• Посилання скопійовано

Бухоблік незавершеного будівництва

На балансі підприємства є об’єкт незавершеного будівництва. Виконавцем були надані послуги з технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна та послуги з видачі довідки про реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна. Як обліковуються такі витрати? Чи відносяться вони до капінвестицій?

Визначення незавершеного будівництва тісно пов'язано з поняттям незавершених капітальних інвестицій у необоротні матеріальні активи. Відповідно до п. 4 П(С)БО 7, капітальні  інвестиції  в  необоротні  матеріальні  активи  -  витрати   на   будівництво,   реконструкцію,   модернізацію  (інші  поліпшення,   що   збільшують  первісну  (переоцінену)  вартість), виготовлення,  придбання об'єктів матеріальних необоротних активів (у  тому  числі  необоротних матеріальних активів, призначених для заміни  діючих,  і  устаткування  для  монтажу),  що  здійснюються підприємством.

Згідно з п. 48 Методичних рекомендацій №561, затрати з будівництва (виготовлення), придбання і поліпшення об'єктів основних засобів з початку і до закінчення зазначених робіт та введення об'єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (незавершеним будівництвом).

Затрати на будівництво, виготовлення, придбання і поліпшення об'єктів (капітальні інвестиції) групуються за такими напрямками робіт (витрат):

  • проектно-вишукувальні роботи;
  • будівельні роботи;
  • роботи з монтажу устаткування;
  • придбання устаткування, що потребують монтажу;
  • придбання устаткування, що не потребують монтажу, інструментів та інвентарю;
  • інші капітальні роботи і затрати.

До останньої групи можна також віднести витрати, про які йдеться в запитанні, а саме - послуги з технічної інвентаризації об’єкта нерухомого майна та послуги з видачі довідки про реєстрацію права власності.

Капітальні інвестиції обліковуються у складі незавершеного будівництва (рахунок 151) до введення об'єктів основних засобів в експлуатацію (п.52 Методрекомендацій №561).

Введення об'єктів незавершеного будівництва в експлуатацію (як об'єктів капітальних інвестицій) відображається на підставі акта введення в експлуатацію бухгалтерським записом — дебет рахунку 10 «Основні засоби» — кредит рахунку 151 (це випливає з п. 17 додатка до Методичних рекомендацій №561).

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Степанов Михайло

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Облік самостійно виготовленого вібросита як ОЗ
    Підприємство самостійно виготовило вібросито для власних потреб, яке відповідає критеріям основних засобів. Які бухгалтерські проведення необхідно виконати для відображення створення та введення в експлуатацію цього об'єкта ОЗ?
    Сьогодні 18:1912
  • Адміністративні витрати благодійного фонду: відображення в бухобліку
    Які бухгалтерські проведення застосовує благодійний фонд для обліку отримання коштів на статутну діяльність та їх витрачання на адміністративні витрати? Надайте типові кореспонденції рахунків від моменту надходження цільового фінансування до відображення адміністративних витрат
    Сьогодні 17:1910
  • Оприбуткування товару за умовами EXW з доставкою "Новою Поштою": період та обґрунтування
    Постачальник передає товар на умовах EXW Incoterms 2020 через Нову Пошту. Право власності переходить при отриманні від НП. Видаткова та податкова накладні датовані 27.10.25, товар отримано 05.11.25. В якому періоді оприбуткувати товар та врахувати ПДВ?
    Сьогодні 14:1017
  • Придбання обладнання частково фінансує ЮНІСЕФ: облік та ПДВ-наслідки
    Підприємство «А» (платник ПДВ) уклало договір на придбання у підприємства «Б» (платника ПДВ) обладнання на суму 1 200 000 грн (у т.ч. 200 000 грн). За умовами договору оплату за обладнання без ПДВ (1 000 000 грн) здійснює Дитячий фонд ООН. Решту суми (200 000 грн) оплачує підприємство «А». ПН зареєстрована на підприємство «А». Як оприбуткувати обладнання в бухобліку? Чи має право підприємство «А» на податковий кредит з ПДВ? Чи потрібно реєструвати ПН на компенсуючі податкові зобов'язання?
    Сьогодні 08:1721
  • Оренда за неповний місяць: як відобразити в обліку?
    ТОВ (ТРЦ) здає в оренду приміщення. У договорі вказано орендну ставку за м² за повний місяць. Якщо орендар починає користуватися приміщенням з 16 числа місяця, то як коректно відобразити послугу в акті: змінювати ціну за м², площу чи застосовувати інший підхід для розрахунку вартості оренди пропорційно фактичній кількості днів користування?
    18.12.2025249