• Посилання скопійовано

Фасування оливи та подальший її продаж: які особливості?

Підприємство - платник податку на прибуток придбало бочку з оливою (код УКТ ЗЕД 2710 19 81 00) 200 л. Оливу планується використовувати для змащування садової техніки, яку воно продає, та для продажу у розфасованому вигляді. Які особливості здійснення таких операцій?

Акциз

Найперше, така олива не належить до підакцизних товарів. А тому у зв’язку із здійсненням таких операцій не потрібно реєструватися платником акцизного податку (див. ІПК ДПСУ від 11.02.2020 р. №539/6/99-00-17-03-02-06/ІПК).

 

Бухгалтерський облік

На перший погляд, відповідно до п. 9 П(С)БО 9, до складу первісної вартості запасів, крім сум, що сплачуються їх постачальникам, зокрема, включаються інші витрати, які безпосередньо пов'язані з придбанням запасів і доведенням їх до стану, в якому вони придатні для використання із запланованою метою. До таких витрат належать прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці, інші прямі витрати підприємства чи установи на доопрацювання і підвищення якісно-технічних характеристик запасів.

Таким чином, якщо підприємство буде здійснювати фасування оливи, витрати на фасування (вартість каністр, етикеток, зарплати з нарахуванням працівників, які здійснюють фасування) збільшать первісну вартість розфасованої оливи. В бухгалтерському обліку понесені витрати відображають такими проведеннями:

  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 28 «Олива в бочці» - на первісну вартість придбаної оливи в бочках;
  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 204, 209 – на вартість каністр, в які розлита олива;
  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 651, 661 – на зарплату з нарахуваннями працівників, зайнятих розфасовкою.

Проте з точки зору Методрекомендацій №145 зазначені витрати відносять до витрат на збут (див. пп. 1 ст. 3.6 п. 23 Методрекомендацій №145, п. 3.8, п. 3.9 додатку до Методрекомендацій №145). Тобто, всі зазначені вище витрати потрібно списати на рахунок 93:

  • Дт 28 «Олива в каністрах» Кт 28 «Олива в бочці» - на первісну вартість придбаної оливи в бочках;
  • Дт 93 Кт 204, 209 – на вартість каністр, в які розлита олива;
  • Дт 93 Кт 651, 661 – на зарплату з нарахуваннями працівників, зайнятих розфасовкою.

З нашого погляду, аргументи є як для першого, так і для другого варіанту відображення витрат. Тому підприємство може обрати той або інший, закріпивши його для вагомості в обліковій політиці.

Поряд з цим, з наведеного випливає, що розлив оливи в каністри не є виробництвом, а є розфасовкою товару. Тобто, це один з видів підготовчих операцій в сфері торгівлі.

Очевидно, що внаслідок розфасовки оливи її код УКТ ЗЕД не змінюється. Тому розфасовану оливу потрібно продавати також під кодом 2710 19 81 00.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Олександр Золотухін

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202536
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202548
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025247
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554