• Посилання скопійовано

Облік оренди та оплата, за яку прив’язана до курсу долара

Підприємство – платник податку на прибуток (без різниць) орендує приміщення у ФОП – неплатника ПДВ. Вартість оренди визначена у гривнях і зафіксована у доларах США на момент складання договору. За договором, оплата щомісяця до 25 числа за курсом на дату оплати. Цією самою датою складається і акт послуг оренди за відповідний місяць. Як відображати це в обліку орендаря?

В даній ситуації ціна оренди за місяць є плаваючою і визначається в гривнях за курсом долара США на дату оплати. З урахуванням того, що офіційний курс долара США на час воєнного стану є фіксованим і становить 36,5686 грн/долар, сторони використовують комерційний курс.

Тобто, яка сума орендної плати визначена в гривнях за певний місяць, така ж сума відображається і в акті, який складають сторони кожного місяця. Тобто, розходжень між сумою акту і сумою оплати немає. Тож і різниць між сумою оплати і сумою акту не виникає.

Наведемо в таблиці приклад відображення оренди в обліку орендаря, якщо приміщення використовується для виробничих потреб (цех). Нехай за договором місячна ціна оренди прив’язана до 4500 дол. США, яка визначається за середнім курсом продажу валюти на сайті, встановленому договором.

№з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі рахунку

Сума, грн.

дебет

кредит

Оренда за перший місяць

1

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 37,9 грн. за 1 дол. США; 4500 х 37,9)

631

311

170 550

2

Нараховано орендну плату

91

631

170 550

Оренда за другий місяць

3

Оплата орендодавцю (середній курс продажу на дату оплати – 38,0 грн. за 1 дол. США; 4500 х 38,0)

631

311

171 000

4

Нараховано орендну плату

91

631

171 000

З таблиці наочно видно, що ціна оренди першого місяця 170 550 грн, а другого місяця — 171 000 грн.

Тобто, повторимося, різниць тут не виникає, просто кожного місяця змінюється вартість орендної плати. Різниці виникатимуть, якщо за актом виставлятиметься одна сума оренди, а сплачуватиметься залежно від курсу іноземної валюти інша. Таку ситуацію ми розглядали тут.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Порядок обліку надмірно утриманих аліментів після закриття виконавчого провадження
    Як правильно відобразити в бухобліку ситуацію, коли у лютому 2022 року з заробітної плати працівника були надмірно утримані та перераховані аліменти виконавцю на 400 грн, а виконавче провадження наразі закрито? Який рахунок слід використовувати для списання заборгованості: Дт 946 Кт 663 чи Дт 441 Кт 663?
    Сьогодні 13:1229
  • Відшкодування бюджетними коштами допомоги ЗСУ: що в обліку?
    Підприємство протягом 1 півріччя 2025 року надавало благодійну допомогу ЗСУ виготовленою продукцією. Таку допомогу оподатковувало ПДВ у зв'язку з можливістю її відшкодування за рахунок грантів місцевого бюджету. У ІІІ кварталі підприємству було відшкодовано за рахунок бюджетних коштів суму витрат на благодійну допомогу без частини витрат на ПДВ. Як відобразити таку операцію в бухобліку?
    Сьогодні 08:0515
  • Списання заборгованості перед засновником після зменшення статутного капіталу
    ТОВ на загальній системі, зменшуючи у 2016 році статутний капітал, відобразило заборгованість перед єдиним засновником проведенням: Дт 401 Кт 672 на суму 281 000 грн. Заборгованість не виплачена, а згодом (у 2017 році) статутний капітал було збільшено. Чи є законний та обліковий механізм списання (закриття) субрахунку 672 без фактичної виплати засновнику?
    Сьогодні 07:0314
  • Застосування мінімальних строків амортизації ОЗ «малодохідником»
    Чому малодохідні підприємства (з річним доходом до 40 млн грн), які мають право не застосовувати податкові різниці, при нарахуванні амортизації основних засобів та нематеріальних активів можуть ігнорувати мінімально допустимі строки, встановлені ПКУ, і керуватися виключно строками, визначеними в бухобліку (НП(С)БО/МСФЗ)?
    15.10.202525
  • Гарантійний ремонт продукції виробником: як відобразити в обліку?
    Як підприємству-виробнику, що реалізує продукцію юрособам, бухгалтерськи та податково коректно обліковувати витрати на виконання гарантійних ремонтів (створення забезпечення/резерву, списання запчастин, роботи) відповідно до НП(С)БО та ПКУ?
    15.10.202522