• Посилання скопійовано

Введення в експлуатацію поліпшень орендованих виробничих будівель

Підприємство орендує нежитлові виробничі будівлі, де робить ремонт – заміну воріт, будівництво майданчика під генератор, облаштування зовнішньої каналізації, монтаж силового елекрощита. Чи можна ці об’єкти ввести в експлуатацію, як окремі об’єкти, якщо виробничі будівлі ще не введено в експлуатацію?

Наведені види об’єктів, на наш погляд, відносяться до поліпшення орендованого майна.

Відповідно до п. 4 розд. ІІ НП(С)БО 14, затрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція), що призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.

Згідно з Інструкцією №291, такі витрати обліковуються на субрахунку 153 і після введення в експлуатацію відображаються на субрахунку 117 (Дт 117 Кт 153).

Амортизація таких об’єктів здійснюється за прямолінійним або виробничим методами амортизації (див. п. 28 НП(С)БО 7).

Оскільки це поліпшення тих ОЗ, які підприємство орендувало, то й в бухгалтерському обліку вони відображаються як поліпшення саме таких об’єктів. А якщо такі об’єкти ще не експлуатуються, логічно, що немає підстав і для введення в експлуатацію їх поліпшень. 

Але за домовленістю з орендодавцем ці об’єкти можна класифікувати й інакше, а саме як окремі об’єкти ОЗ. Щоправда, в цьому разі ці об’єкти можуть бути або власністю орендаря, або власністю орендодавця. 

Якщо об’єкти є власністю орендаря, то він вводить їх в експлуатацію в момент, коли вони готові до використання в запланованих цілях. Наприклад, якщо силовий електрощит вже готовий до використання, його вводять в експлуатацію.

Якщо об’єкти є власністю орендодавця, то орендар, по суті, створює такі об’єкти для орендодавця. Тому орендар спершу має передати виконані роботи з їх створення орендодавцю, останній введе їх в експлуатацію і передасть орендарю як нові об’єкти оренди.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік у разі придбання програмного забезпечення у нерезидента
    Як правильно відобразити в обліку придбання модуля розрахунку для програмного забезпечення у нерезидента? Якими бухгалтерськими проведеннями?
    04.02.202518
  • Особливості нарахування амортизації приміщення, яке надається в оренду
    ТОВ надає послуги оренди власних нежитлових приміщень. В одному з приміщень (торговий центр, 9000 кв.м.) багато орендарів, один з них звільнив частину приміщення (1170 кв.м.) в лютому, а через три місяці приміщення орендували інші орендарі. Окрім того, кілька місяців робився ремонт в коридорах і на сходових клітинах, який в обліку проведено як поліпшення приміщення, хоча ТЦ працював. Як нараховувати амортизацію?
    30.01.202549
  • Нюанси нарахування податкової амортизації в податковому обліку
    Підприємство до 2024 року було малодохідником, використовувало право не застосовувати коригування фінрезультату при нарахуванні амортизації. За 2024 рік дохід складає 50 млн грн. Станом на яку дату береться балансова вартість основних засобів? Як потрібно враховувати вартісний критерій при розмежуванні ОЗ та МНМА?
    30.01.202542
  • Бухгалтерський облік авансового внеску з податку на прибуток на АЗС
    Підприємство, платник податку на прибуток, за підсумками 2024 року отримало збиток. Проте в грудні 2024 року було сплачено авансовий внесок з податку на прибуток за місце роздрібної торгівлі пальним (АЗС). Виникає питання, на який рахунок бухобліку правильно віднести цей авансовий внесок та в якому рядку фінансової звітності його відобразити?
    28.01.2025392
  • Заміна двигуна на орендованому авто – це поточний чи капітальний ремонт?
    Автотранспортна компанія планує провести капітальний ремонт (заміна двигуна) орендованого транспортного засобу. В договорі оренди є згода орендодавців на поліпшення та ремонт ТЗ. Встановлення двигуна на ТЗ ТОВ буде виконувати самостійно. Як обліковувати цю операцію?
    28.01.202552