• Посилання скопійовано

Наслідки несвоєчасного повернення та неповернення поворотної фіндопомоги

Підприємство на загальній системі оподаткування надало поворотну фіндопомогу засновнику та співробітнику на 12 місяців. Строки повернення пройшли, а фіндопомога частково не повернена. Які наслідки для підприємства та чи можна збільшити строки повернення?

Надана поворотна фіндопомога в обліку відображається як дебіторська заборгованість і відображається за правилами П(С)БО 10.

Фіндопомога із строком повернення 12 місяців є поточною, а тому відображається на субрахунку 377 «Розрахунки з іншими дебіторами».

Відповідно до п. 4 П(С)БО 10, безнадійна дебіторська заборгованість - поточна дебіторська заборгованість, щодо якої існує впевненість про її неповернення боржником або за якою минув строк позовної давності.

Безнадійна заборгованість списується з балансу на інші операційні витрати (див. п. 11 П(С)БО 10): Дт 944 Кт 377.

Але ж заборгованість стане безнадійною, якщо підприємство буде впевнене, що вона не буде поверненою, або якщо за такою заборгованістю спливе строк позовної давності.

Якщо ж повернення фіндопомоги прострочене, але підприємство очікує її повернення пізніше, в обліку жодних записів робити не потрібно.

На податковий облік податком на прибуток зазначене прострочення повернення також не впливає.

У разі збільшення строку повернення фіндопомоги, причому якщо на дату чергового балансу строк її повернення згідно із змінами до договору перевищить 12 місяців, вона набуде статусу довгострокової, а тому має обліковуватися на субрахунку 183 «Інша дебіторська заборгованість» (Дт 183 Кт 377). Окрім того, така довгострокова заборгованість має відображатися за теперішньою вартістю (див. п. 12 П(С)БО 10). Тобто, вона має дисконтуватися. Про особливості дисконтування і відображення в обліку можна почитати тут.

 

Щодо збільшення строку повернення

Очевидно, що для збільшення строку повернення потрібно внести зміни до первісного договору фіндопомоги.

Відповідно до ч. 1 ст. 651 ЦКУ, зміна договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Таким чином, сторони за погодженням між собою можуть внести зміни до первісного договору, збільшивши строк.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Золотухін Олександр

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202522
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202536
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.2025117
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.20251 403
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025536