Облік товарних запасів ведеться згідно з Порядком №496 у формі ведення обліку товарних запасів, наведених у додатку до цього Порядку.
Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:
- у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
- у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).
Там же зазначено, що вибуттям товарів для цілей цього Порядку вважається:
- продаж товарів з розрахунком в безготівковій формі, який здійснено у встановлених законодавством випадках без застосування реєстраторів розрахункових операцій / програмних реєстраторів розрахункових операцій;
- внутрішнє переміщення товару між належними одній ФОП місцями продажу (господарськими об'єктами) та/або місцями зберігання;
- знищення або втрата товару;
- повернення товару постачальнику;
- використання товарів на власні потреби;
З наведеного можемо зробити висновок, що ФОП, який займається виробництвом, має вести облік всіх товарних запасів, які він придбаває для використання у власній підприємницькій діяльності.
Тобто, в такому обліку потрібно відображати і ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг.
Про окремі особливості обліку товарних запасів у виробничій сфері ми писали тут.
Розглянемо, як платник ПДВ веде облік товарних запасів: з ПДВ чи без ПДВ
Прямої однозначної відповіді на це питання в Порядку №496 немає. Відсутні поки і роз’яснення податкової з цього питання.
Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:
- у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
- у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).
Якщо читати наведені норми Порядку №496 буквально і розуміти формально, то загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару, у графі 7 – це загальна вартість з урахуванням ПДВ. Адже в первинному документі загальна вартість зазначається з ПДВ.
Загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів, у графі 8 – це та вартість, яка зазначена у відповідному документі. Наприклад, якщо ФОП у документі на використання товарів на власні потреби, наприклад, у акті списання тощо, зазначив товар без ПДВ, то в цій графі зазначається сума без ПДВ. Якщо ФОП повертає товари постачальнику, в накладній на повернення він може зазначати товари разом з ПДВ. Тому в цьому разі в графі 8 потрібно зазначати товари з ПДВ.
Таким чином, за буквального розуміння, в графі 8 буде зазначатися вартість товару як з ПДВ, так і без ПДВ, залежно від того, як він зазначений у первинному документі.
Але повторимо ще раз: в Порядку №496 цей момент не роз’яснений, консультацій податкової на момент підготовки цього матеріалу, ще немає.
Тому для уникнення непорозумінь може бути доцільним звернутися до податкової за індивідуальною податковою консультацією.
Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!
Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс
Передплатити