• Посилання скопійовано

До яких витрат включати витрати з доставки пального?

Підприємство займається оптовою торгівлею пальним. В оренді має бензовоз, який доставляє придбане пальне до місць зберігання, з яких воно потім продається, а також доставляє пальне до клієнтів. Окремо за доставку клієнти не платять, ціна доставки включена в ціну продажу. На який рахунок витрат списувати вартість утримання бензовозу – зарплату з нарахуваннями водія, техобслуговування бензовозу, вартість витраченого ним пального тощо?

Собівартість придбаного пального

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 9 до первісної вартості придбаних запасів включаються транспортно-заготівельні витрати (затрати на заготівлю запасів, оплата тарифів (фрахту) за вантажно-розвантажувальні роботи  і транспортування запасів усіма видами транспорту до місця їх використання, включаючи витрати зі страхування ризиків транспортування запасів).

Таким чином, якщо бензовоз доставляє придбане пальне до місць зберігання, з яких воно потім продається, то витрати на таку доставку включаються до собівартості пального (рахунок 28).

 

Витрати на збут

Відповідно до п. 19 НП(С)БО 16 відносяться до витрат на збут витрати на транспортування, перевалку і страхування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів) відповідно до умов договору (базису) поставки.

Таким чином, якщо за умовами договору постачання підприємство постачальник зобов’язується доставити товар до місця зберігання клієнта (покупця), і клієнт окремо не сплачує за доставку, витрати з доставки включаються до складу витрат на збут (рахунок 93).

 

Облік витрат на утримання бензовозу

З наведеного вище випливає, що бензовоз виконує роботи, вартість яких може відноситися як на собівартість пального, так і на витрати на збут. Це означає, що всі витрати на утримання бензовозу, понесені протягом звітного місяця, потрібно розподіляти між собівартістю (рахунок 28) і витратами на збут (рахунок 93).

Яким чином розподіляти такі витрати, підприємство має встановити самостійно. Наприклад, пропорційно пробігу, який можна визначати за місяць на підставі шляхових листів бензовозу. Для цього потрібно складати окремі шляхові листи на кожну поїздку і за даними цих документів визначати пробіг та витрати пального на поїздки з доставлення пального до місць зберігання і на поїздки з доставлення пального покупцям.

Також базою розподілу може бути кількість пального, привезеного від постачальників, та кількість пального, доставленого покупцям за звітний місяць. За цією базою можна розподілити всі витрати, понесені на роботу бензовоза за цей же місяць.

Або можна розраховувати собівартість кожної окремої поїздки бензовозу і списувати на ті витрати, куди була ця поїздка.

Технічна частина ведення обліку пробігу полягає в тому, щоб окремо зафіксувати роботу бензовозу за цими двома напрямками. Цю проблему можна вирішити за допомогою шляхового листа або іншого документа, який фіксує маршрути руху бензовоза, пробіг та витрату пального.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухоблік природного убутку при транспортуванні автотранспортом
    Підприємство отримує хімічну сировину в автоцистернах. При прийманні в більшості випадків наявна нестача (0,5%), в результаті залишку на поверхні, в трубах, та в результаті погрішностей в вагах. Чи можна дану нестачу рахувати нормативною якщо договором передбачено нестачі 1%? Як оприбуткувати ТМЦ? Що з ПДВ?
    04.04.202533
  • Відступлення боргу за нижчою вартістю: облік та наслідки
    Підприємство на загальній системі оподаткування надало безвідсоткову поворотну фінансову допомогу, яка стала простроченою. Резерв сумнівних боргів не створювався. Право вимоги за боргом у 300 000 грн планується відступити третій стороні за 54 000 грн. Чи це дозволено? Як відобразити операцію в бухобліку та чи виникнуть податкові різниці? Які правові та фіскальні ризики можливі при такій операції?
    04.04.2025275
  • Передача невіддільних поліпшень при зміні суборендодавця: облік та податки
    Компанія (загальна система, платник ПДВ) орендує приміщення за договором суборенди, який планується переукласти через зміну суборендодавця (обоє ФОПи на ІІІ групі ЄП, неплатники ПДВ), але приміщення залишиться в оренді. Компанія здійснила невіддільні поліпшення приміщення, що амортизуються. Чи потрібно передавати ці поліпшення чинному суборендодавцю? Чи оподатковується така передача ПДВ і яка база? Яку суму відобразити у Додатку 4ДФ?
    04.04.202553
  • Облік продажу майнового комплексу з незавершеним будівництвом та земельною ділянкою
    Підприємство має на балансі будівлю (цілісний майновий комплекс) та незавершене будівництво складу, що обліковується на субрахунку 152. Під будівлею земельна ділянка, облікована на субрахунку 101. Планується продаж майнового комплексу. Чи потрібно перед продажем перевести незавершене будівництво складу на субрахунок 103? Як відображати в обліку продаж наведеного комплексу?
    03.04.202534
  • Облік та ПДВ при передачі матеріалів для маскувальних сіток
    ТОВ - платник податку на прибуток за листом – проханням від ОТГ планує надати безкоштовно матеріали для виготовлення маскувальних сіток. Частину матеріалів куплено у ФОПа без ПДВ, частина з ПДВ. Як документально оформити передачу матеріалів? Чи потрібно нараховувати компенсуюче ПДВ?
    02.04.202529