• Посилання скопійовано

Чи створювати забезпечення під витрати на релокацію підприємства?

У зв’язку із бойовими діями підприємство планує релокацію в інший регіон України на початку 2025 р. Будуть проведені демонтаж ОЗ, їх упаковка, транспортування до нового місця (транспорт власний та найманий); розпакування, установка та налагодження із залученням сторонніх організацій на новому місці тощо. У 2024 році вірогідніше всього дохід підприємства перевищить 40 млн. Чи можна створити забезпечення під такі витрати?

Забезпечення - це зобов'язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу  (п. 4 П(С)БО 11).

Перелік створюваних забезпечень майбутніх витрат і платежів підприємство визначає в наказі про облікову політику (п. 2.1 розд. ІІ Методрекомендацій №635).  

Пунктом 13 НП(С)БО 11 визначено, що забезпечення створюється якщо:

  • внаслідок минулих подій виникає зобов'язання;

Зобов’язання - заборгованість підприємства, яка виникла внаслідок минулих подій і погашення якої в майбутньому, як очікується, призведе до зменшення ресурсів підприємства, що втілюють у собі економічні вигоди (п.3 розд. І НП(С)БО 1).

  • є імовірність того, що погашення зобов’язання призведе до зменшення ресурсів, що втілюють в собі економічні вигоди;
  • оцінка  зобов’язання може бути розрахунково визначена.

І ці три пункти мають бути виконані одночасно.

Так, щоб створити забезпечення на релокацію, на момент його створення у підприємства має бути зобов’язання, що призведе до майбутніх витрат. Таке зобов’язання може бути законодавчо закріплене або ж взяте підприємством самостійно за умовами договору тощо. Витрати на релокацію – це заплановані витрати, які будуть понесені підприємством в певний період. При цьому дата переїзду вже запланована, тобто підприємство знає чітко період понесення витрат. А при створенні забезпечення період витрат достеменно не відомий.

Такі витрати є вимушеними і не передбачають виникнення зобов’язання щодо переїзду. І навіть за умови, якщо підприємство вже має укладені договори з підрядними організаціями на демонтаж, наладку, транспортування та встановлення обладнання, то ці контракти визначають суму майбутньої заборгованості, а не зобов’язання щодо релокації. На нашу думку, підстав створювати забезпечення немає.

Витрати на релокацію будуть визнаватися в періоді їх виникнення, як інші витрати діяльності відповідно до п. 29 НП(С)БО 16 (рах. 977), і не залежно від того, чи буде підприємство застосовувати податкові різниці, ці витрати зменшать фінрезультат у повній сумі. ПКУ не містить податкових різниць щодо витрат на релокацію підприємства.

 ***

Також читайте:

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як розподілити загальновиробничі витрати при посіві різних культур на одному полі?
    На сільськогосподарському підприємстві одне поле використовується під різні культури протягом року: з січня по червень 2024 року - під озиму пшеницю 2024 року, а з жовтня по грудень 2024 року - під озимий ріпак урожаю 2025 року. Як правильно розподілити між цими посівами орендну плату за паї, яка нараховується один раз наприкінці року, загальновиробничу амортизацію, витрати на ремонт загальновиробничої техніки?
    18.12.202435
  • Податкові аспекти передачі благодійного майна від ГО соціальним та медичним закладам
    Громадська організація, неприбуткова, неплатник ПДВ, отримала бензиновий генератор як благодійну допомогу від донора, який надав дозвіл на його передачу соціальним або медичним закладам через неможливість використання в офісному приміщенні. Чи виникають у громадської організації податкові зобов'язання при передачі такого обладнання? Чи виникають податкові зобов'язання у медичних та соціальних закладів при отриманні такого обладнання?
    18.12.202414
  • Собівартість послуг із заправки картриджів
    Підприємство торгує товарами і надає послуги із заправки картриджів. На собівартість послуг заправки, на рахунок 23 списується зарплата інженера та матеріали, які в кінці місяця за актом списуються на 903 рахунок. Незавершеного виробництва немає. Калькуляції не складаються. Як правильно прописати дану ситуацію в наказі про облікову політику?
    17.12.202450
  • Нюанси обліку та оподаткування ремонту автомобіля після ДТП
    ТОВ придбало транспортний засіб за кредитні кошти. Транспортний засіб внесено в заставу даного кредиту. Автомобіль потрапив у ДТП у робочий час. Страхова компанія перерахувала страхове відшкодування на кредитний рахунок підприємства і на цю суму було погашено частину кредиту. Автомобіль буде ремонтуватись за власні кошти підприємства згодом власними силами або на СТО. Чи матиме право підприємство на податковий кредит в даному випадку? Якщо відшкодування отримано буде у 2024, а ремонту 2025 р. як відобразити дані операції в обліку?
    12.12.202439
  • Ліквідація та продаж ОЗ, отриманих за грантом
    Неприбуткова громадська організація отримала ОЗ в рамках грантової угоди, які після її завершення залишаються на балансі організації згідно з умовами договору з донором. Чи має право громадська організація ліквідувати ОЗ, як ті, що повністю замортизовані, так і ті, що ще амортизуються? Чи може громадська організація передати такі ОЗ фізичним або юридичним особам? Які податкові наслідки виникнуть для громадської організації при ліквідації або передачі цих ОЗ?
    10.12.202440