• Посилання скопійовано

Облік товарних запасів ФОП виробником

ФОП на загальній системі займається виробництвом борошна, наданням послуг по доробці зернових. Продукцію продає частково за готівку (через РРО). Сушильні агрегати працюють на рідких ПММ. Має багато техніки та обладнання для ведення діяльності. Чи включать в облік ТЗ ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг?

Облік товарних запасів ведеться згідно з Порядком №496 у формі ведення обліку товарних запасів, наведених у додатку до цього Порядку.

Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:

  • у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
  • у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).

Там же зазначено, що вибуттям товарів для цілей цього Порядку вважається:

  • продаж товарів з розрахунком в безготівковій формі, який здійснено у встановлених законодавством випадках без застосування реєстраторів розрахункових операцій / програмних реєстраторів розрахункових операцій;
  • внутрішнє переміщення товару між належними одній ФОП місцями продажу (господарськими об'єктами) та/або місцями зберігання;
  • знищення або втрата товару;
  • повернення товару постачальнику;
  • використання товарів на власні потреби;

З наведеного можемо зробити висновок, що ФОП, який займається виробництвом, має вести облік всіх товарних запасів, які він придбаває для використання у власній підприємницькій діяльності.

Тобто, в такому обліку потрібно відображати і ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг.

Про окремі особливості обліку товарних запасів у виробничій сфері ми писали тут.

 

Розглянемо, як платник ПДВ веде облік товарних запасів: з ПДВ чи без ПДВ

Прямої однозначної відповіді на це питання в Порядку №496 немає. Відсутні поки і роз’яснення податкової з цього питання.

Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:

  • у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
  • у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).

Якщо читати наведені норми Порядку №496 буквально і розуміти формально, то загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару, у графі 7 – це загальна вартість з урахуванням ПДВ. Адже в первинному документі загальна вартість зазначається з ПДВ.

Загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів, у графі 8 – це та вартість, яка зазначена у відповідному документі. Наприклад, якщо ФОП у документі на використання товарів на власні потреби, наприклад, у акті списання тощо, зазначив товар без ПДВ, то в цій графі зазначається сума без ПДВ. Якщо ФОП повертає товари постачальнику, в накладній на повернення він може зазначати товари разом з ПДВ. Тому в цьому разі в графі 8 потрібно зазначати товари з ПДВ.

Таким чином, за буквального розуміння, в графі 8 буде зазначатися вартість товару як з ПДВ, так і без ПДВ, залежно від того, як він зазначений у первинному документі.

Але повторимо ще раз: в Порядку №496 цей момент не роз’яснений, консультацій податкової на момент підготовки цього матеріалу, ще немає.

Тому для уникнення непорозумінь може бути доцільним звернутися до податкової за індивідуальною податковою консультацією.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    Сьогодні 08:173
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.202540
  • Як писати витрати, що накопичувалися на рахунку 23 у 2022–2023 роках?
    Підприємство продає імпортне обладнання та здійснює його гарантійне та післягарантійне обслуговування. Понесені витрати відображаються на рахунку 23 «Виробництво» до моменту їх компенсації нерезидентом. Однак протягом 2022–2023 років витрати, накопичені на 23-му рахунку, не були компенсовані нерезидентом, а в 2025 році він офіційно повідомив листом, що компенсація цих витрат здійснена не буде. Як та у якому періоді списати витрати з 23-го рахунку? Які наслідки з податку на прибуток та ПДВ?
    18.12.202545
  • Знищено майно та документи: як відобразити в акті інвентаризації та в акті на списання?
    Внаслідок пожежі знищено майно підприємства, а також первинні документи та регістри бухобліку. Як відобразити вартість знищеного майна в акті інвентаризації та в акті на списання?
    18.12.202560
  • Знецінення активів на окупованій території: що в обліку?
    Підприємство є високодохідним, його активи розташовані на окупованій території. Чи може підприємство застосувати НП(С)БО 28 для зменшення корисності таких активів, прирівнявши суму очікуваного відшкодування до нуля? Чи будуть податкові різниці?
    18.12.202529