• Посилання скопійовано

Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію

Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?

Чи потрібно складати наказ?

Відповідно до пп. 23 НП(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Оскільки тут сказано про розпорядчий акт, нерідко цю норму сприймають як необхідність оформляти наказ. Але це не так.

Наприклад, в пп. 10 Методрекомендацій №561 зазначено, що підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів.

Донедавна форма такого акту (типової форми №ОЗ-1) затверджувалася Наказом Мінстату від 29.12.1995 р. №352. Але цей Наказ втратив чинність 22.10.2021 р. на підставі Наказу Держстату від 22.10.2021 р. №266.

Наказом №352 зазначалося, що Акт складається комісією, призначеною керівником підприємства. Складений комісією Акт затверджується керівником. Затверджений Акт є підставою для введення ОЗ в експлуатацію і подальшого нарахування амортизації.

Тобто, саме в Акті зазначаються всі показники, потрібні для обліку і нарахування амортизації:

  • первісна вартість;
  • ліквідаційна вартість;
  • вартість, яка амортизується;
  • строк експлуатації;
  • метод амортизації;
  • особа, яка прийняла об’єкт ОЗ під свою відповідальність тощо.

Як бачимо, в додатковому наказі керівника немає необхідності.

Оскільки Наказ №352 скасовано, підприємство може документувати операції з ОЗ самостійно розробленою формою первинного документа. За зразок можна взяти Акти, затверджені скасованим Наказом №352.

Поряд з цим можна користуватися формами документів, в тому числі Актів введення в експлуатацію ОЗ, затверджених Наказом №818. Документи, затверджені Наказом №818, і Порядок №818 застосовуються розпорядниками бюджетних коштів, Державною казначейською службою України та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - суб’єкти державного сектору) (див. п. 1 розд. І Порядку №818).

Разом з тим згідно з п. 6 розд. І Порядку №818 типові форми з обліку та списання основних засобів можуть застосовуватися юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності.

Тобто, документи, затверджені Наказом №818 можуть застосовуватися будь-якими підприємствами.

Наприклад, основні особливості складання Акту введення в експлуатацію ОЗ встановлені ч. 1 розд. ІІ Порядку №818. Вони подібні до особливостей, які були встановлені Наказом №352 для складання Акта типової форми №ОЗ-1. Тобто, і Акт, затверджений Наказом №818 складається призначеною керівником комісією, який потім затверджується керівником. Далі акт передається до бухгалтерії і є підставою для зарахування на баланс (введення в експлуатацію), нарахування амортизації.

Знову-таки, і в цьому випадку додатково до Акту складати наказ не потрібно.

Але незважаючи на всі наведені вище аргументи, є підприємства, які на додачу до акту складають ще й наказ. Тому наведемо зразок складання такого наказу для любителів дублювати інформацію.

 

Зразок наказу про введення ОЗ в експлуатацію

Товариство з обмеженою відповідальністю «Веснянка 10»

Код за ЄДРПОУ 25365898

Наказ

30.04.2024 р.                     м. Полтава                                    №21

 

З метою введення в експлуатацію

об’єкта основних засобів, на підставі

Акту введення в експлуатацію

основних засобів від 30.04.2024 р. №15

Наказую:

1. Ввести в експлуатацію комп’ютер, який використовуватиметься в бухгалтерії підприємства для потреб ведення бухгалтерського обліку.

2. Первісна вартість комп’ютера 30 000 грн, ліквідаційна вартість 10 000 грн, строк експлуатації 5 років, метод амортизації прямолінійний.

3. Призначити відповідальним за зберігання і використання комп’ютера головного бухгалтера НАУМОВУ Тетяну.

 

Директор ТОВ «Веснянка 10»   Швець     Олександр ШВЕЦЬ

 

З наказом ознайомлена:

Наумова    Тетяна НАУМОВА

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Військовий облік та повідомлення в ТЦК про особу за ЦПД
    Планується укласти договір надання послуг з фізособою, чоловіком призовного віку. Чи потрібно подавати інформацію про таку фізособу в ТЦК та СП? Чи потрібно вести військовий облік за цією особою? При укладенні договору, які документи потрібно надати цій особі?
    04.09.202445
  • Облік бібліотечних фондів в кав’ярні
    Підприємство придбало книги для розміщення у кав’ярні для безоплатного користування клієнтами. Останні можуть взяти почитати і повернути на місце. Але наявність книг не відслідковують. Тож клієнти можуть і не повернути книги. Як обліковувати такі книги?
    02.09.202421
  • Які є варіанти облікової політики щодо валютних операцій?
    Наказ про облікову політику виданий ще 2016 року, на той час не було на підприємстві валютних операцій. Зараз є орендарі, які сплачують за оренду приміщень у валюті на валютний рахунок у банку. Орендні платежі нараховуються на останню дату поточного місяця за курсом НБУ, на рахунку валюта зберігається деякий час, є продаж валюти за комерційним курсом банку. Чи потрібно робити додаток до наказу про облікову політику?
    30.08.2024386
  • Податковий облік ОЗ при перегляді строку використання ОЗ
    У разі перегляду термінів корисного використання ОЗ (ноутбуків) з 3 до 2 років та відповідного перерахунку амортизації, як такий перерахунок відобразиться в податковому обліку для компанії-"малодохідника" та у разі, якщо компанія перевищить ліміт 40 млн грн? Чи враховується сума коригування амортизації в розрахунку податку на прибуток? В разі списання ОЗ яка база для нарахування ПДВ – нова чи скоригована залишкова вартість?
    26.08.202459
  • ТОВ отримало сертифікат на монтаж техніки: як відобразити в обліку?
    В одному із гіпермаркетів (ТОВ 1) покупець (ТОВ 2 - платник ПДВ), придбав кондиціонер та сертифікат на його монтаж іншою особою - ФОП. Вартість сертифікату значна і відповідає 1/3 вартості товару. Дані позиції зазначено окремо у видатковій накладній. Як відобразити дану операцію в обліку? Хто складає документи на виконання монтажних робіт?
    21.08.202432