• Посилання скопійовано

Облік оренди та оплата, за яку прив’язана до курсу долара

Підприємство – платник податку на прибуток (без різниць) орендує приміщення у ФОП – неплатника ПДВ. Вартість оренди визначена у гривнях і зафіксована у доларах США на момент складання договору. За договором, оплата щомісяця до 25 числа за курсом на дату оплати. Цією самою датою складається і акт послуг оренди за відповідний місяць. Як відображати це в обліку орендаря?

В даній ситуації ціна оренди за місяць є плаваючою і визначається в гривнях за курсом долара США на дату оплати. З урахуванням того, що офіційний курс долара США на час воєнного стану є фіксованим і становить 36,5686 грн/долар, сторони використовують комерційний курс.

Тобто, яка сума орендної плати визначена в гривнях за певний місяць, така ж сума відображається і в акті, який складають сторони кожного місяця. Тобто, розходжень між сумою акту і сумою оплати немає. Тож і різниць між сумою оплати і сумою акту не виникає.

Наведемо в таблиці приклад відображення оренди в обліку орендаря, якщо приміщення використовується для виробничих потреб (цех). Нехай за договором місячна ціна оренди прив’язана до 4500 дол. США, яка визначається за середнім курсом продажу валюти на сайті, встановленому договором.

№з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунку

Сума, грн.

дебет

кредит

Оренда за перший місяць

1

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 37,9 грн. за 1 дол. США; 4500 х 37,9)

631

311

170 550

2

Нараховано орендну плату

91

631

170 550

Оренда за другий місяць

3

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 38,0 грн. за 1 дол. США; 4500 х 38,0)

631

311

171 000

4

Нараховано орендну плату

91

631

171 000

З таблиці наочно видно, що ціна оренди першого місяця 170 550 грн, а другого місяця — 171 000 грн.

Тобто, повторимося, різниць тут не виникає, просто кожного місяця змінюється вартість орендної плати. Різниці виникатимуть, якщо за актом виставлятиметься одна сума оренди, а сплачуватиметься залежно від курсу іноземної валюти інша. Таку ситуацію ми розглядали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?
    Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір
    18.06.202554
  • Заміни бракованої бруківки в межах гарантії: як облікувати?
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з отримання нової партії бруківки від постачальника на заміну бракованої, яка була виявлена у 2025 році після її укладання в 2024 році? Постачальник надає нову бруківку за накладною з вартістю, але без оплати, в рамках гарантійних зобов'язань
    18.06.202513
  • Облік хімікатів у гальванічних ваннах: від завантаження до списання
    Як правильно обліковувати хімічні речовини (кислоти, реагенти), які заливаються у великих обсягах у гальванічні ванни для тривалого використання? Ці речовини не списуються одразу, а витрачаються поступово. Планується, що списання буде відбуватися щомісяця відповідно до норм, розрахованих на основі обсягу покритих деталей
    18.06.202510
  • СКД-картки для працівників: відображення в податковому та бухгалтерському обліках
    Як підприємству, яке орендує офіс із встановленою орендодавцем системою контролю доступу (СКД), відображати в бухгалтерському та податковому обліках операції з придбання СКД-карток в орендодавця та їх видачі працівникам?
    18.06.202523
  • Акаунт в Instagram та рекламні платежі засновника: відображення в бухобліку
    Як юридичній особі поставити на бухоблік акаунт в соціальній мережі Instagram? Як правильно оформити через авансові звіти платежі за рекламу, які засновник регулярно сплачує зі своєї особистої картки в доларах США, враховуючи, що акаунт зареєстровано на VAT-номер юридичної особи?
    18.06.202540