• Посилання скопійовано

Курс відображення витрат в обліку за закордонним відрядженням

Яку суму в гривнях проводити в обліку, в нижче зазначеній ситуації, таку як у виписці? Чи потрібно ще брати до уваги курс НБУ? До 01.04.2023 р. було зрозуміло, що беремо курс НБУ на дату затвердження Авансового звіту, а зараз цього звіту немає за новими правилами ПКУ

Ситуація:

На закордонне відрядження був виплачений аванс у гривнях на особисту карту працівника. Розрахунок у відрядженні здійснено безготівково. Працівник надав підтвердні документи: чеки на проїзд у валюті, виписка банку із сумами, списаними в гривні, по курсу на момент оплати.

 

Дійсно, згідно з пп. 170.9.4 ПКУ, авансовий звіт подається у разі:

а) наявності оподатковуваного доходу, визначеного відповідно до пп. 170.9.1 ПКУ, з метою розрахунку суми ПДФО (а отже, і ВЗ);

б) використання платником податку готівки понад суму добових витрат (включаючи отриману із застосуванням платіжних інструментів).

Отже, після 1 квітня 2023 р. авансовий звіт має складатися за новими правилами, тобто на оподатковуваний дохід з метою розрахунку суми ПДФО і ВЗ з наданням усіх підтвердних документів до закінчення місяця, наступного за місяцем, у якому працівник завершив відрядження. 

Тож, у разі, якщо під час відрядження працівник застосував корпоративні платіжні інструменти, для проведення розрахунків у безготівковій формі, то за відсутності оподатковуваного доходу, авансовий звіт не складається і не подається. Проте, залишається обов’язок про подання до бухгалтерії підтвердних документів (пп. «а» пп. 170.9.1 ПКУ).

У зазначеному випадку маємо гривневу корпоративну картку, яка призначена для проведення розрахунків у гривнях, або проведення безготівкових розрахунків в інвалюті за кордоном. У такому разі списання з картки здійснюється в гривнях за комерційним курсом купівлі банком-емітентом іноземної валюти. 

При цьому, якщо працівник, відправлений у закордонне відрядження з гривневою КПК, подав підтвердні документи в інвалюті, то суму витрат визначають шляхом перерахунку за курсом НБУ на дату затвердження витрат за поданими документами, бо скасування подання звіту не означає, що витрати на відрядження не повинні затверджуватися керівником підприємства.

Різниця між сумою витрат за валютними документами на дату їх затвердження і сумою оплати в гривнях за допомогою КПК відноситься на витрати або дохід від курсових різниць – рах. 714 або 945.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202535
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025111
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 162
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025498