• Посилання скопійовано

Форми рахунків можна затвердити відповідним наказом

Підприємство займається продажем металу. Деякі клієнти потребують виставляння рахунку в кілограмах або тонах, а деякі в метрах погонних/квадратних. Чи може підприємство виставляти рахунки і в кг. і в метрах погонних/квадратних. Які документи для цього потрібні (наказ по підприємству чи окремий пункт в наказі про облікову політику)?

Облік запасів ведеться згідно вимог Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженого наказом Мінфіну від 20.10.99 р. №246, а також при цьому можна керуватися Методичними рекомендаціями з бухгалтерського обліку запасів, затвердженими наказом Мінфіну від 10.01.2007 р. №2 (далі – Методрекомендації №2).

Так, згідно п. 1 .4 Методрекомендацій №2 з метою організації бухгалтерського обліку запасів розпорядчим документом, затвердженим (схваленим) власником (уповноваженим органом), визначаються, зокрема, форми первинних документів, що використовуються для оформлення руху запасів, які не передбачені типовими формами первинного обліку, а також додатково можуть бути визначені: правила документообороту і технологія обробки облікової інформації, порядок контролю за рухом запасів та відповідальність посадових осіб, порядок аналітичного обліку запасів та одиниця натурального виміру запасів для кожної одиниці бухгалтерського обліку. 


Документ, у якому визначаються ці питання, може називатися «Наказ про організацію бухгалтерського обліку на підприємстві», якщо разом з цим в такому наказі будуть визначені і всі інші аспекти організації бухобліку на підприємстві. Але можна видати і окремий наказ, в якому будуть відрегульовані тільки питання, що пов’язані з відображенням одиниці виміру товару в окремих документах. Строго кажучи, включати ці питання до наказу про облікову політику не дуже доречно, оскільки вони не відносяться власне до облікової політики, а є складовою організації бухобліку на підприємстві. 

Отже, на вашому підприємстві можна затвердити наказом форми рахунків, у яких будуть вказуватися одразу декілька одиниць виміру товару, та порядок їх застосування. При цьому в бухобліку ви можете використовувати одну одиницю – кілограми або тони, а інша одиниця виміру буде використовуватись вашими покупцями.

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0332
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202546
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202533
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025245
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554