У разі постачання товарів з оплатою бюджетними коштами дата виникнення ПЗ визначається датою отримання таких коштів (пп. 187.7 ПКУ).
Якщо ж оплата не бюджетними коштами, то ПЗ визначається на дату, яка настає першою, – на дату отримання коштів чи дату відвантаження товарів (пп. 187.1 ПКУ).
З наведеного випливає, що якщо оплата бюджетними коштами частково, а частково звичайними, то і ПЗ має виникати за різними правилами для таких частин.
Якщо оплата надійшла «звичайними» коштами, підприємству доведеться нарахувати ПЗ за правилом першої події. Оскільки перші події (відвантаження товару) відбувалися в минулих періодах, доведеться виписати ПН датами відвантаження та зареєструвати в ЄРПН. Причому за несвоєчасну реєстрацію ПН в карантинний період штрафи не застосовуються (див., наприклад, тут).
Поряд з цим, потрібно буде подати уточнюючі розрахунки з ПДВ до податкових декларації тих періодів, в яких було відвантаження товарів, в яких відобразити ПЗ за несвоєчасно складеними ПН. Якщо внаслідок виправлення такої помилки виникатиме недоплата ПДВ, доведеться нарахувати штраф в розмірі 3% від суми недоплати, та сплатити як недоплату, так і штраф до подання уточнюючого розрахунку (див. пп. 50.2 ПКУ). Варто сказати, що мораторій на штрафи за податкові порушення в період карантину, встановлений п. 52-1 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ, не поширюється на порушення нарахування, декларування та сплати ПДВ.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити