• Посилання скопійовано

Банкрутство банку: як списати кошти з балансу ОСББ?

Як списати з балансу ОСББ (неприбуткова організація) заборгованість при ліквідації боржника (залишки грошових коштів при банкрутстві банку). Резерв сумнівних боргів не створювався.

Відповідно до п. 4 П(С)БО 10, сумнівний борг - поточна дебіторська заборгованість, щодо якої існує невпевненість її погашення боржником. При визнанні ОСББ заборгованості банку за грошовими коштами сумнівною, сума такої заборгованості відображатиметься по проведенням Дт 377 Кт 311.

ДФС в м. Києві у листі від 04.10.2016 р. №21581/10/26-15-12-05-11 зазначила умови віднесення до складу безнадійної заборгованості коштів, які знаходяться на поточному рахунку, відкритому в банку, який ліквідується.

Згідно з абз. 2 п. 11 П(С)БО 10, поточна дебіторська заборгованість, щодо якої створення резерву сумнівних боргів не передбачено, у разі визнання її безнадійною списується з балансу з відображенням у складі інших операційних витрат.

А оскільки ОСББ є неприбутковою організацією, що не є платниками податку на прибуток, то для них створення резервів (в т.ч. і резерву сумнівних боргів) не є обов`язковим.

Тому, якщо ОСББ остаточно впевниться, що від ліквідованого банку він не дочекається ніякого повернення коштів, то сумнівну дебіторську забогованість потрібно списати  до складу інших операційних витрат таким проведенням: Дт 944 Кт 377 (якщо відображали заборгованість банку як довгострокову, заздалегідь переведіть її в поточну (Дт 377 Кт 183).

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Щербина Світлана

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    Сьогодні 11:1131
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    Сьогодні 10:0820
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    Сьогодні 09:5932
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202545
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202572