• Посилання скопійовано

Зміна назви основного засобу: обґрунтування та оформлення

Підприємство придбало основний засіб – прес для паперу. Для оформлення ліцензії підприємству необхідно змінити назву основного засобу – прес гідравлічний пакетувальний. Чи може підприємство змінити назву основного засобу? Як оформити зміну назви?

Як вплине зміна назви основного засобу на його облік

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Одним із основних реквізитів первинного документа є зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках (п. 2.3 Положення № 88). Оприбуткування основного засобу підприємство проводить відповідно до даних видаткової накладної та акту приймання-передачі, де продавець зазначає кількість та номенклатуру основних засобів.

Зарахування на баланс основних засобів здійснюється актом приймання-передачі (введення в експлуатацію) основних засобів (п. 10. Методичні рекомендації №561). Який поряд з іншою інформацією розкриває інформацію про назву об'єкта основних засобів, його інвентарний номер, дату початку і місце експлуатації, термін корисного використання (п. 5 Методичні рекомендації №561).

Інвентарний номер закріплюється за об'єктом основних засобів на весь час його знаходження на даному підприємстві (п. 8 Методичні рекомендації №561).

Бухгалтерський облік основних засобів повинен забезпечити своєчасне відображення на рахунках бухгалтерського обліку повної інформації про оцінку, переоцінку і надходження основних засобів, їх внутрішнє переміщення (зі складу в цех (відділ, дільницю), з цеху в цех тощо), вибуття (реалізація, ліквідація, безоплатна передача, нестача, псування тощо).

Враховуючи зазначене, змінюючи назву основного засобу без зміни групи, строку експлуатації, методу амортизації, підприємство не впливає на облік основного засобу, адже такий основний засіб продовжує обліковуватися за тим же інвентарним номером.

Також ДПС звертає увагу, оскільки у бухгалтерському обліку такі дії, як зміна назви, не впливають на фінансовий результат діяльності підприємства, то вони не впливають і на формування об’єкта оподаткування податком на прибуток.

Лише за умови, якщо підприємство захоче продати даний основний засіб є ризик блокування податкової накладної, оскільки УКТЗЕД придбання та продажу буде різним. 

 

Оформлення зміни назви основного засобу

Методичними рекомендаціями №561 не передбачено зміну назви основного засобу. І це і зрозуміло. Адже ця дія не призводить до зміни в структурі активів та зобов’язань, власному капіталі підприємства. Та зміна назви потребує висвітлення в регістрах аналітичного обліку і має бути економічно обґрунтованою.

На нашу думку, алгоритм дій підприємства в цьому випадку може бути наступним:

  1. Оцінка стану об’єкта основних засобів, назву якого плануємо змінити.
  2. Складаємо дефекту відомість/дефектний акт.
  3. На основі даних дефектної відомості/дефектного акту керівник приймає рішення про те, що даний об’єкт потребує модернізації/не потребує і відповідає характеристикам за новою назвою об’єкта і може бути перейменований. Все це керівник закріплює наказом. 

Таким чином:

  1. Зміна назви основного засобу, без зміни методу амортизації, строку експлуатації, не впливає на фінансовий результат діяльності підприємства. Ризик є лише при подальшому продажу основного засобу, зокрема блокування податкової накладної.
  2. Перейменування об’єкта основного засобу проводиться на основі рішення керівника. Економічна доцільність зміни назви визначається за результатами оцінки його стану. Такий об’єкт основних засобів має відповідати технічним характеристикам зазначеної назви. 

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Пантюхова Анна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Оплатили імпортний товар зі знижкою, а розмитнили його за повною вартістю: що в обліку?
    ТОВ-імпортер отримує знижку від постачальника-нерезидента, якщо воно оплатить інвойс протягом 10 днів. Але постачальник не зменшує суму інвойсу та не надає кредит-ноту на суму знижки, через це митна вартість товару формується за повною сумою інвойсу без знижки. Які будуть наслідки в бухобліку та в оподаткуванні ПДВ?
    Сьогодні 11:067
  • Фінансування постійного представництва: облік витрат нерезидента
    За рахунок коштів на рахунку в банку на території України підприємство-нерезидент придбало комп’ютери, мобільні телефони, які планується використовувати в діяльності постійного представництва, яке не здійснює діяльності з 2020 року. Нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток. Як відобразити цю операцію в обліку нерезидента, постійного представництва? Як відобразити в балансі, декларації з прибутку? А якщо нерезидент фінансуватиме зарплату адмінперсоналу представництва?
    Сьогодні 10:043
  • Кредит під валютний депозит: облік у поручителя
    ТОВ 1 отримало кредит в валюті під заставу валютного депозиту ТОВ 2 - платника податку на прибуток на загальних підставах. ТОВ 1 не повертає кредит. Валютний депозит ТОВ 2 забрали в погашення кредиту ТОВ 1. ТОВ 2 дебіторську заборгованість за договором поруки обліковувало з 2019 року з урахуванням курсових різниць на кожну дату балансу. У договорі поруки курс розрахунку не зазначено. Як відобразити курсову різницю у зв’язку зі зміною курсу?
    28.02.202411
  • Як оформити консервацію зерносушарки і чи подавати звіт до екологічного департаменту?
    ФГ має дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на зерносушарку. В 2023 році зерносушарка не працювала. Як правильно оформити консервацію зерносушарки? Чи розміщувати звіт про дотримання умов дозволу згідно з Порядком, затвердженому Постановою КМУ від 20.01.2023 р. №58? Чи подавати звіт до департаменту екології?
    27.02.202416
  • Працівник простив борг підприємства за підзвітними сумами: як обліковувати?
    Підприємство має заборгованість перед працівником за підзвітними сумами на госппотреби. Працівник простив цю заборгованість і є письмове підтвердження цього. Чи потрібно відображати прощену суму в додатку 4ДФ єдиної звітності з ПДФО, ВЗ та ЄСВ, та нараховувати ПДФО та ВЗ?
    27.02.2024627