• Посилання скопійовано

Облік витрат на зміну призначення використання основного засобу

Чи можна віднести вартість проекту для отримання дозволу і вартість дозволу на зміну призначення використання складу на вартість основного засобу (складу)?

Згідно із п. 8 П(С)БО 7, витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою, є складовою первісної вартості таких активів. І якщо йдеться про ОЗ, який ще не був введений в експлуатацію (що вимагає певного дозволу на зміну цільового призначення використання приміщення), витрати на отримання такого дозволу мають формувати первісну вартість такого приміщення (акумулюються за дебетом рахунку 15).

Якщо ж йдеться про приміщення, яке вже перебувало в експлуатації і, наприклад, належало до житлового фонду, але внаслідок переобладнання та переведення до нежитлових приміщень, планується використовувати як склад, то маємо справу із перетворенням одного об’єкту ОЗ на інший. В такому випадку доцільно відобразити ліквідацію ОЗ – житлового приміщення (рішення підтверджується розпорядженням керівника та постійно чинною комісією підприємства) та поставити на баланс (до введення в експлуатацію – в складі капітальних інвестицій на рахунку 15) новий об’єкт ОЗ – складське приміщення (у нагоді будуть Методрекомендації ОЗ де наводиться кореспонденція рахунків за такою операцією).

У цьому випадку первісна вартість формуватиметься із залишкової (незамортизованої) вартості списаного об’єкту ОЗ, який перетворюється, й решта витрат підприємства, прямо пов’язаних із таким перетворенням (зокрема, витрат на оформлення дозволу на зміну призначення використання). Отже витрати, які підтверджено документально акумулюються за дебетом рахунку 15 і на підставі акту приймання-передачі (введення в експлуатацію, форма ОЗ-1) зарахуються на баланс на субрахунок 103. Типові форми первинного обліку ОЗ затверджено наказом Мінфіну №352.

Всі решта витрат, які здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані, будуть включатись до складу витрат звітного періоду.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»