Собівартість придбаного пального
Відповідно до п. 9 НП(С)БО 9 до первісної вартості придбаних запасів включаються транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, оплата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів).
Таким чином, якщо бензовоз доставляє придбане пальне до місць зберігання, з яких воно потім продається, то витрати на таку доставку включаються до собівартості пального (рахунок 28).
Витрати на збут
Відповідно до п. 19 НП(С)БО 16 відносяться до витрат на збут витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки.
Таким чином, якщо за умовами договору постачання підприємство постачальник зобов’язується доставити товар до місця зберігання клієнта (покупця), і клієнт окремо не сплачує за доставку, витрати з доставки включаються до складу витрат на збут (рахунок 93).
Облік витрат на утримання бензовозу
З наведеного вище випливає, що бензовоз виконує роботи, вартість яких може відноситися як на собівартість пального, так і на витрати на збут. Це означає, що всі витрати на утримання бензовозу, понесені протягом звітного місяця, потрібно розподіляти між собівартістю (рахунок 28) і витратами на збут (рахунок 93).
Яким чином розподіляти такі витрати, підприємство має встановити самостійно. Наприклад, пропорційно пробігу, який можна визначати за місяць на підставі шляхових листів бензовозу. Для цього потрібно складати окремі шляхові листи на кожну поїздку і за даними цих документів визначати пробіг та витрати пального на поїздки з доставлення пального до місць зберігання і на поїздки з доставлення пального покупцям.
Також базою розподілу може бути кількість пального, привезеного від постачальників, та кількість пального, доставленого покупцям за звітний місяць. За цією базою можна розподілити всі витрати, понесені на роботу бензовоза за цей же місяць.
Або можна розраховувати собівартість кожної окремої поїздки бензовозу і списувати на ті витрати, куди була ця поїздка.
Технічна частина ведення обліку пробігу полягає в тому, щоб окремо зафіксувати роботу бензовозу за цими двома напрямками. Цю проблему можна вирішити за допомогою шляхового листа або іншого документа, який фіксує маршрути руху бензовоза, пробіг та витрату пального.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити