• Посилання скопійовано

Зміни в НП(С)БО 7: чи обов’язково проводити дооцінку ОЗ із нульовою залишковою вартістю?

Згідно з наказом Мінфіну №148 підприємство має проводити дооцінку ОЗ (після експертної оцінки), які мають нульову залишкову вартість. Чи обов’язково це? Чи всі ОЗ потрібно дооцінювати?

Наказом Мінфіну №148 внесено зміни, зокрема, до НП(С)БО 7  «Основні засоби».

Так, виключено норму, яка мала таку редакцію « Якщо залишкова вартість об’єкта основних засобів дорівнює нулю, то його переоцінена залишкова вартість визначається додаванням справедливої вартості цього об’єкта до його первісної (переоціненої) вартості без зміни суми зносу об’єкта. При цьому для таких об’єктів, що продовжують використовуватися, обов’язково визначається ліквідаційна вартість.»

З цієї зміни можемо зробити висновок, що в разі переоцінки ОЗ із нульовою залишковою вартістю переоцінку слід робити в загальному порядку, наведеному в абзаці 1 п. 17 НП(С)БО 7. Тобто потрібно буде збільшувати як первісну вартість, так і суму нарахованого зносу.

Пункт 25 НП(С)БО 7 викладено в новій редакції.

Тепер прямо прописано: у разі зміни очікуваних економічних вигід від використання ОЗ слід переглядати ліквідаційну вартість (разом зі строком корисного використання) на кінець звітного року.

Амортизацію треба нараховувати виходячи з нового строку корисного використання та ліквідаційної вартості починаючи з місяця, наступного за місяцем зміни строку корисного використання та/або ліквідаційної вартості.

Водночас п. 16 НП(С)БО 7 не змінився і в ньому зазначено, що підприємство може переоцінювати об'єкт основних засобів, якщо  залишкова  вартість  цього об'єкта суттєво відрізняється від його  справедливої  вартості  на  дату  балансу. У разі переоцінки об'єкта  основних  засобів на ту саму дату здійснюється переоцінка всіх об'єктів групи основних засобів, до якої належить цей об'єкт. 

Переоцінка  основних  засобів  тієї  групи,  об'єкти якої вже зазнали  переоцінки,  надалі має проводитися з такою регулярністю, щоб їх залишкова вартість на дату балансу суттєво не  відрізнялася від  справедливої  вартості.

Отже, як і раніше, переоцінка ОЗ є правом, а не обов’язком підприємства. Було лише уточнено механізм переоцінки ОЗ із нульовою залишковою вартістю, якщо підприємство бажає та планує  здійснювати таку переоцінку.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михаил

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202593
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025204
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541