• Посилання скопійовано

Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію

Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?

Чи потрібно складати наказ?

Відповідно до пп. 23 НП(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Оскільки тут сказано про розпорядчий акт, нерідко цю норму сприймають як необхідність оформляти наказ. Але це не так.

Наприклад, в пп. 10 Методрекомендацій №561 зазначено, що підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів.

Донедавна форма такого акту (типової форми №ОЗ-1) затверджувалася Наказом Мінстату від 29.12.1995 р. №352. Але цей Наказ втратив чинність 22.10.2021 р. на підставі Наказу Держстату від 22.10.2021 р. №266.

Наказом №352 зазначалося, що Акт складається комісією, призначеною керівником підприємства. Складений комісією Акт затверджується керівником. Затверджений Акт є підставою для введення ОЗ в експлуатацію і подальшого нарахування амортизації.

Тобто, саме в Акті зазначаються всі показники, потрібні для обліку і нарахування амортизації:

  • первісна вартість;
  • ліквідаційна вартість;
  • вартість, яка амортизується;
  • строк експлуатації;
  • метод амортизації;
  • особа, яка прийняла об’єкт ОЗ під свою відповідальність тощо.

Як бачимо, в додатковому наказі керівника немає необхідності.

Оскільки Наказ №352 скасовано, підприємство може документувати операції з ОЗ самостійно розробленою формою первинного документа. За зразок можна взяти Акти, затверджені скасованим Наказом №352.

Поряд з цим можна користуватися формами документів, в тому числі Актів введення в експлуатацію ОЗ, затверджених Наказом №818. Документи, затверджені Наказом №818, і Порядок №818 застосовуються розпорядниками бюджетних коштів, Державною казначейською службою України та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - суб’єкти державного сектору) (див. п. 1 розд. І Порядку №818).

Разом з тим згідно з п. 6 розд. І Порядку №818 типові форми з обліку та списання основних засобів можуть застосовуватися юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності.

Тобто, документи, затверджені Наказом №818 можуть застосовуватися будь-якими підприємствами.

Наприклад, основні особливості складання Акту введення в експлуатацію ОЗ встановлені ч. 1 розд. ІІ Порядку №818. Вони подібні до особливостей, які були встановлені Наказом №352 для складання Акта типової форми №ОЗ-1. Тобто, і Акт, затверджений Наказом №818 складається призначеною керівником комісією, який потім затверджується керівником. Далі акт передається до бухгалтерії і є підставою для зарахування на баланс (введення в експлуатацію), нарахування амортизації.

Знову-таки, і в цьому випадку додатково до Акту складати наказ не потрібно.

Але незважаючи на всі наведені вище аргументи, є підприємства, які на додачу до акту складають ще й наказ. Тому наведемо зразок складання такого наказу для любителів дублювати інформацію.

 

Зразок наказу про введення ОЗ в експлуатацію

Товариство з обмеженою відповідальністю «Веснянка 10»

Код за ЄДРПОУ 25365898

Наказ

30.04.2024 р.                     м. Полтава                                    №21

 

З метою введення в експлуатацію

об’єкта основних засобів, на підставі

Акту введення в експлуатацію

основних засобів від 30.04.2024 р. №15

Наказую:

1. Ввести в експлуатацію комп’ютер, який використовуватиметься в бухгалтерії підприємства для потреб ведення бухгалтерського обліку.

2. Первісна вартість комп’ютера 30 000 грн, ліквідаційна вартість 10 000 грн, строк експлуатації 5 років, метод амортизації прямолінійний.

3. Призначити відповідальним за зберігання і використання комп’ютера головного бухгалтера НАУМОВУ Тетяну.

 

Директор ТОВ «Веснянка 10»   Швець     Олександр ШВЕЦЬ

 

З наказом ознайомлена:

Наумова    Тетяна НАУМОВА

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік орендованих земельних ділянок у фермерського господарства
    Фермерське господарство використовує у своїй діяльності земельні ділянки на правах оренди (орендну плату сплачує ФГ) та земельні ділянки ОТГ, орендовані засновником ФГ (орендну плату сплачує засновник). Як відобразити ці земельні ділянки в обліку ФГ?
    Сьогодні 13:349
  • Оплата за корпоративні права коштами та товаром
    ТОВ 1 отримало в подарунок частку в статутному капіталі ТОВ 2 - 54 тис. грн (Дт 141 Кт 424), іншу частку ним було викуплено за 220 тис. грн (Дт 141 Кт 311). Частка ТОВ 1 у статуті ТОВ 2 – 100%. Розмір статутного капіталу ТОВ2 – 77 тис. грн. ТОВ 1 продає свою частку за 20 млн грн ТОВ 3. Балансова вартість на дату продажу – 280 тис. грн. Розрахунок: на розрахунковий рахунок – 4 млн грн, поставка товару в майбутньому – 16 млн грн. Як відобразити цю операцію в обліку?
    Сьогодні 12:253
  • В бухобліку витрати завжди зменшують фінрезультат, який потім може коригуватися або ні
    Автомобіль підприємства потрапив в ДТП, потім був проданий. Страхове відшкодування надійшло на рахунок вже після продажу. На думку підприємства, сума відшкодування була недостатньою і воно планує подавати позов до суду на страхову компанію для стягнення більшої страхової виплати. Чи може підприємство включати до витрат оплату послуг адвоката та експертизи автомобіля, якщо цього автомобіля вже немає на балансі підприємства?
    13.09.202479
  • Неповне закриття заборгованості постачальника-нерезидента за імпортними операціями
    Підприємство імпортує товари. Воно оплатило за два контейнери 83105 євро. Спочатку було ввезено один контейнер, у якому планувалося ввезти товари на суму 39950 євро, але фактично постачальник завантажив товари вартістю 39745 євро – на 205 євро менше. За деякий час було ввезено другий контейнер вартістю 43155 євро. Після цього залишається переплата в сумі 205 євро. Як її відобразити в обліку та що робити далі?
    12.09.2024244
  • Як обліковувати послуги з написання контенту?
    Підприємство придбаває послуги з написання контенту. Як відобразити цю операцію в обліку: як витрати чи як нематеріальний актив?
    11.09.202466