• Посилання скопійовано

Як формувати та використовувати забезпечення на виплату пільгових пенсій?

Підприємство отримало розрахунок від Пенсійного фонду на виплату колишньому працівнику протягом 7 років пільгової пенсії. Як формувати забезпечення на виплату такої пенсії: кожного року чи один раз?

Відображення в обліку

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 11, забезпечення – це зобов'язання з невизначеними сумою або часом погашення на дату балансу.

Зобов'язання визнається, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує  ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення.

Тобто, щоб нарахувати забезпечення на виплату та доставку пільгових пенсій, його оцінка має бути розрахунково визначена та витрати будуть понесені у майбутньому. Тобто воно створюється щодо події, яка ще не настала.

Звертаємо увагу, що забезпечення на виплату пільгових пенсій створюється під довгострокове зобов’язання, яке буде погашене пізніше 12 місяців або одного операційного циклу підприємства (п. 4 НП(С)БО 11). Тобто воно також довгострокове (п. 16 НП(С)БО 11).

Довгострокові зобов’язання відображаються в балансі за їх теперішньою вартістю (п. 9 НП(С)БО 11).

У свою чергу, теперішня вартість — дисконтована сума майбутніх платежів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування), яка, як очікується, буде потрібна для погашення зобов’язання в процесі звичайної діяльності підприємства (п. 4 П(С)БО 11).

Пунктом 5 Порядку подання та оформлення документів для призначення пільгової пенсії визначено, що розмір коштів, необхідних на виплату пільгової пенсії та витрат, пов’язаних з її доставкою, зазначається територіальним органом ПФУ за місцем проживання пенсіонера у повідомленні про перерахування коштів на виплату та доставку пільгової пенсії та в подальшому направляється підприємству.

ПФУ також повідомляє підприємство у разі зміни розміру пільгової пенсії або настання обставин, які впливають на суму, що підлягає перерахуванню (смерть пенсіонера, зміна місця проживання, зміна способу виплати пільгової пенсії тощо).

ПФУ надає розрахунок, коли подія вже настала, тобто підприємство має виплатити пенсію, тому підстав створювати забезпечення немає.

Також ніяких податкових різниць при розрахунку податку на прибуток не буде. В обліку виплата пільгової пенсії колишньому працівнику відображається проведенням: ДТ 949 Кт 651.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Особливості обліку віддільних поліпшень у орендаря
    ТОВ уклало договір оренди приміщення. В приміщенні проводилися підготовчі роботи монтажу системи електропостачання (лічильники, щитки, проводка). В обліку витрати відображені за Дт 152, обладнання не введено в експлуатацію. Договір оренди розірвали, демонтували всю електропроводку та обладнання, та перевезли на інший об’єкт оренди. Як відобразити в обліку монтаж та демонтаж поліпшень, не введених в експлуатацію?
    Сьогодні 12:0230
  • Нюанси обліку та оподаткування ліквідації пошкоджених основних засобів
    У червні 2025 р. вагони ТОВ зійшли з рейок та не можуть використовуватися надалі за призначенням. Страхова компанія планує відшкодувати оціночну суму за вирахуванням франшизи та ринкової вартості вагону після ДТП. ТОВ вагони не забрало. Які особливості відображення в обліку списання вагонів та оподаткування даної операції, якщо ТОВ не буде забирати залишки вагонів?
    Сьогодні 11:1125
  • Перекидання авансу між договорами з одним нерезидентом: як відобразити в обліку?
    Підприємство працює з одним нерезидентом, з яким у нього кілька договорів. Виникли такі ситуації: 1. Нерезиденту помилково перерахований аванс не за тим договором. Підприємство написало лист нерезиденту про перекидку авансу на той договір, по якому будуть отримані товари (послуги). 2. Були перераховані кошти за послуги не за тим договором і було направлено лист про перекидку коштів за договором, за яким вже отримані послуги. Чи правомірні дії підприємства? Що потрібно ще зробити підприємству? Як правильно оформити перекидання коштів з одного договору нерезидента на інший договір того ж нерезидента?
    Сьогодні 09:1030
  • Формування резерву сумнівних боргів комунальним підприємством водопостачання
    Комунальне підприємство вперше планує нарахувати резерв сумнівних боргів за надані населенню послуги водопостачання та водовідведення. Необхідно визначити оптимальний спосіб формування резерву та механізм відстеження сплачених боргів у майбутньому
    04.11.202516
  • Облік втрати товару при доставці «Новою поштою» внаслідок ворожого обстрілу
    Підприємство продало та відвантажило товар (рулон тканини) вартістю 6225,60 грн, зареєструвало податкову накладну. Під час доставки «Новою поштою» товар знищено внаслідок обстрілу. Перевізник компенсував 6225,00 грн. Клієнту відправлено повторно аналогічний товар. Якими бухгалтерськими проведеннями відобразити ці операції? Чи потрібно реєструвати на себе компенсуючу податкову накладну на втрачений товар, якщо за неї отримана компенсація від «Нової пошти»?​
    04.11.2025539