• Посилання скопійовано

Облік витрат на зміну призначення використання основного засобу

Чи можна віднести вартість проекту для отримання дозволу і вартість дозволу на зміну призначення використання складу на вартість основного засобу (складу)?

Згідно із п. 8 П(С)БО 7, витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою, є складовою первісної вартості таких активів. І якщо йдеться про ОЗ, який ще не був введений в експлуатацію (що вимагає певного дозволу на зміну цільового призначення використання приміщення), витрати на отримання такого дозволу мають формувати первісну вартість такого приміщення (акумулюються за дебетом рахунку 15).

Якщо ж йдеться про приміщення, яке вже перебувало в експлуатації і, наприклад, належало до житлового фонду, але внаслідок переобладнання та переведення до нежитлових приміщень, планується використовувати як склад, то маємо справу із перетворенням одного об’єкту ОЗ на інший. В такому випадку доцільно відобразити ліквідацію ОЗ – житлового приміщення (рішення підтверджується розпорядженням керівника та постійно чинною комісією підприємства) та поставити на баланс (до введення в експлуатацію – в складі капітальних інвестицій на рахунку 15) новий об’єкт ОЗ – складське приміщення (у нагоді будуть Методрекомендації ОЗ де наводиться кореспонденція рахунків за такою операцією).

У цьому випадку первісна вартість формуватиметься із залишкової (незамортизованої) вартості списаного об’єкту ОЗ, який перетворюється, й решта витрат підприємства, прямо пов’язаних із таким перетворенням (зокрема, витрат на оформлення дозволу на зміну призначення використання). Отже витрати, які підтверджено документально акумулюються за дебетом рахунку 15 і на підставі акту приймання-передачі (введення в експлуатацію, форма ОЗ-1) зарахуються на баланс на субрахунок 103. Типові форми первинного обліку ОЗ затверджено наказом Мінфіну №352.

Всі решта витрат, які здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані, будуть включатись до складу витрат звітного періоду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік пошкодженого імпортного товару: ПДВ та податок на прибуток
    Підприємство отримало імпортний товар, пошкоджений під час транспортування (намокання). На 31.07.2025 р. пред'явлено претензію перевізнику на 107 тис. грн. На 07.10.2025 р. отримано страхове відшкодування 48 тис. грн. Товар обліковується на складі, планується його відновлення та подальший продаж. Що з податком на прибуток та ПДВ (податковий кредит, податкові зобов'язання, ПН) при частковому відновленні та продажу товару? Які наслідки некоригування ПК та нереєстрації ПН у разі неможливості відновлення? Яке відображення претензії та відшкодування у бухобліку?
    27.10.202510
  • Безоплатно отримані ОЗ: що в бухобліку?
    Підприємством були безоплатно отримані ОЗ. Під час використання ці ОЗ ремонтувались, витрати на ремонт відносились на їх балансову вартість. Тепер такі ОЗ списуються. Як відобразити цю операцію в бухгалтерському обліку?
    27.10.202533
  • Списання майна комунального підприємства, розташованого в зоні бойових дій
    Який порядок списання з балансу комунального підприємства майна, яке знищено, пошкоджено або стало непридатними для використання внаслідок активних бойових дій та знаходиться на території, де ці дії тривають чи відбувалися?
    27.10.20259
  • Часткова оплаті за ТМЦ: облік доходу та ПДВ "єдинника" ІІІ групи
    ФОП, платник єдиного податку ІІІ групи та ПДВ, здійснив реалізацію ТМЦ. На повну суму продажу складено та зареєстровано податкову накладну. Отримано лише часткову оплату (10%), яку ФОП відобразив у доходах. Оскільки покупець не планує сплачувати залишок, то як бути з відображенням доходу?
    27.10.202519
  • Витрати на сертифікацію системи менеджменту: як облікувати?
    На який рахунок бухобліку слід віднести витрати, пов'язані з отриманням сертифікату на систему менеджменту якості (наприклад, ISO), з метою коректного відображення у фінзвітності підприємства?
    27.10.202528