Облік товарних запасів ведеться згідно з Порядком №496 у формі ведення обліку товарних запасів, наведених у додатку до цього Порядку.
Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:
- у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
- у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).
Там же зазначено, що вибуттям товарів для цілей цього Порядку вважається:
- продаж товарів з розрахунком в безготівковій формі, який здійснено у встановлених законодавством випадках без застосування реєстраторів розрахункових операцій / програмних реєстраторів розрахункових операцій;
- внутрішнє переміщення товару між належними одній ФОП місцями продажу (господарськими об'єктами) та/або місцями зберігання;
- знищення або втрата товару;
- повернення товару постачальнику;
- використання товарів на власні потреби;
З наведеного можемо зробити висновок, що ФОП, який займається виробництвом, має вести облік всіх товарних запасів, які він придбаває для використання у власній підприємницькій діяльності.
Тобто, в такому обліку потрібно відображати і ПММ, запчастини для ремонту виробничих потужностей, інвентар, спецодяг.
Про окремі особливості обліку товарних запасів у виробничій сфері ми писали тут.
Платник ПДВ веде облік товарних запасів з ПДВ чи без ПДВ?
Прямої однозначної відповіді на це питання в Порядку №496 немає. Відсутні поки і роз’яснення податкової з цього питання.
Відповідно до пп. 5 п. 2 розд. ІІ Порядку №496:
- у графі 7 «Надходження товару» відображається загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару;
- у графі 8 «Вибуття товару» - загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів (крім даних щодо продажу через реєстратор розрахункових операцій / програмний реєстратор розрахункових операцій).
Якщо читати наведені норми Порядку №496 буквально і розуміти формально, то загальна вартість товару відповідно до первинного документа про надходження товару, у графі 7 – це загальна вартість з урахуванням ПДВ. Адже в первинному документі загальна вартість зазначається з ПДВ.
Загальна вартість товару відповідно до первинного документа про вибуття товарів, у графі 8 – це та вартість, яка зазначена у відповідному документі. Наприклад, якщо ФОП у документі на використання товарів на власні потреби, наприклад, у акті списання тощо, зазначив товар без ПДВ, то в цій графі зазначається сума без ПДВ. Якщо ФОП повертає товари постачальнику, в накладній на повернення він може зазначати товари разом з ПДВ. Тому в цьому разі в графі 8 потрібно зазначати товари з ПДВ.
Таким чином, за буквального розуміння, в графі 8 буде зазначатися вартість товару як з ПДВ, так і без ПДВ, залежно від того, як він зазначений у первинному документі.
Але повторимо ще раз, в Порядку №496 цей момент не роз’яснений, консультацій податкової на момент підготовки цього матеріалу, ще немає.
Тому для уникнення непорозумінь може бути доцільним звернутися до податкової за індивідуальною податковою консультацією.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити