• Посилання скопійовано

Створення резерву для оплати відпусток у бухгалтерському обліку

Як створити резерв для оплати відпусток у бухгалтерському обліку?

Згідно з п. 16 П(С)БО 11, сума забезпечення (у тому числі й резерв відпусток) визначається за обліковою оцінкою ресурсів (за вирахуванням суми очікуваного відшкодування), необхідних для погашення відповідного зобов'язання, на дату балансу. Отже:


а) розрахунок суми резерву відпусток повинен робитися на дату кожного балансу;

б) сума резерву відпусток на дату балансу повинна дорівнювати сумі очікуваних (запланованих) витрат, пов'язаних з оплатою відпусток, з дати, наступної за датою балансу до кінця поточного звітного року;

в) якщо сума резерву відпусток, створеного раніше, не збігається з сумою очікуваних витрат на оплату відпусток, то така сума резерву має бути відкоригована — у більший або менший бік, залежно від результатів порівняння (див. також п. 18 П(С)БО 11).

П(С)БО 11 не містить конкретного алгоритму розрахунку суми резерву відпусток. Проте згідно з Інструкцією №291 для узагальнення інформації про рух коштів, які резервуються для забезпечення майбутніх витрат і платежів та включення їх до витрат поточного періоду, призначено рахунок 47 «Забезпечення майбутніх витрат і платежів». Облік руху і залишків коштів на оплату чергових відпусток працівникам ведеться на субрахунку 471 «Забезпечення виплат відпусток». Згідно з описом субрахунку 471, установленим Інструкцією №291, сума резерву відпусток визначається щомісяця як добуток фактично нарахованої заробітної плати працівникам і відсотка, обчисленого як відношення річної планової суми на оплату відпусток до загального планового фонду оплати праці (за рік). Оскільки на субрахунку 471 також узагальнюється інформація про забезпечення витрат на сплату ЄСВ, обчислених із суми такого резерву, то в розрахунку суми резерву повинна брати участь і сума витрат на ЄСВ (хоча вона не входить до фонду оплати праці).

Для наочності зазначене можна виразити формулою:

Рв = ЗПн х Ор : ФОПр ,

де:

Рв — сума резерву відпусток за місяць;

ЗПн — сума нарахованої в місяці зарплати + сума ЄСВ, нарахованого на суму такої зарплати;

Ор — планова сума витрат на оплату відпусток (у тому числі ЄСВ, нарахованого на планову суму відпусткових) за рік-1;

ФОПр — планова сума фонду оплати праці + сума ЄСВ, нарахованого на суму такого ФОП за рік.

----------1-------------

Планова сума відпускних визначається щодо кожного працівника окремо, відповідно до гра- фіка відпусток на підприємстві, тривалості запланованої відпустки та Порядку №100.

------------------------

Відповідно до п. 23 П(С)БО 16, у бухгалтерському обліку витрати на оплату відпусток включаються до складу елементу «Витрати на оплату праці». Витрати на створення резерву відпусток відображаються у складі витрат операційної діяльності залежно від того, до яких саме витрат належать витрати з оплати праці працівників, щодо яких створюється резерв відпусток. Це можуть бути витрати на виробництво, загальновиробничі витрати, адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати працедавця (див. лист Мінфіну України від 24.05.2007 р. №31-34000-10-10/10654). При цьому, згідно з п. 13 П(С)БО 11, суми створених забезпечень визнаються витратами того періоду, в якому створено забезпечення.

Відповідно до п. 17 П(С)БО 11, створений резерв відпусток повинен використовуватися для погашення тільки тих витрат, для яких його створено.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цього матеріалу можливий лише для зареєстрованих користувачів. Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, авторизуйтесь.

Або зареєструйтесь , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

Зареєструватись

Автор: Кондзелка Марьяна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    На територію України були ввезені інструменти від постачальника-нерезидента в режимі тимчасового ввезення на 3 місяці та сплачено 12% при розмитненні. На сьогодні переведено інструменти з режиму тимчасового ввезення в режим імпорту. При імпорті сплатили суму ПДВ за вирахуванням %, які було сплачено в режимі тимчасового ввезення та проценти за користування податковою пільгою (код митних платежів 057 ). Як відобразити нарахування відсотків за користування податковою пільгою в бухобліку?
    01.07.202528
  • Імпорт за договором комісії: які витрати включати до собівартості?
    Товари імпортуються за договором комісії. В звіті комісіонера зазначено такі витрати до початку імпорту: висновок експертизи, дозвіл на імпорт, комісія банку, витрати на доставку документів за кордон. В момент імпорту: дозвіл на імпорт, висновок експертизи , послуги транспортування, пломбування і комісія банку, окрім того - комісійна винагорода комісіонеру. Чи всі ці витрати можна віднести на собівартість товару як додаткові витрати?
    30.06.2025197
  • Як орендарю списати ОЗ, знищені внаслідок влучання шахеда?
    ТОВ орендує офісне приміщення. У приміщення влучив шахед. Унаслідок цього зруйновано стіни, перекриття між поверхами, вибито вікна та пошкоджено двері. ТОВ-орендар втратило власну комп’ютерну техніку, меблі та обладнання. Як списати знищені основні засоби?
    30.06.2025606
  • Які суми коштів з держбюджету відображати в рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва?
    У рядку 3.1 Розрахунку частки сільгосптоваровиробництва слід зазначати суми одержаних з держбюджету коштів фінансової підтримки. Які саме суми слід там відображати, бо в податковій службі отримали відповідь, що зараз цей рядок взагалі не заповнюється?
    30.06.202540
  • Помилки у бухобліку через втрату даних: як виправити?
    Підприємство - платник податку на прибуток здає баланс малого підприємства. У 2021 р. внаслідок хакерської атаки була втрачена значна частина бухгалтерських даних. Майже усе відновили, але інколи при звірках з контрагентами виявляється, що не були проведені ті чи інші документи. Як виправляти помилки в бухобліку за минулі періоди? Чи потрібно уточнювати податок на прибуток? Що робити, якщо відсутня накладна на придбання ОЗ?
    27.06.2025262