• Посилання скопійовано

Облік витрат на зміну призначення використання основного засобу

Чи можна віднести вартість проекту для отримання дозволу і вартість дозволу на зміну призначення використання складу на вартість основного засобу (складу)?

Згідно із п. 8 П(С)БО 7, витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою, є складовою первісної вартості таких активів. І якщо йдеться про ОЗ, який ще не був введений в експлуатацію (що вимагає певного дозволу на зміну цільового призначення використання приміщення), витрати на отримання такого дозволу мають формувати первісну вартість такого приміщення (акумулюються за дебетом рахунку 15).

Якщо ж йдеться про приміщення, яке вже перебувало в експлуатації і, наприклад, належало до житлового фонду, але внаслідок переобладнання та переведення до нежитлових приміщень, планується використовувати як склад, то маємо справу із перетворенням одного об’єкту ОЗ на інший. В такому випадку доцільно відобразити ліквідацію ОЗ – житлового приміщення (рішення підтверджується розпорядженням керівника та постійно чинною комісією підприємства) та поставити на баланс (до введення в експлуатацію – в складі капітальних інвестицій на рахунку 15) новий об’єкт ОЗ – складське приміщення (у нагоді будуть Методрекомендації ОЗ де наводиться кореспонденція рахунків за такою операцією).

У цьому випадку первісна вартість формуватиметься із залишкової (незамортизованої) вартості списаного об’єкту ОЗ, який перетворюється, й решта витрат підприємства, прямо пов’язаних із таким перетворенням (зокрема, витрат на оформлення дозволу на зміну призначення використання). Отже витрати, які підтверджено документально акумулюються за дебетом рахунку 15 і на підставі акту приймання-передачі (введення в експлуатацію, форма ОЗ-1) зарахуються на баланс на субрахунок 103. Типові форми первинного обліку ОЗ затверджено наказом Мінфіну №352.

Всі решта витрат, які здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані, будуть включатись до складу витрат звітного періоду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025129
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025207
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202587
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541