• Посилання скопійовано

Витрати на виробництво: бухоблік

Підприємство надає послуги з підключення до мережі інтернет. Для цього закуповує різні матеріали і обладнання. Як правильно списати у витрати ці матеріали і якими документами?

Насамперед на практиці складається калькуляція про вартість наданих послуг та витрачених матеріалів. Калькуляція складається спеціалістами підприємства, які брали безпосередню участь у наданні (виконанні послуг). Цей документ є підтвердженням обсягу і вартості витрачених матеріалів, які використовуються. Далі документом, який є підставою на списання витрачених матеріалів в обліку є відомість матеріалів. У відомості матеріалів, витрачених при наданні послуг, слід зазначити найменування матеріалу, одиницю виміру, кількость, ціну і суму. Універсальної форми документа немає, проте слід пам'ятати про наявність обов'язкових реквізитів (див. ч. 2 ст. 9 Закону про бухоблік та п. 2.4 Положення №88).


Для обліку залишків матеріалів на складі використовується Відомість обліку залишків матеріалів на складі (форма N М-14, затверджена наказом Мінстату від 21.06.96 р. №193).

Враховуючи норми п. 7 П(С)БО 16 "Витрати", витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Відповідно, на дату підписання акту наданих послуг здійснюється і списання в обліку витрачених матеріалів. 

В бухобліку для узагальнення інформації про витрати на виробництво послуг використовується рахунок 23 "Виробництво". За дебетом рахунку відображаються прямі матеріальні, трудові та інші прямі витрати, а також розподілені загальновиробничі витрати і втрати від браку послуг з технологічних причин. За кредитом вартість виконаних робіт і послуг у дебет рахунку 90. Облік собівартості реалізованих за звітний період робіт і послуг ведеться на субрахунку 903 "Собівартість реалізованих робіт і послуг".

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Водоп`янова Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202534
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025103
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 093
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025487