• Посилання скопійовано

Доходы в инвалюте пересчитываются в нацвалюту по курсу, действовавшему на дату признания таких доходов

Получили предоплату за товар в долларах, курс был 15,26. Меняли валюту, курс был 15,144. В конце месяца отгрузили товар. В декларации по прибыли на доходы относить по какому курсу? Надо ли отражать курсовую разницу, если сначала была предоплата, а потом отгрузка?

Во-первых, согласно пп. 153.1.1 НКУ, доходы, полученные / начисленные плательщиком налога на прибыль в иностранной валюте в связи с продажей товаров, в части их стоимости, которая не была уплачена в предыдущих отчетных налоговых периодах, пересчитываются в национальную валюту по официальному курсу национальной валюты к иностранной валюте, действовавшему на дату признания таких доходов согласно этому разделу, а в части ранее полученной оплаты по курсу, действовавшему на дату ее получения. Т.е., если была получена стопроцентная предоплата за товар, то доход от его реализации определяется по курсу НБУ на дату получения такой предоплаты, и не пересчитывается на момент отгрузки такого товара, даже если валютный курс на дату такой отгрузки изменился.


 

Во-вторых, курсовые разницы, согласно пп. 153.1.3 НКУ, определяются в соответствии с положениями (стандартами) бухгалтерского учета. В данном случае нужно руководствоваться нормами П(С)БУ 21 «Влияние изменений валютных курсов». Согласно данного документа, пересчету подлежат лишь монетарные статьи баланса. К ним относятся статьи баланса о денежных средствах, а также о таких активах и обязательствах, которые будут получены или оплачены в фиксированной (или определенной) сумме денег или их эквивалентов.

Таким образом, ваша задолженность перед покупателем, которая образовалась после получения предоплаты, не является монетарной статьей, пересчету не подлежит и курсовые разницы по ней не начисляются (поскольку эта задолженность закрывается товарами, а не деньгами). В то же время, сумма валюты, полученной в качестве предоплаты, является монетарной статьей. И вот курсовые разницы по ней, определенные в соответствии с нормами П(С)БУ 21, отражаются как в бухгалтерском, так и в налоговом учете.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202538
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202551
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025251
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202556