• Посилання скопійовано

Витрати в поточному році стосовно доходів минулого року

Чи може підприємство віднести до витрат на підставі первинного документа (акта), який оформлено в поточному році, роботи, за яким доходи визнані в минулому році?

Відповідно до п. 7 П(С)БО 16 «Витрати» витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов'язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.

Таким чином, за загальним правилом, витрати мають відображатися в тому періоді, коли відображено дохід, для отримання якого витрати здійснені.

Поряд з цим витрати відображаються на підставі первинних документів. Якщо документ оформлено в поточному році, то начебто немає підстав відображати ці витрати в році минулому. Вони можуть відображатися в поточному році, як витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду.

Відповідно до п. 16 П(С)БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах» події після дати балансу, які надають додаткову інформацію про визначення сум, пов'язаних з умовами, що існували на дату балансу, вимагають коригування відповідних активів і зобов'язань. Коригування активів і зобов'язань здійснюється шляхом сторнування та (або) додаткових записів в обліку звітного періоду, які відображають уточнення оцінки відповідних статей  внаслідок подій після дати балансу.

Причому подія після дати балансу - подія, яка відбувається між датою балансу і датою затвердження керівництвом фінансової звітності, підготовленої до оприлюднення, яка вплинула або може вплинути на фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів підприємства.

Тобто, якщо підприємство до дати затвердження фінзвітності за минулий рік отримало акт, датований поточним роком, але витрати за яким відносяться до минулого року, воно на підставі п. 16 П(С)БО 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах» повинно відкоригувати (збільшити) витрати, фінрезультат, зобов’язання перед постачальником минулого року. 

Якщо ж акт отримано після дати затвердження фінзвітності минулого року, він відображається у витратах поточного року.

Звісно, що ми навели вище загальні підходи до відображення витрат. А конкретне рішення варто приймати після аналізу конкретної ситуації. Приміром, акт може бути складено помилково в поточному році. В такому разі його варто розцінювати як помилково складений. Це означає, що невідображення витрат в минулому році було помилкою. А тому витрати потрібно відображати в порядку виправлення помилок. 

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    Сьогодні 14:4325
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5527
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025222
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202552
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025219