• Посилання скопійовано

Старі оплачені витрати в обліку підприємця -"загальносистемника"

Підприємець - "загальносистемник", платник ПДВ, у 2016 р. сплатив аванс за оренду за грудень 2017 р. У грудні отримано акт виконих робіт. Чи може підприємець віднести цю суму до витрат за 2017 р.? Як та у якому періоді відносяться суми до витрат у такого підприємця? Коли оплата та акт виконаних робіт відносяться до різних звітніх періодів?

Основою обліку "загальносистемника" є ведення ним Книги обліку доходів і витрат, воно регламентовано Порядком №481. "Загальносистемники" мають право вести книгу у паперовому або електронному вигляді, а записи здійснювати за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід (п. 2 та п. 5 Порядку №481). Зверніть увагу: немає доходу — записи у книзі не здійснюються, навіть якщо витрати цього дня було понесено.

Для визначення доходу застосовується касовий метод. Датою отримання доходу у "загальносистемника" є дата фактичного надходження виручки за відвантажені товари, виконані роботи, надані послуги. "Загальносистемник" нічим не обмежений у формі розрахунків (на відміну від "єдинника", який не може проводити негрошові розрахунки). Щодо витрат, то вони мають бути документально підтверджені. У обліку "загальносистемника" знаходять відображення тільки оплачені витрати. Документальним підтвердженням є платіжні доручення, квитанції, касові ордери, фіскальні чеки та інші документи, що можуть підтвердити факт оплати товарів, робіт, послуг. Якщо "загальносистемник" здійснив бартерні операції або взаємозалік, то при визначенні чистого доходу він може включити до складу витрат вартість відвантаженого товару, робіт, послуг.

Як бачимо, для "загальносистемника" є ряд умов, виконання яких дозволить включити суми до складу витрат: вони обов’язково мають бути оплачені, документально підтверджені та бути пов’язані із доходом. Всі ці умови у даному разі дотримані. Отже, проплачену у грудні 2016 р. суму за оренду у грудні 2017 р. можна включити до складу витрат за підсумками грудня 2017 р. Підтверджують це й податківці в "ЗІР", підкатегорія 104.05 .

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Кловская Юлия

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    Сьогодні 15:233
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024161
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.202456
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202425
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202448