• Посилання скопійовано

Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?

Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?

Живі рослини у горщиках -  атрибут чи не кожного поважного офісу. Адже вони сприяють більш продуктивній роботі персоналу, налагодженню зв’язків з покупцями та постачальниками, укладанню вигідних угод тощо. 

Тому витрати на придбання таких рослин безпосередньо пов’язані із господарською діяльністю. А щоб у цьому не виникало сумнівів доцільно оформити наказ по підприємству про озеленення офісу чи окремих приміщень, призначити відповідальних за це осіб тощо.

Тому, якщо у складі вартості рослин є ПДВ, то його можна віднести до податкового кредиту й при цьому не нараховувати податкових зобов’язань згідно із пп. 198.5 ПКУ. Оскільки строк використання («життя») кімнатних рослин зазвичай більше 1 року, то в бухгалтерському обліку їх обліковують в залежності від їх вартості:

  • або на субрахунку 108 «Багаторічні насадження»;
  • або на субрахунку 112 «Малоцінні необоротні матеріальні активи».

Величину вартісного критерію розподілу об’єктів між основними засобами (ОЗ) та МНМА підприємство визначає самостійно та закріплює в наказі про облікову політику.  Наприклад, якщо така вартісна межа встановлена на рівні 20 000 грн (без ПДВ), то відповідно рослина вартістю 26 500,00 грн (без ПДВ) має обліковуватись на субрахунку 108 як ОЗ. На вартість ОЗ нараховується амортизація відповідно до обраного способу та встановленого строку використання.

Вартість МНМА амортизують починаючи із місяця введення їх в експлуатацію одним із методів, установлених у наказі про облікову політику:

  • або 50% у першому місяці використання і 50% у місяці списання з балансу;
  • або 100% у першому місяці використання.

Висновки: Живі рослини в горщиках, які мають досить високу вартість та строк використання понад один рік, обліковуються або як ОЗ на субрахунку 108 або як МНМА на субрахунку 112.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Іваненко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Послуги від нерезидента: особливості обліку та оподаткування
    Підприємство оплатило з гривневої корпоративної картки за послуги нерезиденту згідно знаданим інвойсом у валюті. Кошти списалися у гривні за комерційним курсу на день проведення операції банком. Як відобразити таку операцію в бухобліку? Які її наслідки з ПДВ?
    Сьогодні 19:053
  • Придбали рослини в горщиках для офісу: як обліковувати?
    Підприємство придбало рослини в горщиках для прикрашення (озеленення) офісу. Вартість однієї рослини - 26 500,00 грн без ПДВ. Як слід обліковувати ці рослини у бухгалтерському та податковому обліках?
    Сьогодні 15:0754
  • Аванс за платні дороги Латвії: як облікувати?
    Директор автотранспортного підприємства здійснив передоплату в іноземній валюті за користування платними дорогами в Литві через спеціалізований сайт https://smsvinjetes.lv/ru, використовуючи ключ до рахунку підприємства. На момент оплати невідомо, який конкретний транспортний засіб і яку суму використає. Як відобразити дану операцію в обліку?
    24.06.202587
  • Зміна митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт: облік та ПДВ
    Як у декларації з ПДВ відобразити обсяги придбання та сплачений податок при зміні митного режиму з тимчасового ввезення на імпорт, враховуючи раніше сплачені відсотки? Які бухгалтерські проведення слід зробити, якщо ці відсотки були віднесені на витрати?
    24.06.202528
  • Списання витрат на ремонт орендованого транспорту без компенсації
    Підприємство орендує авто у фізособи. За договором, підприємство зробило капітальний ремонт, а власник має компенсувати його вартість після повернення авто, за залишковою вартістю з урахуванням зносу. Після ремонту минуло 5 років, авто не поверталося. Чи потрібно компенсувати вартість першого капітального ремонту? Які податкові наслідки та чи можна зменшити податкове навантаження?
    24.06.202559