• Посилання скопійовано

Як обліковувати встановлення вікон в ОССБ за рахунок фінансування з бюджету?

ОСББ отримало фінансування із Казначейства 300 тис. грн, на ці кошти встановлені вікна. До якого рядку у Звіті неприбуткової організації віднести ці 300 тис. грн та встановлені вікна?

Сума коштів, що була сплачена з бюджету на користь виконавця робіт, повинна обліковуватись ОСББ як цільове фінансування.

Згідно з п. 16-18 П(С)БО 15, цільове фінансування не визнається доходом доти, доки не існує підтвердження того, що воно буде отримане та ОСББ виконає умови щодо такого фінансування.

Отримане цільове фінансування визнається доходом протягом тих періодів, в яких були зазнані витрати, пов'язані з виконанням умов цільового фінансування.

Водночас, цільове фінансування капітальних інвестицій визнається доходом протягом періоду корисного використання відповідних об'єктів інвестування (основних засобів, тощо) пропорційно сумі нарахованої амортизації цих об'єктів.

Якщо здійснений капітальний ремонт (встановлення вікон) призведе до збільшення економічних вигід від їх використання (наприклад, зниження тепловтрат тощо), то такі витрати мають бути відображені як капітальній інвестиції і бути віднесені на збільшення первісної вартості об’єкту, що експлуатується.

Відповідно до зазначено вище бухгалтерські записи у ОСББ будуть виглядати так:

Капітальний ремонт обліковується як капітальні інвестиції

Операція

Дт

Кт

Укладено договір на встановлення вікон

377

484

Сплачено з бюджету на рахунок виконавця за встановлення вікон

631

377

Складено акт виконаних робіт

152

631

Відображено доходи майбутніх періодів від цільового фінансування капітального ремонту – на всю суму виконаного ремонту

484

69

Щомісячно відображається дохід при нарахуванні амортизації на частину капітальних витрат, що оплачено за рахунок бюджету – у місячній сумі амортизації

69

745

 

У Звіті про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації отримане фінансування віображається у рядку 1.4 «дотації (субсидії), фінансування, отримані з державного або місцевого бюджетів, державних цільових фондів або у межах технічної допомоги», а витрачені кошти – у рядку 2.3 «вартість активів (коштів або майна), вартість товарів (робіт, послуг), використаних (переданих) для фінансування видатків на утримання неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами, та/або для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій».

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Єгорова Юлія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як коригувати резерв сумнівних боргів, якщо покупець розрахувався?
    У грудні 2024 р. підприємство створило резерв сумнівних боргів: Дт 944-Кт 38 на суму Дт заборгованості контрагента 50 тис.грн і збільшило фінрезультат до оподаткування на суму створеного резерву - 50 тис.грн. Дебіторську заборгованість контрагента з балансу списано не було у зв'язку з обіцянкою контрагента сплатити борг. У вересні 2025 р. контрагент сплатив на рахунок підприємства суму боргу - 50 тис.грн. Які проведення у бухобліку слід зробити, щоб списати погашену контрагентом заборгованість та щоб списати нарахований резерв сумнівних боргів? Як відобразити це у податковому обліку?
    Сьогодні 12:0812
  • Імпорт запчастини для гарантійної заміни: що в обліку?
    Підприємство отримало від нерезидента на умовах гарантійної заміни запчастину для ремонту основного засобу. Незважаючи на відсутність оплати нерезиденту, були сплачені ПДВ і митні платежі. Як коректно відобразити в бухгалтерському обліку цю операцію, а також сплачені імпортні платежі?
    Сьогодні 10:1216
  • Будівельний вагончик і посуд - це не благо, а витрати: особливості обліку та оподаткування
    Працівники підприємства у відрядженні працюють на віддаленому майданчику. Вони живуть у будівельному вагончику і підприємство забезпечує їх всім необхідним: постільною білизною, плитками, ковдрами, посудом тощо. Як обліковуються ці предмети? Що з ПДВ?
    17.09.202531
  • Використання форм списання ОЗ у 2025 році
    Яку форму акта списання основних засобів, затверджену наказом Мінфіну №818, чи форму №ОЗ-3 наказу Мінстату №352, слід використовувати при списанні ОЗ? Чи можна застосовувати форму №ОЗ-3, враховуючи, що наказ №352 втратив чинність?
    17.09.2025715
  • Оформлення основного засобу та амортизації для ФОП на загальній системі оподаткування
    Який порядок документального оформлення придбання основного засобу ФОПом на загальній системі оподаткування? Які документи необхідні для введення в експлуатацію та як розраховується амортизація для включення її у витрати?
    16.09.202536