Нормативний документ для нормування витрат на списання газу
Таким документом є Норми №43.
Але в Нормах №43 відсутні норми витрат скрапленого газу для автонавантажувача CATERPILLAR GP25N.
В такому разі слід діяти наступним чином.
Згідно з пп. 2.1.5 Норм №43, для нових моделей (модифікацій) автомобілів та автомобілів оригінальної конструкції, що не увійшли до цього документа, обладнання, що встановлюється на колісних транспортних засобах, технологічних машин і механізмів, автомобілів при виконанні спеціальної роботи або здійсненні перевезень в специфічних умовах експлуатації, виконанні технологічних операцій встановлюються тимчасові та тимчасові індивідуальні, базові, базові лінійні та диференційовані норми витрат палива з уточненням, за необхідності, коефіцієнтів їх коригування, які розробляються головним інститутом Міністерства інфраструктури України ДержавтотрансНДІпроектом за заявками заводів-виробників чи підприємств - власників автомобілів на договірних засадах (форма заявки на розроблення - згідно з додатком Е).
Таким чином, у повній відповідності з Нормами №43 ТОВ має звернутися до зазначеного інституту із заявкою на розроблення норми.
Норми №43 не обов’язкові до використання
Про це можна почитати, приміром, тут, тут, тут.
Або, наприклад, читаємо у Постанові ВС від 14.04.2020 р. у справі №822/2258/17: «…витрати на придбання паливно-мастильних матеріалів конкретного платника податків не обов`язково мають дорівнювати наведеним нормативам, а повинні визначатись на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником відповідних витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку…».
І подібних судових рішень достатньо.
Оскільки Норми №43 не обов’язкові, то й виконувати їх не обов’язково.
Хоча на практиці, звісно, ДПС може висувати вимоги обов’язкового застосування цих Норм. Тому якщо ТОВ не бажає встрягати у зайві суперечки з податковою, може бути доречним зробити так, як написано в Нормах – звернутися до зазначеного інституту.
Якщо ТОВ вирішить не застосовувати Норми №43, воно може або розробити власні норми витрат, або списувати витрати газу на підставі фактичних даних, без дотримання якихось норм.
Повторимося ще раз. Немає нормативного документа, який зобов’язує встановлювати подібні норми і списувати тільки в межах встановлених норм. Хоча з цього питання конфлікти з податковою постійні.
Самостійне розроблення норм витрат скрапленого газу
ТОВ може скористатися процедурою розробки, яка описана в п. 2.2 Норм №43.
Тезисно вона виглядає так:
- наказом керівника ТОВ створюється комісія, яка проводить контрольні заміри витрат газу та визначає норми витрат;
- контрольні заміри комісія оформляє Актом проведення замірів витрат газу, один з примірників якого надсилається на розгляд у ДержавтотрансНДІпроект, де він реєструється та повертається на підприємство;
- визначені норми затверджуються наказом керівника ТОВ, після чого використовуються в роботі.
Списання газу за фактичними витратами, без дотримання норм
Якщо ТОВ обере такий варіант, воно списуватиме використаний газ за фактичними показниками витрат, що наводяться в документах, якими підприємство оформляє роботу автонавантажувача.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити