• Посилання скопійовано

Як обрати субрахунок для оприбуткування запасів?

На який рахунок правильно оприбуткувати фарбу для маркування лісу, консервант деревини, стрічку поліпропіленову, цвяхи, що використовуються при пакуванні готової продукції в піддонах?

У п. 6 П(С)БО 9 наведена класифікація запасів, що призначені для виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг, розподілу, передачі, обслуговування виробництва й адміністративних  потреб, яка включає в тому числі:

  • сировину, 
  • основні й допоміжні матеріали, 
  • комплектуючі вироби,
  • інші матеріальні цінності.

Дещо грунтовніша класифікація наведена в п. 1.3 Методрекомендацій №2, де запаси включають в тому числі:

  • сировину, 
  • основні й допоміжні матеріали, 
  • паливо, 
  • запасні частини, 
  • напівфабрикати, 
  • тару (строк корисного використання якої не більше одного року), 
  • тарні матеріали, 
  • комплектуючі вироби;
  • інші матеріальні цінності.

Ще детальніше класифіковані запаси в Інструкції про застосування Плану рахунків, на субрахунках, які відкриваються до рахунку 20 «Виробничі запаси».

Дивимося ці субрахунки, які можуть стосуватися ситуації, яку ми розглядаємо.

На субрахунку 201 «Сировина й матеріали» відображаються наявність та рух сировини та основних матеріалів, які входять до складу продукції, що виготовляється, або є необхідними компонентами при її виготовленні. Допоміжні матеріали, які використовуються при виготовленні продукції або для господарських потреб, технічних цілей та сприяння у виробничому процесі, також відображаються на субрахунку 201.

На субрахунку 204 «Тара й тарні матеріали» відображаються наявність і рух усіх видів тари, крім тари, яка використовується як господарський інвентар, а також матеріали й деталі, які використовують для виготовлення тари і її ремонту (деталі для збирання ящиків, бочкова клепка тощо).

На субрахунку 209 «Інші матеріали» обліковуються бланки суворого обліку (за вартістю придбання) відходи виробництва (обрубки, обрізка, стружка тощо), невиправний брак, матеріальні цінності, одержані від ліквідації основних засобів, які не можуть бути використані як матеріали, паливо або запасні частини на цьому підприємстві (металобрухт, утиль), зношені шини тощо.

Таким чином, наведені у запитанні матеріали обліковуються на відповідному субрахунку, залежно від їх напрямку використання.

Наприклад, якщо наведені у запитанні матеріали використовуються при виробництві готової продукції, їх доречно обліковувати на субрахунку 201.

Якщо окремі з цих матеріалів (наприклад, цвяхи) використовуються для ремонту самих піддонів, їх доречно обліковувати на субрахунку 204.

Якщо матеріали використовують для пакування готової продукції, їх доречно обліковувати на субрахунку 209.

Якщо матеріали використовуються одночасно для різних цілей, їх доречно обліковувати на субрахунку, який відповідає переважному напрямку їх використання.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    Сьогодні 11:0312
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202544
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202530
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025239
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554