• Посилання скопійовано

Придбання авто для розбирання на запчастини: як оприбуткувати?

Підприємство вирішило займатися новим видом діяльності, а саме купувати вантажні автомобілі, розбирати їх на запчастини, а потім продавати ці запчастини. Підкажіть, будь ласка, як правильно оприбуткувати такі автомобілі?

Що стосується відображення такої покупки в бухобліку, то необхідно відзначити, що такий автомобіль не є об'єктом основних засобів. Не дивлячись на те, що у всіх документах у вас буде зазначений автомобіль, у бухобліку таке придбання авто відображується на рахунку 20 "Виробничі запаси" субрахунку 209 "Інші матеріали". Доречно вести окремий аналітичний рахунок, наприклад, субрахунок  209/1 "Автомобіль на запчастини".

Для того, щоб уникнути непотрібних пояснень з контролюючими органами в процесі придбання автомобіля, призначеного на запчастини радимо:

1. В усіх документах (договорі, рахунку, платіжному дорученні, акті, накладній тощо), які будуть оформлятися в процесі купівлі авто вказувати і вимагати від постачальників, щоб вони вказували, що даний автомобіль не придатний до експлуатації (не підлягає відновленню) і придбавається з метою розбирання на запчастини.

2. Прийом такого автомобіля, в обов'язковому порядку, здійснюється комісією з залученням фахівця (працівника підприємства чи сторонньої організації), який зможе кваліфіковано оцінити стан усіх запчастин автомобіля і можливість їхнього використання. Висновок такого фахівця і перелік придатних для подальшого використання запасних частин (із вказівкою номерів, якщо вони є) повинні бути наведені в акті приймання автомобіля.

3. При здійсненні розбирання автомобіля:

  • усі витрати, пов'язані зі здійсненням розбирання, відділенням придатних запчастин від брухту і, якщо необхідно, дрібного ремонту (відновлення) запчастин і приведення їх у стан придатний для подальшого використання враховувати окремо;
  • після закінчення робіт з розбирання авто, спеціальною комісією, призначеною керівником, скласти акт виконаних робіт, оприбуткувати й оцінити (виходячи з ринкових цін на аналогічні запчастини, які були в експлуатації і розцінок контор по прийманню брухту чорних і кольорових металів) всі отримані запчастини і брухт по чистій вартості реалізації, після чого передати їх матеріально відповідальній особі;
  • бухгалтерії підприємства з огляду на вимоги П(С)БО №9 і дані, зазначені в акті приймання запчастин і брухту, витрати на придбання автомобіля і витрати на розбирання, ремонт (відновлення) і приведення запасних частин у стан придатний для подальшого використання - визначити первісну вартість запасних частин і брухту і зарахувати їх на баланс з одночасним списанням автомобіля.

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Катерина Калашян

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Як відобразити в обліку виплату винагороди практиканту ПТУ при проходженні виробничої практики?
    Якими проведеннями відобразити проходження виробничої практики студентами ПТУ та виплату їм винагороди за вироблену продукцію? А також, як відобразити 50% від нарахованої їм зарплати, що перераховується на навчальний заклад за договором?
    19.06.202516
  • Облік підзвітних коштів ТОВ на єдиному податку
    ТОВ – платник ЄП (ІІІ група, 5%). Директор використовує корпоративну картку для розрахунків та зняття готівки, але не надає авансових звітів і підтвердних документів. Він вважає, що для "єдинника" облік витрат необов'язковий. Чи повинна юрособа на ЄП вести облік витрат та вимагати документи на підзвітні суми? Які податкові та облікові наслідки таких операцій? Що взагалі означає "спрощений бухоблік доходів та витрат"?
    19.06.202515
  • Поетапний капітальний ремонт орендованих приміщень: як облікувати?
    Товариство орендує частину будівлі (декілька кімнат) та проводить в ньому ремонти етапами, тобто частина приміщення використовується, а в інших кімнатах почергово здійснюються ремонти. Загалом повинно бути 3 етапи. Суму першого капітального ремонту визнано як інший необоротний актив (109 рахунок) з терміном експлуатації (амортизації) 12 років. Щодо другого і третього етапу робіт - це повинно відображатися як модернізація чи потрібно визнати нові необоротні активи на дату приймання будівельних робіт? На кожен етап складався новий договір
    18.06.2025182
  • Заміни бракованої бруківки в межах гарантії: як облікувати?
    Як відобразити в бухгалтерському та податковому обліку операцію з отримання нової партії бруківки від постачальника на заміну бракованої, яка була виявлена у 2025 році після її укладання в 2024 році? Постачальник надає нову бруківку за накладною з вартістю, але без оплати, в рамках гарантійних зобов'язань
    18.06.202520
  • Облік хімікатів у гальванічних ваннах: від завантаження до списання
    Як правильно обліковувати хімічні речовини (кислоти, реагенти), які заливаються у великих обсягах у гальванічні ванни для тривалого використання? Ці речовини не списуються одразу, а витрачаються поступово. Планується, що списання буде відбуватися щомісяця відповідно до норм, розрахованих на основі обсягу покритих деталей
    18.06.202511