• Посилання скопійовано

Наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію

Як скласти наказ про придбання ОЗ та введення його в експлуатацію?

Відповідно до пп. 23 НП(С)БО 7, нарахування амортизації здійснюється протягом строку корисного використання (експлуатації) об'єкта, який встановлюється підприємством (у розпорядчому акті) при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс).

Оскільки тут сказано про розпорядчий акт, нерідко цю норму сприймають як необхідність оформляти наказ. Але це не так.

Наприклад, в пп. 10 Методрекомендацій №561 зазначено, що підставою для зарахування на баланс основних засобів є акт приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів.

Донедавна форма такого акту (типової форми №ОЗ-1) затверджувалася Наказом Мінстату від 29.12.1995 р. №352. Але цей Наказ втратив чинність 22.10.2021 р. на підставі Наказу Держстату від 22.10.2021 р. №266.

Наказом №352 зазначалося, що Акт складається комісією, призначеною керівником підприємства. Складений комісією Акт затверджується керівником. Затверджений Акт є підставою для введення ОЗ в експлуатацію і подальшого нарахування амортизації.

Тобто, саме в Акті зазначаються всі показники, потрібні для обліку і нарахування амортизації:

  • первісна вартість;
  • ліквідаційна вартість;
  • вартість, яка амортизується;
  • строк експлуатації;
  • метод амортизації;
  • особа, яка прийняла об’єкт ОЗ під свою відповідальність тощо.

Як бачимо, в додатковому наказі керівника немає необхідності.

Оскільки Наказ №352 скасовано, підприємство може документувати операції з ОЗ самостійно розробленою формою первинного документа. За зразок можна взяти Акти, затверджені скасованим Наказом №352.

Поряд з цим можна користуватися формами документів, в тому числі Актів введення в експлуатацію ОЗ, затверджених Наказом №818. Документи, затверджені Наказом №818, і Порядок №818 застосовуються розпорядниками бюджетних коштів, Державною казначейською службою України та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі - суб’єкти державного сектору) (див. п. 1 розд. І Порядку №818).

Разом з тим згідно з п. 6 розд. І Порядку №818 типові форми з обліку та списання основних засобів можуть застосовуватися юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності.

Тобто, документи, затверджені Наказом №818 можуть застосовуватися будь-якими підприємствами.

Наприклад, основні особливості складання Акту введення в експлуатацію ОЗ встановлені ч. 1 розд. ІІ Порядку №818. Вони подібні до особливостей, які були встановлені Наказом №352 для складання Акта типової форми №ОЗ-1. Тобто, і Акт, затверджений Наказом №818 складається призначеною керівником комісією, який потім затверджується керівником. Далі акт передається до бухгалтерії і є підставою для зарахування на баланс (введення в експлуатацію), нарахування амортизації.

Знову-таки, і в цьому випадку додатково до Акту складати наказ не потрібно.

Але незважаючи на всі наведені вище аргументи, є підприємства, які на додачу до акту складають ще й наказ. Тому наведемо зразок складання такого наказу для любителів дублювати інформацію.

 

Зразок наказу про введення ОЗ в експлуатацію

Товариство з обмеженою відповідальністю «Веснянка 10»

Код за ЄДРПОУ 25365898

Наказ

30.04.2024 р.                     м. Полтава                                    №21

 

З метою введення в експлуатацію

об’єкта основних засобів, на підставі

Акту введення в експлуатацію

основних засобів від 30.04.2024 р. №15

Наказую:

1. Ввести в експлуатацію комп’ютер, який використовуватиметься в бухгалтерії підприємства для потреб ведення бухгалтерського обліку.

2. Первісна вартість комп’ютера 30 000 грн, ліквідаційна вартість 10 000 грн, строк експлуатації 5 років, метод амортизації прямолінійний.

3. Призначити відповідальним за зберігання і використання комп’ютера головного бухгалтера НАУМОВУ Тетяну.

 

Директор ТОВ «Веснянка 10»   Швець     Олександр ШВЕЦЬ

 

З наказом ознайомлена:

Наумова    Тетяна НАУМОВА

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202552
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202527
  • Облік неповоротної тари: списання та договірні умови
    Виробник паливних гранул (платник ПДВ та податку на прибуток на загальних підставах, високодохідник) використовує для затарювання продукції безпосередньо в процесі виробництва поліпропіленові мішки (біг-беги). Вартість мішків в договорі планується включати до ціни гранул, не виділяючи її окремо. В обліку вартість мішків списується на рахунок 93 «Витрати на збут» у момент виробництва. Чи є такий підхід правильним та як коректно прописати відповідні умови в договорі?
    14.08.202519
  • Заміна лізингоодержувача: облік та оподаткування у першого лізингоотрумувача
    Компанія "А" (первісний лізингоодержувач) за тристороннім договором з лізингодавцем та Компанією "Б" (новий лізингоодержувач) передає право користування автомобілями, отриманими у фінансовий лізинг. Виникають питання щодо документального оформлення, податкових наслідків (зокрема, ПДВ) та порядку відображення операції в бухобліку первісного лізингоодержувача – Компанії "А"
    14.08.202510
  • База розподілу ЗВВ між послугами та сільгоспвиробництвом
    ТОВ виконує роботи на сторону (обробка земель) та вирощує зернові. Яку базу розподілу взяти для загальновиробничих витрат?
    14.08.202532