• Посилання скопійовано

Як обліковувати ОЗ, вартістю до 20 тис. грн, які введені до 23.05.2020 року?

Відповідно до пп. 14.1.138 ПКУ, до основних засобів відносяться матеріальні активи, вартість яких перевищує 20 тис. грн і очікуваним строком корисного використання - понад 1 рік. Норма діє з 23.05.2020 р. Як обліковувати ОЗ, які введені підприємством до 23.05.2020 року, якщо їх первісна вартість на 23.05.2020 року менша 20 тис. грн?

23.05.2020 р. набув чинності Закон №466, яким з вказаної дати підвищено вартісну межу основних засобів з 6000 грн до 20000 грн.

Це означає, що починаючи 23.05.2020 р. матеріальні активи, які придбані платником податку після вказаної дати та призначаються для використання у його господарській діяльності понад один рік відносяться до основних засобів, якщо їхня вартість перевищує 20 тис. грн.

Матеріальні активи, вартість придбання яких менша за вартісну межу, встановлену пп. 14.1.138 ПКУ для основних засобів, зараховуються до складу малоцінних необоротних матеріальних активів.

Основні засоби, які введені в експлуатацію до 23.05.2020 р. та первісна чи залишкова вартість яких станом на вказану дату менша за 20 тис. грн, вилучати зі складу основних засобів та переводити у малоцінні необоротні матеріальні активи не потрібно.

Щодо попереднього підвищення вартісної межі основних засобів (тобто, 6000 грн) ДФС у листі від 10.11.2015 р. №23971/6/99-99-19-02-02-15 повідомляла, що Закон не має зворотної сили. Тому всі матеріальні активи, первісна вартість яких є меншою за 6000 грн, віднесені для цілей податкового обліку до основних засобів згідно з вартісними обмеженнями на дату їх придбання (введення в експлуатацію), не потребують виключення зі складу основних засобів на дату набрання чинності Законом №655

Такі засоби залишаються у складі основних засобів при здійсненні податкового обліку до повної їх амортизації до залишкової вартості на рівні ліквідаційної.

У бухобліку підприємства можуть самостійно встановлювати вартісні ознаки предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів (п. 5 П(С)БО 7). 

Зміна вартісних ознак предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів, розглядається як зміна облікових оцінок. У зв'язку із зміною вартісних ознак зміни в бухгалтерському обліку щодо основних засобів, зарахованих на баланс в попередніх періодах, не проводяться (п. 2.6 Методичні рекомендації №635).

Тому у бухобліку також можна підвищити вартісну межу основних засобів шляхом внесення змін до наказу про облікову політику. 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 139 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Відображення пільг із плати за землю на територіях активних бойових дій у бухобліку
    Яким чином середньому підприємству, що веде облік за НП(С)БО, відобразити податкові пільги з плати за земельні ділянки на територіях активних бойових дій, якщо пільга виникла після проведення нарахування та оплати або до цих операцій? Чи може підприємство самостійно передбачити облік пільг, якщо облік таких операцій не регламентовано нормативними документами?
    05.12.202520
  • Визначення собівартості при продажу вирощених курей
    Як визначити собівартість при продажу 15.11 частини живих курей, що вирощуються, якщо витрати обліковуються на рахунках 231 (витрати тваринництва) та 91 (загальновиробничі витрати)?
    05.12.202533
  • Відображення дозаправки палива в каністру в маршрутному листі
    Як правильно оформити та відобразити в маршрутному листі додаткову заправку дизельного палива водієм у каністру, щоб забезпечити коректне документальне підтвердження для списання ПММ?
    05.12.202589
  • Списання повністю замортизованого ноутбука ТОВ на ЄП
    ТОВ на ЄП з ПДВ потребує списати з балансу повністю замортизований ноутбук (первісна вартість - 4483 грн, знос - 4483 грн, залишкова вартість - 0 грн, введений у експлуатацію 2015 року), який не підлягає ремонту, але фізично не утилізується. Які документи необхідно оформити для списання, які бухгалтерські проведення здійснити та які податкові наслідки (зокрема, щодо ПДВ) виникають при такому списанні?
    05.12.2025904
  • Оформлення наказу та акту введення МНМА групою
    Підприємство придбало 10 одиниць МНМА однієї номенклатури. Чи можна оформити один наказ про введення в експлуатацію та один акт введення в експлуатацію на всі 10 одиниць, чи необхідно складати окремі наказ і акт на кожну одиницю МНМА?
    05.12.2025453