• Посилання скопійовано

Витрати на виробництво: бухоблік

Підприємство надає послуги з підключення до мережі інтернет. Для цього закуповує різні матеріали і обладнання. Як правильно списати у витрати ці матеріали і якими документами?

Насамперед на практиці складається калькуляція про вартість наданих послуг та витрачених матеріалів. Калькуляція складається спеціалістами підприємства, які брали безпосередню участь у наданні (виконанні послуг). Цей документ є підтвердженням обсягу і вартості витрачених матеріалів, які використовуються. Далі документом, який є підставою на списання витрачених матеріалів в обліку є відомість матеріалів. У відомості матеріалів, витрачених при наданні послуг, слід зазначити найменування матеріалу, одиницю виміру, кількость, ціну і суму. Універсальної форми документа немає, проте слід пам'ятати про наявність обов'язкових реквізитів (див. ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88).


Для обліку залишків матеріалів на складі використовується Відомість обліку залишків матеріалів на складі (форма N М-14, затверджена наказом Мінстату від 21.06.96 р. №193).

Враховуючи норми п. 7 П(С)БО 16 "Витрати", витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Відповідно, на дату підписання акту наданих послуг здійснюється і списання в обліку витрачених матеріалів. 

В бухобліку для узагальнення інформації про витрати на виробництво послуг використовується рахунок 23 "Виробництво". За дебетом рахунку відображаються прямі матеріальні, трудові та інші прямі витрати, а також розподілені загальновиробничі витрати і втрати від браку послуг з технологічних причин. За кредитом вартість виконаних робіт і послуг у дебет рахунку 90. Облік собівартості реалізованих за звітний період робіт і послуг ведеться на субрахунку 903 "Собівартість реалізованих робіт і послуг".

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олена Водоп`янова

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:437
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5523
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025208
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025215