• Посилання скопійовано

Списання залишку на субрахунку 6441

На субрахунку 6441 залишилося сальдо минулих років, заборгованості за 631 рахунком немає. Сальдо сформувалося при неправильному закриттю рахунків, оскiльки на підприємстві ведеться пропорційний облік з ПДВ. Як правильно списати з балансу дані суми? Як в подальшому правильно відображати обороти за субрахунком 6441?

На субрахунку 644 «Податковий кредит» ведеться облік суми податку на додану вартість, на яку підприємство набуло право зменшити податкове зобов'язання.

Є різні варіанти використання цього субрахунку.

Наприклад, у разі придбання товарів, послуг суму ПДВ можуть завжди відображати спершу за субрахунком 644, а потім за наявності ПН від постачальника відображають ПК:

  • Дт 20, 28, 92 тощо Кт 631 – на суму придбання без ПДВ;
  • Дт 644 Кт 631 – відображено заборгованість з ПДВ;
  • Дт 641 Кт 644 – відображено ПК на підставі ПН постачальника.

Інший приклад використання субрахунку 644 – здійснення передоплати постачальнику:

  • Дт 371 Кт 311 – здійснена передоплата постачальнику за товари, послуги;
  • Дт 641 Кт 644 – відображено ПК з ПДВ;
  • Дт 20, 28, 92 тощо Кт 631 – отримано товари, послуги, за які була передоплата;
  • Дт 644 Кт 631 – закрита заборгованість за ПДВ;
  • Дт 631 Кт 371 – зараховані заборгованості за передоплатою і отриманими товарами, послугами.

Щоб не заплутатися в можливих проводках, в яких підприємство використовує субрахунок 644, рекомендуємо скласти схему всіх можливих проводок і контролювати їх дотримання.

З наведеного випливає, що сальдо субрахунку 644 може бути як дебетове, так і кредитове.

Якщо на субрахунку 644 залишилося сальдо з минулих років, причини виникнення якого підприємство не може встановити, доречно цей факт зафіксувати під час чергової інвентаризації.

В інвентаризаційному описі фіксується наявність такої заборгованості. А в протоколі інвентаризаційної комісії зазначається про неможливість встановлення причин виникнення цієї заборгованості і пропозиція списати її з балансу.

Інвентаризаційні документи затверджуються керівником підприємства, після чого вони передаються в бухгалтерію для відображення списання заборгованості з балансу.

Дебетовий залишок списується проведенням: Дт 949 Кт 644.

Кредитовий залишок: Дт 644 Кт 719.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Бухгалтерський облік гарантійного та реєстраційного внеску
    Підприємство приймає участь в декількох аукціонах щодо оренди та придбання нерухомості державної та комунальної власності. Як відобразити в обліку сплату реєстраційного та гарантійного внеску?
    26.04.202410
  • Металеві вироби передано на доробку: як відобразити в обліку?
    Підприємство передало 21 т чорної труби сторонній організації для оцинкування. Виконавець надав акт виконаних робіт та накладну на повернення труби в кількості 21,8 т. Як відобразити цю операцію в обліку?
    25.04.2024171
  • Чи переводити МНМА до ОЗ, якщо після поліпшення вартість складає 40 000 грн?
    Підприємство мало на балансі об’єкт МНМА вартістю 10 000 грн, нарахувало амортизацію за методом 100%. За обліковою політикою вартісна ознака МНМА - 20 000 грн. Проведено поліпшення цього об’єкта, первісна вартість стала 40 000 грн. Чи потрібно переводити до складу ОЗ? Що з амортизацією? Як відображати в податковому обліку податку на прибуток (є різниці)?
    25.04.2024289
  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202429
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202453