• Посилання скопійовано

Дострокове припинення дії страхового полісу: що в обліку?

Як списати витрати на страхові поліси, якщо страхова компанія поверне підприємству невитрачені кошти за мінусом утриманих при поверненні коштів необхідних податків?

ТОВ, яке планує ліквідовуватись, придбало страхові поліси для власних та орендованих авто, причепів. Страхові поліси діють протягом року. Вартість цих страхових полісів включали до витрат майбутніх періодів та щоквартально списували на витрати. Страхова компанія може лише повернути невитрачені кошти з вирахуванням необхідних податків при поверненні коштів (це кошти, які страхова компанія буде повертати у зв'язку з достроковим припиненням дії страхового полісу) або зарахувати невитрачені кошти у рахунок іншого страхового полісу на інше авто, що належить підприємству (цей варіант не підходить, оскільки планується ліквідація підприємства). Змінити вигодонабувача при продажу авто не можна. Як списати витрати на страхові поліси, якщо страхова компанія поверне підприємству невитрачені кошти за мінусом утриманих при поверненні коштів необхідних податків? Як списати витрати на страхові поліси, якщо підприємство буде ліквідовуватись, буде здійснювати продаж автомобілів, припиняти дію договорів оренди на авто та причепи раніше, ніж закінчиться термін дії таких страхових полісів? Які бухгалтерські проведення при цьому формувати?

Відповідь: Нормами ст. 28 Закону №85 передбачено, що дію договору страхування може бути достроково припинено за вимогою страхувальника або страховика, якщо це передбачено умовами договору страхування.

Про намір достроково припинити дію договору страхування будь-яка сторона зобов'язана повідомити іншу не пізніш як за 30 к. д. до дати припинення дії договору страхування, якщо інше ним не передбачено.

У разі дострокового припинення дії договору страхування, крім договору страхування життя, за вимогою страхувальника страховик повертає йому страхові платежі за період, що залишився до закінчення дії договору, з відрахуванням нормативних витрат на ведення справи, визначених при розрахунку страхового тарифу, фактичних виплат страхових сум та страхового відшкодування, що були здійснені за цим договором страхування.

Щодо відображення в обліку зазначимо, що рахунок 39 «Витрати майбутніх періодів» призначено для узагальнення інформації про здійснені витрати у звітному періоді, які підлягають віднесенню на витрати в майбутніх звітних періодах.

До витрат, облік яких ведеться на рахунку 39, зокрема відноситься й оплата страхового поліса.

За дебетом рахунку 39 відображається накопичення витрат майбутніх періодів, за кредитом – їх списання (розподіл) та включення до складу витрат звітного періоду.

Оскільки Інструкцією №291 передбачена кореспонденція за кредитом рахунку 39 з дебетом рахунків капітальних інвестицій (15) витрат (23, 84, 85, 91, 92, 93, 94) та розрахунків з різними дебіторами (37), то отримання страхувальником страхових платежів за період, що залишився до закінчення дії договору (у разі його дострокового припинення), в бухгалтерському обліку відображається таким чином (суми умовні):

 

Зміст господарської операції

Бухгалтерський облік

Сума, тис. грн

Дебет

Кредит

Отримано страхувальником страхові платежі за період, що залишився до закінчення дії договору (у разі його дострокового припинення)

311

377

10,0

Списана сума витрат майбутніх періодів в сумі отриманих від страховика платежів

377

39

10,0

Списано до складу інших витрат залишок суми витрат майбутніх періодів не поверненої страховиком

949

39

2,7

Відображено фінансовий результат

791

949

2,7

 

Найкращі консультації – тепер у Telegram та Viber!

Читайте відповіді «Дебету-Кредиту» на найцікавіші та найактуальніші запитання у популярних месенджерах!

Доступ до цієї консультації можливий лише для передплатників «Дебету-Кредиту». Якщо ви передплатник, будь ласка, авторизуйтесь.

Або оформіть передплату, вартість пакету «Мій асистент» становить лише 122 грн/міс

Передплатити

Автор: Бондаренко Олена

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Облік окремих операцій

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі консультації рубрики «Облік окремих операцій»

  • Списання товарів унаслідок крадіжки: облік та ПДВ-наслідки
    На підприємстві сталася крадіжка. Було викликано поліцію та склали перелік усіх викрадених товарів, отримано виписку з ЄРДР. Як підприємству правильно списати товари, викрадені внаслідок крадіжки? Чи потрібно нараховувати податкові зобов'язання з ПДВ і як діяти з тими активами (каністрами), які раніше вже були списані на витрати (рахунок 91)?
    22.08.202537
  • Як обліковувати витрати на оренду земельної ділянки та електроенергію при будівництві об’єкта нерухомості?
    У підприємства був магазин і на земельну ділянку під ним був договір оренди земельної ділянки. Було прийнято рішення про знесення старого магазину і будівництво на цьому у місця невеличкого торговельного центру. Як облікувати: строк будівництва оренду землі, сплату за використану електроенергію та воду відносити на витрати або калькувати в складі витрат на будівництво і потім віднести на рахунок 10 з амортизацією?
    21.08.202549
  • Постачальник - головне підприємство, а оплата - філії: як облікувати?
    Як правильно покупцеві вести облік взаєморозрахунків з постачальником, якщо постачальник - ТОВ "Літо", вантажовідправник - Філія ТОВ "Літо", для розрахунків - Філія ТОВ "Літо", податкові накладні реєструє ТОВ "Літо"?
    21.08.202534
  • Розміщення Правил військового обліку на підприємстві
    Питання щодо оформлення стенда з інформацією щодо військового обліку, який необхідно зробити на підприємстві з метою виконання вимог відповідного законодавства. Якщо два підприємства орендують офісні приміщення в одній будівлі, чи можливо щоб цей інформаційний стенд був встановлений один на обидва підприємства в загальному холі цієї будівлі? Якщо ні, то які можливі наслідки для підприємств у такому разі?
    19.08.2025248
  • Оплата за ноутбуки на банківський рахунок: чи потрібно вести товарний облік?
    ФОП на ІІІ групі ЄП. Працює лише з юрособами за безготівковим розрахунком. Чи необхідно йому вести облік первинних документів, вести складський облік, якщо він здійснює продаж ноутбука, комплектуючих до нього, та картриджів до МФУ на постійній основі (не оптовий продаж)?
    18.08.202554