• Посилання скопійовано

Страхування відповідальності власників вантажних авто: чи включається до витрат підприємця?

Чи включаються до складу витрат підприємця вартість сплачених послуг зі страхування цивільно-правової відповідальності власників вантажних автотранспортних засобів, які пов’язані з веденням госпдіяльності та протягом якого періоду, бо вони забезпечують одержання економічної вигоди протягом певного тривалого періоду?

Відповідно до пп. 177.4.4 ПКУ, до складу інших витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням ним доходів, відносяться витрати, що пов'язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в пп. 177.4.1 - 177.4.3 ПКУ, до яких відносяться витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв'язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов'язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов'язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг.

Відповідно до ст. 5 Закону №85 страхування може бути добровільним або обов'язковим.

При цьому страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів належить до обов'язкових видів страхування (ч. 9 ст. 7 Закону №85).

З урахуванням змін, внесених Законом №466 до абз. 10 пп. 177.4.6 ПКУ, підприємці мають право амортизувати вантажні автомобілі, які використовуються ними у власній підприємницькій діяльності, а також витрати на їх експлуатацію відносити до складу інших витрат. 

Виходячи з викладеного, на нашу думку, право включати витрати на страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, які використовується в господарській діяльності підприємця, до складу інших витрат безпосередньо пов'язаних з отриманням ним доходів, з набуттям чинності Законом №466 також поширюється і на витрати з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за умови їх документального підтвердження (пп. 177.2 та пп. 177.4.5 ПКУ). 

Для отримання думки податкового органу з цього питання підприємець може скористатися правом, наданим йому пп. 52.1 ПКУ, та звернутися (з детальним описом своєї господарської діяльності) до контролюючих органів за наданням йому безоплатної ІПК з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

При цьому, згідно з пп. 52.4 ПКУ індивідуальні податкові консультації надаються:

  • в усній формі – контролюючими органами та державними податковими інспекціями;
  • у письмовій формі – контролюючими органами в АР Крим, містах Києві та Севастополі, областях, міжрегіональними територіальними органами, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    Сьогодні 09:5515
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025171
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202551
  • Відображення в обліку відшкодування збитків працівником після ДТП
    Підприємство заплатило кошти по виконавчому провадженню (було ДТП). Винний працівник (водій) відшкодовує підприємству кошти за виконавчим провадженням. Як в обліку провести дану операцію?
    18.08.2025208
  • Кредит «5-7-9»: бухгалтерський облік та вплив на оподаткування
    Підприємство отримало кредит за програмою «5-7-9» на поповнення обігових коштів з терміном погашення 1 рік. Після повного погашення ту ж суму кредитують ще на рік, а потім (після погашення) ще на рік. Сплатили разову комісію: за видачу кредитних коштів 0,75%, та за обслуговування кредиту - 0,75% від суми кредиту. Відсотки за кредитом нараховуються щомісячно, з них 3% сплачує підприємство, 12,35% сплачує Фонд напряму в банк. Як відобразити такі операції в обліку? Чи проводити дисконтування заборгованості? Як вплинуть такі операції на оподаткування?
    15.08.202588