• Посилання скопійовано

Відображення в обліку безоплатної передачі НА неприбутковій організації

Неприбутковій організації безоплатно передали нематеріальний актив. Як його відобразити в бухгалтерському обліку?

Вибуття НА оформляється комісією актом (самостійно розробленою формою) чи за раніше чинною типовою формою №НА-3, який затверджується керівником підприємства. Крім того, складається Акт приймання-передачі об’єкта НА у двох примірниках.

Якщо підприємство, яке передає НА неприбутковій організації, є платником податку на прибуток та таке, що визначає об'єкт оподаткування з урахуванням різниць, передбачених положеннями р. III ПКУ, повинні будуть врахувати різниці, що виникають при нарахуванні амортизації та при вибутті необоротних активів, згідно зі ст. 138 ПКУ.

Зокрема, якщо НА безоплатно передаються іншій особі, то у разі такої передачі фінансовий результат до оподаткування підлягає збільшенню на суму залишкової вартості окремого об'єкта НА, визначеної відповідно до НП(С)БО, та зменшенню на суму залишкової вартості окремого об'єкта НА, визначеної з урахуванням положень ст. 138 ПКУ.

Крім того, якщо під час придбання НА підприємство відобразило податковий кредит, то на дату безоплатної його передачі підприємство має нарахувати податкові зобов’язання (п. 198.5 ПКУ). В цьому випадку базою оподаткування виступить балансова (залишкова) вартість об’єкта НА, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюється така операція (п. 189.1 ПКУ), тобто його безоплатна передача.

Облік безоплатної передачі НА неприбутковій таблиці відобразимо в таблиці.

Таблиця

№з/п

Зміст операції

Кореспонденція рахунків

Сума

Дт

Кт

1.

Безоплатна передача НА з одночасним списанням залишкової вартості переданого об'єкту

976

12

1000,00

2.

Списання суми нарахованого зносу по об'єкту НА, що передається (сума умовна)

133

12

600,00

3.

Відображення суми податкового зобов'язання з ПДВ

976

641

200,00

4.

Віднесення на фінансовий результат витрат, пов’язаних з безоплатною передачею нематеріального активу

793

976

1000,00

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.20259
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202522
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202551
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025349
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.202545