• Посилання скопійовано

Витрати: нематеріальні активи або послуги?

Підприємство-загальносистемник уклало договір з підприємцем-єдинником на розробку техдокументації на обладнання до сільгоспмашин та пресів-грануляторів. Понесені витрати є нематеріальними активами чи витратами пов’язаними з виробництвом продукції?

ЗапитанняПідприємство (основний вид діяльності - машинобудування) на загальній системі оподаткування уклало договір з підприємцем-єдинником на розробку техдокументації на обладнання до сільгоспмашин та пресів-грануляторів. Документація замовлена з метою виготовлення продукції річного плану виробництва, тобто, для реалізації продукції в поточному році. Понесені витрати є нематеріальними активами чи витратами пов’язаними з виробництвом продукції?

Відповідь:

Для того, щоб визначитися з класифікацією платежів та обліком отримання  послуг на розробку технічної документації на обладнання, слід проаналізувати умови договору, а також, які економічні вигоди в майбутньому отримає підприємство. Дійсно такі витрати можуть кваліфікуватись як:

— отриманням нематеріального активу;

— отриманням послуг.

До нематеріальних активів, враховуючи п. 4 та 6 П(С)БО 8 може бути віднесено актив із такими ознаками:

— актив не має матеріальної форми;

— може бути ідентифікований (підприємство здійснює його контроль);

— є імовірність одержання майбутніх економічних вигід;

— вартість може бути достовірно визначена.

Отже, за умови дотримання вищезазначених вимог, витрати можуть визнаватися у бухобліку НА.

Якщо отримана технічна документація не відповідає наведеним вище критеріям визнання НА, то згідно з п. 8  П(С)БО 8, витрати на її розробку повинні визнаватися витратами того звітного періоду, протягом якого вони були здійснені. З іншого боку, якщо витрати на розробку технічної документації на обладнання замовили з метою виготовлення тільки такого обладнання або його подальшої реалізації, на нашу думку, такі витрати повинні визнаватись витратами, які є складовою собівартості обладнання, або іншими операційними витратами. 

Тож, облік зазначених витрат залежить від мети розробки технічної документації та періоду її подальшого використання з метою отримання економічних вигід. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Критерії ОЗ для ПДВ при ліквідації МНМА
    Які критерії (бухгалтерські чи податкові) застосовуються для визначення основних засобів при списанні МНМА (рахунок 112) з метою уникнення нарахування податкових зобов'язань з ПДВ при ліквідації? Чи враховується вартісний критерій 20 000 грн за ПКУ, якщо у бухобліку встановлено інший критерій віднесення до МНМА?
    Сьогодні 08:447
  • Облік ремонту авто через страхову з франшизою
    Автомобіль обліковується на балансі ТОВ. Після страхового випадку ТОВ сплатило 3100 грн франшизи на рахунок СТО (неплатник ПДВ), решту вартості ремонту (загальна сума - 58 000 грн) сплатила страхова компанія. Як відобразити ці операції в бухобліку? На яку суму має бути складений акт виконаних робіт СТО: на 3100 грн чи на повну суму - 58 000 грн?
    11.12.202522
  • Облік ліквідації зруйнованого зерноскладу
    Зерносклад (1964 р. введення в експлуатацію, залишкова вартість 150 тис. грн) зруйнувався внаслідок обвалення перекриття. Керівництво прийняло рішення про ліквідацію об'єкта. Які дії має виконати бухгалтер у цій ситуації та як правильно відобразити операції в обліку?
    11.12.202513
  • Перенесення податкового кредиту при реорганізації: алгоритм дій та бухоблік
    У зв’язку з припиненням ТОВ «Б» шляхом приєднання до ТОВ «А» було складено передавальний акт від 01.02.2022 р. Рішенням про припинення передбачено перехід усіх активів та зобов’язань до правонаступника, у тому числі сальдо за дебетом субрахунку 641, що включає від’ємне значення з ПДВ. Як перенести цей податковий кредит (ПК) та відобразити операцію у звітності?
    11.12.202517
  • Повернення помилково виплаченої зарплати: які проведення?
    Працівник повертає на розрахунковий рахунок підприємства помилково перераховану йому заробітну плату. Які бухгалтерські проведення необхідно відобразити в обліку при поверненні зайво виплачених коштів?
    11.12.202544