• Посилання скопійовано

Чи можна продати списані основні засоби...

На протязі декількох років з балансу підприємства списувалися основні засоби (електроінструменти, електрообладнання тощо), які стали непридатними. Чи можна продати залишки основних засобів та отриманих комплектуючих?

Залишки ОЗ, які залишились на балансі можна також списати з балансу внаслідок: продажу, ліквідації, безоплатної передачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом. 

Якщо об'єкт основних засобів не відповідає критеріям визнання активом, він підлягає списанню. Вибуття основних засобів оформлюються підприємствами первинними документами, зокрема за формою №ОЗ-3 “Акт на списання основних засобів”. Тож після списання ОЗ вже не обліковується. Тож продати його не можна, оскільки він вже не знаходиться на балансі та не має вартісного показника. Вважаємо за доцільне проводити продаж ОЗ до їх ліквідації.

Якщо підприємство є платником ПДВ потрібно звернути увагу на ряд моментів. У разі якщо ліквідація ОЗ здійснюється за власним бажанням платника податку, тоді така операція розцінюється як постачання товару (абз. «д» пп. 14.1.191 ПКУ) і, відповідно, підлягає обкладенню ПДВ за звичайними цінами, але не нижче за балансову вартість на момент ліквідації (п. 189.9 ПКУ). Проте, у пп. 14.1.191 ПКУ зазначено, що не є постачанням товарів випадки, коли основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв'язку з:

  • їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили,
  • в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів, 

коли платник податку надає органу державної податкової служби відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, внаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням. 

Якщо під час ліквідації ОЗ отримані матеріали, відповідно до п. 44 Методрекомендацій ОЗ, такі активи оприбутковуються з визнанням іншого доходу і зарахуванням на рахунки обліку матеріальних запасів: Д-т 209 (207) К-т 718.

У разі продажу таких активів потрібно буде зробити проведення: Д-т 943 К-т 209 (207) – списати собівартість таких комплектуючих. Д-т 36 К-т 712 – нарахований дохід від реалізації інших оборотних активів, Д-т 712 К-т 641 – нарахування ПДВ

А от що стосується ПДВ, то згідно з п. 189.10 ПКУ у разі, якщо внаслідок ліквідації необоротних активів отримуються комплектувальні вироби, складові частини, компоненти або інші відходи, які оприбутковуються на матеріальних рахунках з метою їх використання в господарській діяльності платника, на такі операції не нараховуються податкові зобов'язання. В подальшому у випадку реалізації таких матеріалів, ПЗ будуть нараховуватись за загальними правилами.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    Сьогодні 16:1621
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    Сьогодні 15:1711
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202515
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.20259
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202529