• Посилання скопійовано

Наслідки несвоєчасного повернення та неповернення поворотної фіндопомоги

Підприємство на загальній системі оподаткування надало поворотну фіндопомогу засновнику та співробітнику на 12 місяців. Строки повернення пройшли, а фіндопомога частково не повернена. Які наслідки для підприємства та чи можна збільшити строки повернення?

Надана поворотна фіндопомога в обліку відображається як дебіторська заборгованість і відображається за правилами П(С)БО 10.

Фіндопомога із строком повернення 12 місяців є поточною, а тому відображається на субрахунку 377 «Розрахунки з іншими дебіторами».

Відповідно до п. 4 П(С)БО 10, безнадійна дебіторська заборгованість - поточна дебіторська заборгованість, щодо якої існує впевненість про її неповернення боржником або за якою минув строк позовної давності.

Безнадійна заборгованість списується з балансу на інші операційні витрати (див. п. 11 П(С)БО 10): Дт 944 Кт 377.

Але ж заборгованість стане безнадійною, якщо підприємство буде впевнене, що вона не буде поверненою, або якщо за такою заборгованістю спливе строк позовної давності.

Якщо ж повернення фіндопомоги прострочене, але підприємство очікує її повернення пізніше, в обліку жодних записів робити не потрібно.

На податковий облік податком на прибуток зазначене прострочення повернення також не впливає.

У разі збільшення строку повернення фіндопомоги, причому якщо на дату чергового балансу строк її повернення згідно із змінами до договору перевищить 12 місяців, вона набуде статусу довгострокової, а тому має обліковуватися на субрахунку 183 «Інша дебіторська заборгованість» (Дт 183 Кт 377). Окрім того, така довгострокова заборгованість має відображатися за теперішньою вартістю (див. п. 12 П(С)БО 10). Тобто, вона має дисконтуватися. Про особливості дисконтування і відображення в обліку можна почитати тут.

 

Щодо збільшення строку повернення

Очевидно, що для збільшення строку повернення потрібно внести зміни до первісного договору фіндопомоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦКУ, зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Таким чином, сторони за погодженням між собою можуть внести зміни до первісного договору, збільшивши строк.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Перетворення складу на офіс: що в бухобліку?
    ТОВ на загальній системі орендує нежитлове приміщення, яке може викоритовувати як склад чи офіс. Частину приміщень, яку раніше використовували як складські, керівник хоче відремонтувати і використовувати як офісні. Які документи треба оформити, щоб перевести приміщення із складських в офісні? Як правильно оформити документи, щоб ремонт цих приміщень (заміна дверей, штаклювання, заміна підлового покриття) можна віднести на витрати? Які бухгалтерські проведення при переведенні складських кімнат в офісні?
    Сьогодні 11:1122
  • Відображення в обліку встановлення системи вентиляції за рахунок коштів гранту
    Підприємство - платник податку на прибуток отримало грант на встановлення нової системи вентиляції у виробничому приміщенні. Як відобразити в обліку дану операцію: як модернізацію чи новий об’єкт ОЗ?
    Сьогодні 10:0818
  • Облік валютного авансу на закордонне відрядження за курсом НБУ
    Чи потрібно щоденно перераховувати невикористаний залишок виданого валютного авансу на закордонне відрядження за офіційним курсом НБУ до моменту подання Звіту про використання коштів, чи достатньо застосувати курс НБУ на дату видачі авансу або на дату затвердження Звіту?
    Сьогодні 09:5919
  • Облік комплекту меблів: деталізація та оприбуткування
    Чи допускається бухоблік комплекту офісних меблів (наприклад, стіл, шафа, тумба) як єдиного об'єкта основних засобів (або МНМА) без деталізації кожної складової (стіл окремо, шафа окремо) у первинних документах та бухобліку?
    13.10.202540
  • Особливості обліку та оподаткування виплати дивідендів автомобілем
    Учасник ТОВ хоче отримати дивіденди у негрошовій формі (автомобіль). Розмір нерозподіленого прибутку та балансова вартість автомобіля дозволяють це зробити. Як правильно це оформити документально? Які податки сплатити?
    13.10.202533