Документальне підтвердження
Головне – це підтвердити участь підприємства в цій асоціації та його обов’язок сплачувати членські внески. Як правило, ці моменти закріплюються у договорі між підприємством та асоціацією, або договором приєднання підприємства до асоціації тощо. Можуть оформлюватися й інші документи, що підтверджують факт вступу підприємства до асоціації та прийняття ним обов’язку щодо сплати членських внесків.
Сплата членських внесків підтверджується такими документами:
- Банківська виписка – у разі сплати внесків та допомоги у грошовій формі;
- Актами приймання-передачі ТМЦ, актами надання послуг або виконання робіт – у разі сплати внесків та допомоги у вигляді надання товарів, робіт, послуг.
Бухгалтерський облік
Витрати на членські внески та спонсорську допомогу обліковуються в залежності від того, для яких цілей підприємство бере участь в асоціації.
Зокрема, Українська асоціація підприємств легкої промисловості здійснює представницьку діяльність в інтересах вітчизняних виробників легкої промисловості в органах державної влади з метою сприяння їх розвитку.
Таким чином, членство в асоціації сприяє інтересам підприємства в органах державної влади. У такому випадку витрати на участь в асоціації доцільно розглядати як адміністративні витрати: Дт 92 Кт 377 – нарахування внеску, Дт 377 Кт 311 – сплата внеску.
Податок на прибуток
Асоціація Укрлегпром – це неприбуткова організація і вона не здійснює господарської діяльності.
Платники податку на прибуток, які прийняли рішення про незастосування коригувань фінрезультату з метою оподаткування, відповідно, не коригують фінрезультат на суму внесків.
Інші платники податку на прибуток, які коригують фінрезультат, повинні взяти до уваги норми пп. 140.5.9 ПКУ. Так, фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг, у розмірі, що перевищує 4% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року.
Для цього потрібно взяти показник оподатковуваного позитивного фінрезультату з минулого року (це рядок 04 мінус рядок 05 минулорічної декларації), розрахувати від нього 4%. Якщо сума сплачених внесків та допомоги перевищує 4% від минулорічного прибутку, то фінрезультат поточного року збільшується на суму такого перевищення.
Підпункт 140.5.4 ПКУ в даному випадку не застосовується, адже підприємство не придбаває товари, роботи, послуги у асоціації.
Увага!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER, а обговорювати їх – у найбільшій групі бухгалтерів на Facebook
Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!
Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.
Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 116 грн/міс
Передплатити