• Посилання скопійовано

Бухгалтерський облік заміни ОЗ за гарантійним зобов’язанням

На підприємстві на станції згорів інвертор (основний засіб). Згідно з первісним договором постачання, постачальник в рамках гарантійного обслуговування має поставити новий інвертор. Як відобразити в бухгалтерському обліку?

На наш погляд, таку заміну слід відобразити, як обмін на подібні об’єкти.

Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7, подібні (однорідні) об'єкти - об'єкти, які мають однакове функціональне призначення та однакову справедливу вартість. 

Відповідно до п. 12 НП(С)БО 7, первісна вартість об'єкта основних засобів, отриманого в обмін на подібний об'єкт, дорівнює залишковій вартості переданого об'єкта основних засобів. Якщо залишкова вартість переданого об'єкта перевищує його справедливу вартість, то первісною вартістю об'єкта основних засобів, отриманого в обмін на подібний об'єкт, є справедлива вартість переданого об'єкта з включенням різниці до витрат звітного періоду. 

Відповідно до п. 9 НП(С)БО 15, дохід не визнається, якщо здійснюється обмін продукцією (товарами, роботами, послугами та іншими активами), які є подібними за призначенням та мають однакову справедливу вартість. 

 

Приклад

  • Первісна вартість придбаного інвертора — 30 000 грн.
  • Нарахований знос — 1 000 грн.
  • Залишкова вартість на момент заміни — 29 000 грн.

Таким чином, вартість отриманого інвертора визначається в розмірі залишкової вартості переданого — 29 000 грн.

Якщо сторони є платниками ПДВ, то, на наш погляд, зазначену операцію доречно відобразити як постачання і придбання ОЗ. Тож ПДВ нараховується на залишкову вартість ОЗ, складається ПН і реєструється в ЄРПН. Хоча тут можуть бути й інші варіанти, залежно від особливостей кожної конкретної ситуації.

Детально на цьому питанні тут не зупиняємося.

Зміст господарської операції

Д-т

К-т

Сума, грн

Передача інвертора, який згорів:

-на суму зносу

 

131

 

10

 

1 000

-на залишкову вартість

377

10

29 000

Нараховано ПЗ з ПДВ

377

641

5 800

Отримання нового інвертора

10

377

29 000

Відображено ПК з ПДВ

641

377

5 800

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.20259
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202522
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202551
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025339
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202545