• Посилання скопійовано

10% обмеження вартості здійснених ремонтів для врахування у складі витрат уже не діє

Підприємство планує здійснити ремонт основних засобів, які використовуються у господарській діяльності. Чи діє у 2015 р. 10-відсоткове обмеження для врахування у складі витрат вартості здійснених ремонтів?

Починаючи з 01.01.2015 р. податок на прибуток обчислюється за новими правилами, тобто виходячи з бухгалтерського фінансового результату до оподаткування (визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних ПБО або міжнародних стандартів фінансової звітності), відкоригованого на різниці, передбачені Податковим кодексом.

Правила бухгалтерського обліку ремонту основних засобів (далі — ОЗ) установлено пунктами 14, 15 ПБО 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Мінфіну України від 27.04.2000 р. № 92. Згідно з цими пунктами при вирішенні питання про відображення зазначених витрат необхідно визначити, які саме роботи проводяться відносно ОЗ — поліпшення або роботи, пов’язані з їх підтримкою в робочому стані.


Якщо платник податку здійснює витрати на поліпшення ОЗ (модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкцію), в результаті яких відбувається збільшення очікуваного терміну корисного використання об’єкта, кількості та/або якості продукції (робіт, послуг), поліпшенням визнається також капітальний ремонт, то такі витрати збільшують балансову вартість такого об’єкта. Витрати, що здійснюються для підтримання об’єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, включаються до складу витрат.

Отже, починаючи з 01.01.2015 р. 10-відсоткове обмеження вартості здійснених ремонтів для врахування у складі витрат уже не діє. Витрати на ремонт відображаються у податковому обліку за правилами бухгалтерського обліку згідно з пунктами 14 та 15 ПБО 7.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Джерело: Вісник. Офіційно про податки

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поставка основного засобу резиденту за трьохстороннім договором, де платник-нерезидент: облік та оподаткування
    Підприємство уклало трьохсторонній договір на поставку автобусів дитячому садку, де платником є нерезидент. Оплата в євро. Перша частина оплати 10% - 02.01.2024 р., друга 90% - 14.02.2024 р. ПДВ у складі ціни. Поставка автобуса відбулася 15.02.2024 р. Який порядок відображення в обліку та складання ПН?
    27.03.202411
  • Як повернути ОЗ з рахунку 286 знову на рахунок 10?
    Підприємство у вересні 2021 р. прийняло рішення продати основні засоби (меблі). Активи було переведено до складу необоротних активів, утримуваних для продажу за найменшою з вартостей, зокрема, балансовою. У зв'язку з війною ці ОЗ не були продані. У 2024 р. прийнято рішення не продавати їх та продовжити використовувати у госпдіяльності. Скоригована балансова вартість (балансова вартість зменшена на суму амортизації, яка була б нарахована за період жовтень 2021 - грудень 2023 рр.) дорівнює нулю. За якою вартістю зараховувати об'єкт до складу основних засобів?
    26.03.202459
  • Облік компенсації за працевлаштування ВПО
    Які бухгалтерські проведення слід здійснити при компенсації роботодавцю за працевлаштування ВПО?
    26.03.202434
  • Чи збільшують первісну вартість ОЗ витрати на його монтаж на новому місці використання?
    Підприємство має об’єкт ОЗ, який використовувався в орендованому магазині. Після закінчення договору оренди, об'єкт ОЗ демонтований за старою адресою використання та переміщений в інший орендований магазин за іншою адресою. Для використання ОЗ за новою адресою підприємство понесло витрати на демонтаж за старою адресою та монтаж ОЗ на новому місці. Як обліковувати послуги демонтажу і монтажу старого (що уже був у використанні) об'єкту ОЗ за новою адресою? Чи можна збільшити первісну вартість ОЗ на суму витрат на його монтаж на новому місці?
    25.03.202442
  • Облік придбання ОЗ в кредит за програмою 5-7-9
    Підприємство придбаває обладнання, сплачуючи 30% коштів, а 70% сплачує банк за кредитним договором на 5 років за програмою 5-7-9. Частину відсотків за кредитом сплачує підприємство, а частину - держава. Обладнання ще не виготовлене. За договором, поставка буде на 71-й день від дати оплати, яка була 08.02.2024 р. Як відображати ці операції в бухобліку?
    21.03.202442