• Посилання скопійовано

Як здавати в оренду кондиціонер, який потребує встановлення?

Підприємство придбало кондиціонер, який складається із зовнішнього і внутрішнього блоку, а тому потребує встановлення. Але цей кондиціонер без встановлення планують передати в оренду. Встановлюватиме орендар. Також придбали кондиціонер для МАФу, який вже здає в оренду. Як здавати в оренду ці кондиціонери і відображати в обліку?

Кондиціонери без встановлення

Кондиціонер – це об’єкт необоротних активів, тому перш ніж передати його в оренду, його слід ввести в експлуатацію. 

Причому якщо кондиціонер складається з двох частин, кожну з них можна обліковувати окремо, або обліковувати дві частини як один об’єкт. Така можливість випливає з визначення поняття об’єкта ОЗ, що наведене в п. 4 НП(С)БО 7. Підприємство самостійно обирає спосіб обліку, який вважає доречнішим.

Якщо одна з частин менше встановленої підприємством вартісної ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних активів, така частина обліковуватиметься не в складі ОЗ на субрахунку 106, а в складі МНМА на субрахунку 112.

Отже, якщо кондиціонер облікований на рахунку 20, то спершу його відносять до складу капітальних інвестицій (Дт 152, 153 Кт 20), а потім зараховують на баланс (уводять в експлуатацію): Дт 106, 112 Кт 152.

На ці кондиціонери в загальному порядку нараховується амортизація.

Після передачі в операційну оренду за відповідним договором кондиціонери продовжують обліковуватися на балансі підприємства, за ними, як вже сказано вище, нараховується амортизація в загальному порядку.

Надалі в загальному порядку нараховується орендна плата:

  • Дт 361 Кт 703 – якщо оренда є одним з основних видів діяльності;
  • Дт 377 Кт 719 – якщо оренда другорядний вид діяльності. 

 

Кондиціонер для МАФу, який вже здається в експлуатацію

Такий кондиціонер підприємство може здати в оренду в такому порядку, як ми навели вище, за окремим договором оренди чи через внесення змін до існуючого договору оренди. В договорі слід також передбачити обов’язок орендаря самостійно встановити кондиціонер в орендованому приміщенні за власний рахунок тощо. В обліку передача в оренду такого кондиціонера відображається так само, як ми навели вище.

Поряд з цим підприємство може самостійно, за власний рахунок встановити кондиціонер у наданому в оренду МАФі, погодивши таке встановлення у змінах до договору оренди. 

В бухобліку встановлення такого кондиціонера відображається так само, як ми навели вище. Тільки первісна вартість кондиціонера буде більшою на суму витрат із встановлення. Надалі можливі такі варіанти оренди:

1. встановлення окремої орендної плати за користування кондиціонером;

2. збільшення орендної плати за користування МАФом, без встановлення окремої плати за кондиціонер;

3. залишення орендної плати за користування МАФом без змін. Існуюча орендна плата враховуватиме в тому числі і користування кондиціонером.

***

Читайте також:

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202541
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025197
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541