• Посилання скопійовано

Облік витрат на зміну призначення використання основного засобу

Чи можна віднести вартість проекту для отримання дозволу і вартість дозволу на зміну призначення використання складу на вартість основного засобу (складу)?

Згідно із п. 8 П(С)БО 7, витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою, є складовою первісної вартості таких активів. І якщо йдеться про ОЗ, який ще не був введений в експлуатацію (що вимагає певного дозволу на зміну цільового призначення використання приміщення), витрати на отримання такого дозволу мають формувати первісну вартість такого приміщення (акумулюються за дебетом рахунку 15).

Якщо ж йдеться про приміщення, яке вже перебувало в експлуатації і, наприклад, належало до житлового фонду, але внаслідок переобладнання та переведення до нежитлових приміщень, планується використовувати як склад, то маємо справу із перетворенням одного об’єкту ОЗ на інший. В такому випадку доцільно відобразити ліквідацію ОЗ – житлового приміщення (рішення підтверджується розпорядженням керівника та постійно чинною комісією підприємства) та поставити на баланс (до введення в експлуатацію – в складі капітальних інвестицій на рахунку 15) новий об’єкт ОЗ – складське приміщення (у нагоді будуть Методрекомендації ОЗ де наводиться кореспонденція рахунків за такою операцією).

У цьому випадку первісна вартість формуватиметься із залишкової (незамортизованої) вартості списаного об’єкту ОЗ, який перетворюється, й решта витрат підприємства, прямо пов’язаних із таким перетворенням (зокрема, витрат на оформлення дозволу на зміну призначення використання). Отже витрати, які підтверджено документально акумулюються за дебетом рахунку 15 і на підставі акту приймання-передачі (введення в експлуатацію, форма ОЗ-1) зарахуються на баланс на субрахунок 103. Типові форми первинного обліку ОЗ затверджено наказом Мінфіну №352.

Всі решта витрат, які здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані, будуть включатись до складу витрат звітного періоду.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:4435
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202525
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202514
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202517
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202548