• Посилання скопійовано

Облік витрат на транспортування об'єкта ОЗ для проведення планового ремонту

Об'єкт ОЗ потребує планових ремонтів, які здійснюються у спеціалізованому підприємстві. Для проведення ремонту об'єкт ОЗ доставляється до місця ремонту, а після його завершення - повертається назад. Як в бухобліку відображати витрати на доставку об'єкта ОЗ до місця ремонту та назад: включати їх до вартості ремонту (яка за рішенням підприємства збільшує первісну вартість об'єкта ОЗ) чи відносити до витрат поточного періоду?

Згідно з пп. 15 НП(С)БО 7, витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат звітного періоду. Однак, витрати на поліпшення об'єкта основних засобів (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта, включаються до первісної вартості такого об'єкта (пп. 14 НП(С)БО 7).

У даній ситуації об’єкт ОЗ потребує планових ремонтів, які здійснюються у спеціалізованому підприємстві. Оскільки, як зазначено у запитанні, за рішенням підприємства вартість ремонту збільшує вартість об’єкта ОЗ, це означає, що такий ремонт розглядається підприємством як поліпшення об’єкта ОЗ.

Відповідно до пп. 30 Методрекомендацій №561, рішення про характер і ознаки здійснюваних підприємством робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, реконструкція) об'єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигод, чи здійснюються вони для підтримання об'єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, приймається керівником підприємства з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат.

Відповідно до пп. 31 Методрекомендацій №561, витрати на капітальний ремонт об'єктів основних засобів визнаються витратами звітного періоду. Такі витрати можуть бути визнані капітальними інвестиціями, якщо витрати на значний огляд і капітальний ремонт можуть бути ідентифіковані з окремою замортизованою частиною (компонентом) основних засобів.

Як наведено у запитанні, за рішенням підприємства витрати на ремонт збільшують первісну вартість об’єкта ОЗ. Тобто, такі витрати визначено такими, що поліпшують об’єкт ОЗ.

Щодо витрат на доставку об’єктів ОЗ у ремонт і з ремонту, то такі витрати є невід'ємною частиною процесу ремонту, без яких неможливо здійснити сам ремонт. Тому такі витрати, на наш погляд, слід включати до складу витрат з ремонту.

Оскільки вартість ремонту збільшує вартість об’єкта ОЗ (капіталізується), то й витрати на доставку цього об’єкта у ремонт і з ремонту також мають бути капіталізовані та включені до первісної вартості об'єкта основних засобів.

Таким чином, витрати на доставку об’єкта ОЗ у ремонт і з ремонту слід відносити до складу витрат з ремонту з подальшою капіталізацією (збільшенням вартості вагону), а не до витрат поточного періоду. Це відповідає загальному принципу формування первісної вартості ОЗ (див. пп. 8 НП(С)БО 7), згідно з яким усі витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням ОЗ до стану, придатного для використання, включаються до його первісної вартості.

Поряд з цим, якщо витрати на ремонт відноситимуться до складу витрат поточного періоду, то й витрати на транспортування відноситимуться до складу витрат.

***

Наостанок зазначимо, що вище ми навели власну думку з даного питання. Але для уникнення непорозумінь можна отримати консультацію з цього питання у Мінфіну, який згідно з ст. 6 Закону про бухоблік є в Україні державним органом, який регулює питання методології бухгалтерського обліку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202535
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025249
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554