• Посилання скопійовано

Перед реалізацією покупцю товар доукомплектовується: як списати матеріали в обліку?

Підприємство продає імпортне обладнання. Іноді перед реалізацією покупцю товар доукомплектовується. Таке доукомплектування в договорі з покупцем чи видатковій накладній не відображається. Як відобразити списання матеріалів на доукомплектування та якими документами це засвідчується?

Згідно з п. 10 П(С)БО 16, собівартість   реалізованих   товарів   визначається  за П(С)БО 9. Так, відповідно до вищезгаданого положення, до первісної вартості запасів, окрім інших відносяться і витрати, які безпосередньо пов’язані з придбанням запасів та доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання у запланованих цілях (а даному випадку реалізації).  То ж згідно цього вартість запасів, якими проводиться доукомплектування товарів відносить на первісну вартість таких товарів.

Як відомо, підставою для бухобліку господарських операцій є первинні документи.  Оскільки на сьогодні не існує типової форми первинного документу, яким треба оформляти доукомплектацію товару (хоча часто його називають акт доукомплектації), підприємство має право розробити його самостійно.

Головне, щоб у такому документі були усі обов’язкові реквізити, зазначені у ст. 9 Закону про бухоблік. У такому документі слід зібрати усі витрати, які понесені у зв’язку із такою доукомплектацією і визначити їх загальну суму. Саме така сума збільшуватиме первісну вартість доукомплектованих товарів (розподілена на їх кількість за методом, самостійно визначеним підприємством).   

Далі таке доукомплектування на підставі зазначеного документу відображатиметься проведенням Дт 281 Кт 20, 66, 65, 63 тощо.  

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Неповернена поворотна фінансова допомога: що в обліку?
    Підприємство отримало поворотну фіндопомогу за договором на 6 місяців. Після закінчення терміну дії договору допомога не була повернена, і договір не продовжувався. В якому податковому (звітному) періоді суму неповерненої допомоги слід включити до складу доходу платника податку: негайно (у місяці закінчення договору) чи після спливу строку позовної давності?
    28.10.202549
  • Бухоблік заміни двигуна в основному засобі: ремонт чи поліпшення?
    Як у бухобліку відобразити операції із заміни несправного двигуна (як частини виробничої лінії, що є основним засобом) на новий? Чи класифікується ця заміна як ремонт чи поліпшення і як обліковувати витрати на придбання нового двигуна та вартість ремонту старого (у разі його подальшого використання)?
    28.10.202549
  • Визначення балансової вартості частини нежитлового приміщення для продажу
    Юрособа – платник ПДВ на загальній системі придбала у 2022 році нежитлове приміщення за єдиною ціною. Приміщення функціонально поділене на складську та торговельну частини, але окрема вартість цих частин у документах відсутня. Як коректно розділити загальну балансову вартість придбаного об'єкта та визначити балансову вартість (первісну вартість) його частини (200 кв. м), що планується до продажу, для цілей бухгалтерського та податкового обліку?
    28.10.202534
  • Облік гранту від Chemоnics та Додаток ПП
    Чи зобов'язане підприємство, яке отримало грант від міжнародної технічної допомоги (наприклад, Chemоnics), подавати Додаток ПП до Декларації з податку на прибуток підприємств для цілей підтвердження неоподатковуваного статусу цих коштів
    28.10.202518
  • Облік пошкодженого імпортного товару: ПДВ та податок на прибуток
    Підприємство отримало імпортний товар, пошкоджений під час транспортування (намокання). На 31.07.2025 р. пред'явлено претензію перевізнику на 107 тис. грн. На 07.10.2025 р. отримано страхове відшкодування 48 тис. грн. Товар обліковується на складі, планується його відновлення та подальший продаж. Що з податком на прибуток та ПДВ (податковий кредит, податкові зобов'язання, ПН) при частковому відновленні та продажу товару? Які наслідки некоригування ПК та нереєстрації ПН у разі неможливості відновлення? Яке відображення претензії та відшкодування у бухобліку?
    27.10.202524