• Посилання скопійовано

Як формувати та використовувати забезпечення на виплату пільгових пенсій?

Підприємство отримало розрахунок від Пенсійного фонду на виплату колишньому працівнику протягом 7 років пільгової пенсії. Як формувати забезпечення на виплату такої пенсії: кожного року чи один раз?

Відображення в обліку

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 11, забезпечення – це зобов'язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу.

Зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує  ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення.

Тобто, щоб нарахувати забезпечення на виплату та доставку пільгових пенсій, його оцінка має бути розрахунково визначена та витрати будуть понесені у майбутньому. Тобто воно створюється щодо події, яка ще не настала.

Звертаємо увагу, що забезпечення на виплату пільгових пенсій створюється під довгострокове зобов’язання, яке буде погашене пізніше 12 місяців або одного операційного циклу підприємства (п. 4 НП(С)БО 11). Тобто воно також довгострокове (п. 16 НП(С)БО 11).

Довгострокові зобов’язання відображаються в балансі за їх теперішньою вартістю (п. 9 НП(С)БО 11).

У свою чергу, теперішня вартість — дисконтована сума майбутніх платежів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування), яка, як очікується, буде потрібна для погашення зобов’язання в процесі звичайної діяльності підприємства (п. 4 П(С)БО 11).

Пунктом 5 Порядку подання та оформлення документів для призначення пільгової пенсії визначено, що розмір коштів, необхідних на виплату пільгової пенсії та витрат, пов’язаних з її доставкою, зазначається територіальним органом ПФУ за місцем проживання пенсіонера у повідомленні про перерахування коштів на виплату та доставку пільгової пенсії та в подальшому направляється підприємству.

ПФУ також повідомляє підприємство у разі зміни розміру пільгової пенсії або настання обставин, які впливають на суму, що підлягає перерахуванню (смерть пенсіонера, зміна місця проживання, зміна способу виплати пільгової пенсії тощо).

ПФУ надає розрахунок, коли подія вже настала, тобто підприємство має виплатити пенсію, тому підстав створювати забезпечення немає.

Також ніяких податкових різниць при розрахунку податку на прибуток не буде. В обліку виплата пільгової пенсії колишньому працівнику відображається проведенням: ДТ 949 Кт 651.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202510
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.202577
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025180
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202533
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025251