• Посилання скопійовано

Облік платежів за страхування заставного майна при отриманні кредиту

Як обліковувати платіж за страхування майна при отриманні кредиту в банку? Які підтвержуючі документи мають бути? На який рахунок (92, 94 тощо) списати витрати? Чи його слід віднести на рахунок 39, з подальшим пропорційним розподілом на 3 роки (строк кредиту)? Якщо це майно іншої фірми (спільний власник), а кредит береться на основну фірму?

Зазвичай страхують майно, яке передають у заставу банку для отримання кредиту.

Підтверджуючим документом є договір страхування, на підставі якого і здійснюють страховий платіж, договір застави майна, кредитний договір. 

Якщо кредит отримано на три роки і майно передається в заставу також на три роки, сплачений страховий платіж, на наш погляд, слід віднести на рахунок 39 (Дт 39 Кт 685), з подальшим пропорційним розподілом на витрати.

  • Дт 23, 91, 92, 93, 94 тощо Кт 39. 

Оплата страхового платежу: 

  • Дт 685 Кт 311.

Ця думка заснована на нормі п. 8 НП(С)БО 16, в якій сказано, що якщо актив забезпечує одержання економічних вигод протягом кількох звітних періодів, то витрати визнаються шляхом систематичного розподілу його вартості (наприклад, у вигляді амортизації) між відповідними звітними періодами.

 

Розглянемо, на який рахунок списувати страховий платіж

Прямої однозначної відповіді на це питання в НП(С)БО 16 чи в інших нормативних документах з бухгалтерського обліку немає.

Можемо міркувати таким чином:

В НП(С)БО 16 розглянуті подібні ситуації.

Наприклад, витрати на страхування необоротних активів:

  • загальновиробничого призначення включаються до складу загальновиробничих витрат (див. п. 15.4 НП(С)БО 16);
  • загальногосподарського використання до адмінвитрат (п. 18 НП(С)БО 16);
  • пов’язаних із збутом продукції, до витрат на збут (п. 19 НП(С)БО 16).

Витрати на страхування готової продукції відносять до витрат на збут (п. 19 НП(С)БО 16).

За аналогією з наведеними нормами витрати на страхування можна включати до складу тих витрат, яких стосується отриманий кредит.

Але слід врахувати, що до первісної вартості придбаних запасів та первісної вартості придбаних ОЗ включаються тільки витрати із страхування ризиків доставки таких активів (див. відповідно, п. 9 НП(С)БО 9 та п. 8 НП(С)БО 7).

Тобто, якщо кредит отримано для придбання ОЗ чи запасів, страховий платіж не відноситься до первісної вартості таких ОЗ чи запасів.

В такому разі страховий платіж можна віднести до складу витрат за напрямками використання ОЗ чи запасів, або до адміністративних витрат.

Якщо кредит отримується для використання в поточній діяльності підприємства, наприклад, виплати зарплати працівникам тощо, його можна віднести до складу адмінвитрат, як інші витрати загальногосподарського призначення (див. п. 18 НП(С)БО 16).

Ми навели власну думку з цього питання.

Але в Україні регулювання питань методології бухгалтерського обліку віднесено до відання Мінфіну (див. ч. 2 ст. 6 Закону про бухоблік). Тому може бути доречним звернутися до Мінфіну для отримання консультації з цього питання. Як направити звернення, можна прочитати на сайті Мінфіну тут.

 

Розглянемо, що робити, якщо це майно іншої фірми (спільний власник), а кредит береться на основну фірму

На наш погляд, ані на бухгалтерський облік, ані на оподаткування цей факт не вплине. Тому що страхування пов’язане з отриманням кредиту для потреб підприємства. А тому й витрати на таке страхування пов’язані з господарською діяльністю підприємства.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Який період списання кредиторської заборгованості?
    За якими підставами та в якому звітному періоді у бухгалтерському обліку підлягає списанню кредиторська заборгованість?
    24.10.202551
  • Облік доходу ФОП-"єдинника" при безоплатному отриманні товару за гарантією
    Чи виникає дохід у ФОП – платника єдиного податку при безоплатному отриманні від нерезидента товару на заміну бракованого за претензією, якщо бракований товар не повертається постачальнику, а митна вартість у ВМД зазначена лише для статистики?
    23.10.202518
  • Продаж їжі через Glovo та Bolt Food: що в бухобліку?
    ФОП на ЄП ІІ групи реалізує готові страви з доставкою через Glovo та Bolt Food. Ці компанії отримують кошти від кінцевого споживача та раз на два тижні перераховують виручку підприємству зі свого розрахункового рахунку. Але сума заходить вже за вирахуванням комісії (42%). Як відображати доходи за такою операцію? Чи необхідно проводити такі операції через РРО або ПРРО?
    23.10.202535
  • Як відображати в бухобліку транспортні послуги?
    Підприємство за договором про організацію перевезень надає вантажні транспортні послуги своїми автомобілями, а іноді залучає інших превізників. Якщо є залучення інших перевізників, то це є транспортно-експедиційні послуги? Що в такому разі включати до доходів та витрат?
    22.10.2025882
  • Куди віднести в бухобліку витрати на перевезення врожаю з поля до місця зберігання?
    Підприємство – платник податку на прибуток займається вирощуванням сільгоспкультур. Для перевезення врожаю з поля на склад відповідального зберегання підприємство наймає сторонніх перевізників. На цьому складі продукція зберігатиметься до продажу покупцям. На який рахунок віднести витрати з перевезення урожаю – на 23-й чи на 93- й?
    22.10.202542