• Посилання скопійовано

Нюанси обліку коштів неприбуткової організації

Чи діє вимога витрачання коштів (на рахунку в банку) на основну неприбуткову діяльність в розмірі не менше 75%? Які умови для збереження статусу неприбуткової організації?

Правила оподаткування неприбуткових організацій оновлено з 13.08.2015 р.  Законом  від 17.07.2015 р. №652-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій» передбачено певні вимоги, яким неприбуткова організація повинна одночасно відповідати. Перелік таких вимог встановлено пп. 133.4.1 ПКУ.

Це такі умови:

  • Неприбуткова організація повинна бути утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • Установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цих цілей не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 ПКУ;
  • Установчі документи неприбуткової організації (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юрособи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
  • Неприбуткова організація повинна бути внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Ті неприбуткові організації, які не відповідали вимогам п. 133.4 ПКУ, з метою включення до нового Реєстру зобов'язані були до 1 січня 2017 року:

  • привести свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ПКУ;
  • подати копії установчих документів до контролюючого органу.

Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п. 133.4 ПКУ, після 1 січня 2017 року були вилучені з Реєстру.

Більш докладно про ці зміни ми писали у консультаціях  тут, тут, і тут>>

Про бухоблік доходів неприбуткових організацій ми писали тут, а про те, чи можуть неприбутківці займатись підприємницькою діяльністю – тут>>

Доходи неприбуткової організації використовуються лише для цілей, зазначених в установчих документах – див. тут.  Які вимоги висувають податківці до статутних документів неприбуткової організації – читайте тут>>

Підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій є встановлення контролюючим органом факту використання доходів (прибутків) для цілей інших, ніж передбачені пп. 133.4.2 ПКУ – більш докладно про це – тут>>

Якщо благодійна організація здійснює комерційну діяльність з метою отримання прибутку, то вона повинна здійснити перереєстрацію в Єдиному державному реєстрі з подальшим її виключенням з Реєстру неприбуткових установ та організацій – про це ми писали у цій новині>>

Більше консультацій на тему неприбуткових організацій можна знайти тут, а новин – тут>>

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Формулювання в Акті на списання та безоплатну передачу комп’ютерної техніки
    Комунальне підприємство має на балансі повністю замортизовану та морально застарілу комп’ютерну техніку. За рішенням засновника (місцевої ради) ця техніка буде або списана з балансу, або безоплатно передана іншому підприємству. Яке обґрунтування писати в актах на списання, на передачу?
    21.11.202413
  • Як привести у відповідність показники рівнемірів-лічильників з даними бухобліку пального?
    Підприємство є платником акцизного податку, має ліцензію на зберігання пального (дизпаливо) виключно для власного споживання у своїй виробничій діяльності. В результаті інвентаризації виявлені розбіжності між даними бухобліку та даними рівнемірів – лічильників на акцизних складах підприємства. Як привести у відповідність дані бухобліку з показниками витратомірів-лічильників? Якими документами оформити?
    20.11.202421
  • Виготовлення та безоплатна передача продукції ЗСУ за благодійні кошти
    Підприємство на загальній системі оподаткування отримало кошти благодійної допомоги, за які виготовило запчастини для БПЛА (що є видом діяльності підприємства), і передало безоплатно військовій частині за актом приймання-передачі. Як обліковувати благодійну допомогу та безоплатну передачу запчастин?
    19.11.202426
  • Бухоблік «держдивідендів» у комунальному підприємстві
    Комунальне підприємство виплачує частину чистого прибутку засновнику – міськраді. Який порядок відображення в бухобліку комунального підприємства?
    15.11.202413
  • Що робити з активом утримуваним для продажу, коли минув рік?
    На балансі компанії на рахунку 286 обліковується об'єкт нерухомості, який було придбано шляхом реалізації права заставоутримувача. Підприємство здійснило оцінку майна. Результат - необхідність дооцінки. В найближчий рік об'єкт реалізовувати не планується. Як відобразити дооцінку об'єкта? Які податкові наслідки?
    14.11.202442