• Посилання скопійовано

Облік господарських операцій з ремонту основних засобів

Яка кореспонденція рахунків для операцій: купівля та встановлення вікон та дверей, встановлення воріт в виробничий цех, заміна електропроводки власними силами, встановлення колючого дроту власними силами?

Кореспонденція рахунків залежить від характеру операцій, в межах яких відбуваються названі події.

Зокрема, до якого об’єкта витрат вони відносяться та з якою метою здійснюються – з метою поточного чи капітального ремонту тощо.

Витрати, пов’язані з поліпшенням об'єкта ОЗ, – це модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо, що призводить до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання об'єкта. Відповідно до п. 14 НП(С)БО 7 такі витрати збільшують первісну вартість ОЗ, причому незалежно від того, чи вони здійснюються перед його введенням в експлуатацію, чи під час експлуатації.

Пунктом 15 НП(С)БО 7 встановлено правило обліку поточних ремонтів ОЗ – витрати, що здійснюються для підтримання об'єкта в робочому стані (проведення технічного огляду, нагляду, обслуговування, ремонту тощо) та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигод від його використання, включаються до складу витрат. Рахунок витрат залежить від того, в якій сфері діяльності підприємства використовується ОЗ.

Більш докладно про ремонти та модернізацію ОЗ ми писали тут.

Отже, якщо вказані операції виконуються з метою поліпшення об’єктів ОЗ, вони відносяться до капітальних інвестицій і збільшують первісну вартість поліпшених ОЗ. Якщо вони не призводять до збільшення майбутніх економічних вигод, первісно очікуваних від використання відповідних об’єктів, відповідні витрати включаються до витрат звітного періоду.

Також можливий варіант створення нового об’єкта ОЗ. Відповідно до п. 4 НП(С)БО 7, якщо один об'єкт основних засобів складається з частин, які мають різний строк корисного використання (експлуатації), то кожна з цих частин може визнаватися в бухгалтерському обліку як окремий об'єкт основних засобів. Про цей момент варто згадати, якщо певні об’єкти складаються з окремих частин, які можуть бути замінені незалежно від інших частин. Наприклад, встановлені ворота можуть бути визнані окремим ОЗ, якщо строк їх корисного використання буде інший, ніж строк використання приміщення виробничого цеху. Якщо колючий дріт виконує окрему функцію (це окрема огорожа тощо), він теж може бути визнаний новим об’єктом ОЗ.

 

Можливі схеми обліку операцій показано в таблиці.

Зміст операції

Дт рахунку

Кт рахунку

Оприбутковано будівельні та інші матеріали (вікна, двері, ворота, проводка, дріт тощо) від постачальника

205

209

631

Податковий кредит з ПДВ

644

631

Встановлення вікон, дверей, воріт, заміна електропроводки, встановлення колючого дроту визнано поліпшенням існуючого ОЗ, на якому здійснено ці операції

 

 

Списано встановлені матеріали (вікна, двері та ін.) та понесено інші матеріальні витрати та витрати МШП (за наявності)

152

205

209

інші субрахунки рах. 20

22

Понесено витрати на встановлення –  заробітна плата, амортизація ОЗ, комунальні та інші витрати

152

661, 651, 13, 631

збільшено первісну вартість поліпшеного ОЗ (приміщення) – на загальну суму витрат, акумульованих на субрах. 152

103

152

Встановлення вікон, дверей, воріт, заміна електропроводки, встановлення колючого дроту визнано поточним ремонтом існуючого об’єкта ОЗ. Рахунок витрат обирається в залежності від того, для яких цілей використовується приміщення. Зокрема, встановлення воріт у виробничий цех – Дт 23, а решта операцій – залежно від призначення приміщень

23, 91, 92, 93, 94

205, 209, інші субрахунки рах. 20, 22, 661, 651, 13, 631

Створення нового об’єкта ОЗ – ворота, огорожа з колючого дроту

 

 

списано вартість витрачених ТМЦ (ворота, дріт, інші матеріали, МШП)

152

205

209

інші субрахунки рах. 20

22

Понесено витрати на встановлення – МШП, заробітна плата, амортизація ОЗ, комунальні та інші витрати

152

661, 651, 13, 631

Сформовано новий об’єкт ОЗ – ворота, огорожа

109

152

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.202593
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202550
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025204
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202585
  • Облік земельного податку за невикористовувану ділянку: на який рахунок?
    ТОВ є власником незабудованої земельної ділянки з цільовим призначенням для торгівлі. Ділянка не використовується у господарській діяльності. Виникає питання щодо коректного відображення в бухгалтерському обліку сум нарахованого земельного податку, зокрема, на якому рахунку витрат його слід обліковувати?
    15.08.202541