ШІ-консультант

Поставте запитання ШІ-консультанту

і отримайте відповідь за 60 секунд

  • Податки
  • Військовий облік
  • Звітність
  • Трудове право
  • Бухоблік

Консультую з податкового та бухобліку

Поставте ваше запитання

  • Посилання скопійовано

Реабілітація та харчуванням інвалідів: від обліку до документального оформлення

Організація займається реабілітацією та харчуванням інвалідів. Який пакет документів повинен бути для визнання витрат ДФС? Які проведення у бухобліку слід зробити?

Цій консультації більше 3-х років. Українське законодавство складне і мінливе, тож на даний момент редакція не гарантує її 100% актуальність. У разі сумнівів скористайтесь пошуком, щоб читати свіжіші статті і консультації, або зверніться за допомогою до нашого ШІ-консультанта.

Усі юрособи незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також системи оподаткування, зобов'язані вести бухоблік та подавати фінзвітність згідно із законодавством. Підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи. Саме ці документи містять відомості про господарські операції.

Відповідно до п. 44.1 ПКУ формування показників податкової звітності, зокрема, Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації (наказ Мінфіну від 17.06.2016 р. №553) на підставі даних, не підтверджених первинними документами забороняється.

Незалежно від галузі діяльності юрособи, для всіх встановлено загальну вимогу щодо наявності обов'язкових реквізитів у первинному документі. Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88, це:

  • назва документа (форми); 
  • дата складання; 
  • назва підприємства, від імені якого складено документ; 
  • зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; 
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; 
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватись із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити. 

У сфері громадського харчування рекомендуємо відображати операції у бухобліку відповідно до Методрекомендацій №157. Особливості обліку згідно з цими Методрекомендаціями такі:

1) усі витрати, понесені на приготування страв (зарплата з нарахуваннями працівників, амортизація обладнання тощо), крім матеріальних, включаються не до виробничої собівартості продукції, а до складу витрат на збут (рахунок бухобліку - 93);

2) методом калькуляції розраховують тільки ціну реалізації кожної страви чи виробу. У основу складання калькуляції покладені норми закладки сировини, встановлені діючими збірниками рецептур. Калькуляція — це первинний розрахунок витрат на одиницю продукції (послуг, робіт), який складається підприємством самостійно для визначення фактичних витрат. Жодної дії у зміні в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства цей документ не підтверджує. Калькуляція за своїм призначенням не відповідає ознакам первинного документа, оскільки нею не фіксуються жодні господарські операції, розпорядження або дозволи на проведення господарської операції (додатково див. лист Мінфіну від 15.02.2013 р. №31-08410-07/23-357/246). Передача продуктів зі складу на кухню для приготування страв здійснюється проведенням: Дт 23 Кт 281;

3) собівартість страв, виробів не розраховується. У бухобліку вартість страв відображається за вартістю продуктів, сировини, з яких вони виготовлені (здійснюється проведення: Дт 282 Кт 23 та одночасно Дт 902 Кт 282).

Структуру документування також викладено у Методрекомендаціях №157:

  • додержання норм витрат (додаток 1);
  • калькуляція;
  • план-меню (додаток 3);
  • акт про реалізацію (якщо здійснюється продаж);
  • товарний звіт (додаток 6). Залишок сировини у звіті, це сальдо на рахунку 23 на кінець періоду.

Це основні моменти щодо ведення бухобліку у галузі громадського харчування. Щодо податкового обліку, то враховуючи те, що особа є неприбутковою організацією, потрібно дотримуватись вимог п. 133.4 ПКУ. Зокрема дотримуватись цільового використання коштів, адже згідно з пп. 133.4.2 ПКУ - доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Електронні сертифікати у 2026 році: бухгалтерський облік та ПДВ (аудіоверсія)
    Підприємство продає електронні сертифікати. Юрособа придбаває сертифікати, наприклад номіналом 1 000 грн, для подальшого продажу кінцевим споживачам, які використовують їх для оплати товарів у підприємства-емітента. Якими бухгалтерськими проведеннями відображати продаж сертифіката юрособі та його подальше погашення кінцевим споживачем? Чи допускається часткове використання номіналу сертифіката?
    Сьогодні 12:13311
  • Економічна пов'язаність у контрольованих операціях у 2026 році: наказ №312 змінив лише форму звіту (аудіоверсія)
    Чи вважається імпорт товару з Німеччини (понад 10 млн грн при загальному доході понад 150 млн грн) контрольованою операцією через критерій економічної пов'язаності (наказ Мінфіну №312), якщо контрагент відсутній у низькоподаткових переліках КМУ №1045 та №480, і які обліково-податкові наслідки це має?
    05.10.202632
  • Повернення 1200 грн лікарняних ПФУ у 2026 році: проводки та алгоритм коригування податків (аудіоверсія)
    Підприємство завищило лікарняні за рахунок ПФУ. Працівник повернув 1200 грн на рахунок підприємства, кошти перераховано до ПФУ, подано коригуючу заяву-розрахунок. Чи правильні запропоновані проведення Дт 313 - Кт 663 сторно 1200 грн і Дт 378 - Кт 313 на 1200 грн? Якими проводками відобразити повернення коштів, їх перерахування до ПФУ та коригування ПДФО, військового збору і ЄСВ?
    02.10.2026473
  • Облік комплектації товарів у 2026 році через рахунок 231 (аудіоверсія)
    Підприємство-замовник передає підряднику комплектуючі за актом приймання-передачі для комплектації готових товарів (наборів). Після виконання робіт підрядник повертає готові набори за актом приймання-передачі готових виробів. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити передачу комплектуючих, послуги підрядника та оприбуткування готових наборів? Чи доцільно використовувати субрахунок 231?
    01.10.202645
  • Заміна шин автонавантажувача у 2026 році: облік нових і демонтованих шин та ПДВ (аудіоверсія)
    ТОВ на загальній системі оподаткування, платник ПДВ, придбало автонавантажувач. Його шини зносилися: підприємство придбало нові, а старі демонтувало. Чи вважається заміна шин ремонтом? Як облікувати нові та демонтовані шини і чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ?
    30.09.202664