• Посилання скопійовано

Чи можна складати акт виконаних послуг 1 раз на рік?

ФОП надає в оренду основні засоби юрособі. Чи можна виставляти акт виконаних послуг 1 раз на півроку чи рік? Як на це дивиться податкова? А також чи може сільськогосподарський обслуговуюючий кооператив виставляти акти щодо виконання сільськогосподарських послуг 1 раз на півроку?

Оскільки у запитанні не зазначено, який саме основний засіб надається в оренду, звернемо увагу, що надання в оренду будь-яких ОЗ оформляється договором оренди та актом передачі. В договорі оренди відповідно до норм ЦКУ прописується строк дії та строк припинення договору, а також, в які строки проводиться плата за користування майном вноситься щомісячно, якщо інше не встановлено договором (ч. 5 ст. 762 ЦКУ).

А ось будь-яких вимог до періодичності складання акта приймання-передачі послуг немає. Більш того, немає навіть вимоги про складання самого акта приймання-передачі послуг. Тож, періодичність підписання акту може встановлюватися за згодою сторін і може бути різною: щомісячною, один раз на квартал, на півріччя і навіть на рік. Загалом, і сплачувати за оренду теж можна раз на рік.

 

Але чи все так просто?

Факт користування об'єктом оренди також підтверджується первинним документом. Як правило, оформляється акт виконаних робіт (наданих послуг), який підписується орендодавцем та орендарем.

Тобто таким актом підтверджуються взаємовідносини між сторонами (доходи та витрати).

Також ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік зазначено, що господарські операції в обліку мають відображатися на підставі первинних документів.

Відповідно до п. 9 П(С)БО 14,  належна за користування об'єктом операційної оренди плата визнається витратами згідно з П(С)БО 16 на прямолінійній основі протягом строку оренди або з урахуванням способу одержання економічних вигід, пов'язаних із використанням об'єкта операційної оренди. На суму заохочення орендаря щодо продовження або ук-ладення нової орендної угоди зменшуються протягом строку оренди його витрати з орендної плати.

Згідно з п. 17 П(С)БО 14,  дохід від операційної оренди (крім доходу від оренди об'єктів інвестиційної нерухомості) визнається іншим операційним доходом відповідного звітного періоду на прямолінійній основі протягом строку оренди або з урахуванням способу одержання економічних вигід, пов'язаних з використанням об'єкта операційної оренди. На суму заохочення орендаря щодо продовження або укладення нової орендної угоди орендодавцем зменшуються протягом строку оренди доходи від орендної плати.

Тобто, орендодавець у відповідних звітних періодах має відображати доходи (орендар — витрати) від оренди, на прямолінійній основі протягом строку оренди або з урахуванням способу отримання економічних вигод, пов’язаних з використанням об’єкта.

 

А як же бути з ПДВ-обліком?

Для ПДВ-обліку важливою є перша подія. Згідно з п. 187.1 ПКУ, ПЗ за послугами, у тому числі і послугами оренди виникають:

  • або на дату зарахування коштів на банківський рахунок як оплата послуг. У цьому випадку ПЗ нараховуються при надходженні грошей на рахунок;
  • або на дату оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. У даному випадку, при здійсненні платником податку (постачальником) операції з постачання послуг, датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ та відповідно складання податкової накладної за такою операцією буде вважатися дата належним чином оформленого первинного документу, а саме акта виконаних робіт (наданих послуг). При цьому для отримувача таких послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до складу податкового кредиту, буде податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку (постачальником).

Аналогічну думку, щодо ПДВ висловлюють і податківці у листі від 10.01.2018 р. № 95/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Отже, якщо оплата за оренду ОЗ надходитиме щомісячно, то податківці забажають бачити відображення ПДВ також щомісячно, бо постачання орендних послуг має безперервний, ритмічний характер (п. 201.4 ПКУ), оскільки ОЗ перебуватиме в оренді не один місяць, а може й протягом всього року та експлуатуватиметься щодня. Таким чином, і акт виконаних послуг має виписуватися щомісячно.

Увага!

Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook

Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 99 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Зробили фізособі передплату за оренду приміщення, а потім договір розірвали: які наслідки?
    ТОВ на загальній системі оподаткування уклало договір оренди нежитлових приміщень з фізособою. За умовами договору передплата складає 100000 грн. ТОВ сплачує фізособі 80500 грн, одночасно сплачує ПДФО 18000 грн та ВЗ 1500 грн. Передачі приміщення в оренду не відбулося, фізособа розірвала договір. Фізособа має повернути повну суму – 100000 грн чи лише те, що вона отримала – 80500? Як повернути зайво сплачені ПДФО та ВЗ? Чи можливо їх зарахувати в рахунок наступних платежів? Як відкоригувати ці доходи в додатку 4ДФ?
    24.04.202413
  • Як перевести в бухобліку товари до основних засобів?
    ТОВ, платник податку на прибуток і ПДВ, імпортувало товари (навантажувачі), призначені для подальшого продажу, оприбуткувавши на субрахунку 281. Згодом вирішено доукомплектувати їх, зарахувати до складу ОЗ і надавати в оренду. Як перевести із товарів до ОЗ? Які особливості оформлення, обліку та оподаткування?
    24.04.202421
  • Отримано знижку від нерезидента на програмне забезпечення: облік та оподаткування
    Підприємство займається продажем програмного забезпечення (ПЗ). Програмне забезпечення купується у нерезидента. Після продажу ПЗ кінцевому споживачу підприємство отримує знижку. Знижка надається однією сумою на весь інвойс, згідно до якого було придбано ПЗ. Як відобразити в обліку надання знижки? Чи потрібно складати РК за даною операцією?
    24.04.20247
  • Нерезидент надав знижку на послуги: нюанси обліку та оподаткування
    Підприємство 22.02.2024 р. отримало експедиторські послуги від нерезидента - 1000 євро. ПН зареєстровано за датою першої події. Нерезидент 15.03.2024 р. надав знижку 200 євро. Окремо це було зафіксовано у додатковій угоді та складено акт коригування. Оплата ще не проводилась. Як відобразити дане коригування в обліку?
    23.04.202414
  • Як відобразити в обліку ВПА, якщо підприємство отримало податковий збиток?
    Підприємство отримало збиток за результатами звітного року в сумі 600 тис. грн. Податковий збиток складає 100 тис. грн (збільшуючі постійні різниці 300 тис. грн, тимчасові 200 тис. грн). Як в обліку та звітності відобразити ВПА? Також підприємство утримує податок при виплаті доходів нерезиденту. Як відобразити це утримання в обліку та декларації?
    23.04.202427