• Посилання скопійовано

Витрати на встановлення нової сигналізації замість знищеної: як відобразити в бухобліку?

На який рахунок віднести витрати на встановлення нової охоронної та пожежної сигналізації в адміністративній будівлі після повного знищення попередньої системи (що обліковувалася у складі вартості цієї будівлі) внаслідок бойових дій?

На наш погляд, слід списати знищену сигналізацію і після цього відобразити витрати на облаштування нової сигналізації.

 

Списання вартості знищеної сигналізації (часткова ліквідація)

Оскільки сигналізація була частиною вартості будівлі, її знищення є частковою ліквідацією цього об’єкта основних засобів (ОЗ).

Документальне оформлення:

  • Проводиться інвентаризація, як того вимагає п. 7 розд. I Положення №879 у разі псування цінностей;
  • Складається протокол інвентаризаційної комісії, де фіксуються висновки;
  • На підставі протоколу та документів, що підтверджують факт знищення (наприклад, акт ДСНС, витяг з ЄРДР), керівник видає наказ про часткову ліквідацію;
  • Складається Акт списання основних засобів (часткової ліквідації).

Бухгалтерський облік

Необхідно визначити первісну вартість та суму зносу, що припадають саме на знищену частину сигналізації в адмінбудівлі та цеху. Цю вартість визначає комісія підприємства (можливо, із залученням експерта) та затверджує керівник.

Проведення зі списання знищеної частини сигналізації:

  • Дт 131 Кт 103 – списано нарахований знос;
  • Дт 976 Кт 103 – списано залишкову вартість.

 

Облік витрат на встановлення нової сигналізації

Витрати на облаштування нової сигналізації взамін знищеної збільшує первісну вартість адміністративної будівлі. Або підприємство може прийняти рішення обліковувати сигналізацію як окремий об’єкт ОЗ. Таке рішення можна оформити письмовим наказом керівника.

В обох випадках всі витрати на облаштування сигналізації відображаються на субрахунку 152, а після закінчення робіт зараховуються баланс – збільшують первісну вартість будівлі (Дт 103 Кт 152) або формують новий об’єкт ОЗ (Дт 104 Кт 152).

З наступного місяця після збільшення первісної вартості будівлі амортизація будівлі нараховується вже виходячи з оновленої первісної вартості. Якщо ж сформовано новий об’єкт ОЗ, то з наступного місяця після введення в експлуатацію такий об'єкт підлягає амортизації.

Висновки:

1. Списання знищеної сигналізації: Знищення сигналізації є частковою ліквідацією об’єкта ОЗ, що оформлюється інвентаризацією, протоколом, актом списання та проводками (Дт 131 Кт 103, Дт 976 Кт 103);

2. Облік нової сигналізації: Витрати на нову сигналізацію обліковуються на субрахунку 152 і можуть збільшувати первісну вартість будівлі (Дт 103 Кт 152) або формувати окремий об’єкт ОЗ (Дт 104 Кт 152);

3. Амортизація: Після встановлення нової сигналізації амортизація нараховується з наступного місяця виходячи з оновленої вартості будівлі або за новим об’єктом ОЗ.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    19.12.202521
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    19.12.202522
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    19.12.202520
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    19.12.202524
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025317